Vedligholdelse af Givi tasker
Fra : Esben Laursen

Dato : 23-06-03 20:15

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki GSF 600 Bandit fra 1998.

Der medfulgte nogle ændre Givi tasker i hårdt plast, som funktionelt er i
god stand, men de er knap så pæne at se på. Dels pga. sol og vejr, men også
af de mange klistermærker, som den tidligere ejer havde valgt at pryde
taskerne med.

Er der nogen der ved om man kan få et middel der er specielt godt til at
shine dem op med ?

Det skal jo helst ikke være noget der er alt for fedtet, da man jo ofte skal
have dem med ind i endten hus eller telt, men det skal jo også være noget
der holder.

Alle forslag er velkomne

Mvh
Esben

Fra : Martin Sørensen

Dato : 23-06-03 20:23

> [...]
> havde valgt at pryde taskerne med.
> Er der nogen der ved om man kan få et middel der er specielt godt til

Er taskerne sorte (det er de vel næsten altid)?
I så fald har jeg ofte set produktet 'Bumper Black' anbefalet fra mange
forskellige til at opfriske sorte plastdele. Jeg agter selv at prøve det på
min egen Givi-boks som også har fået lidt mærker hist og her og ikke er helt
så sort mere.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-06-03 09:00

> I så fald har jeg ofte set produktet 'Bumper Black' anbefalet fra
> mange forskellige til at opfriske sorte plastdele.

Der virker fint men holder ikke længe (som i ikke en hel sæson og slet
ikke en vinter) Men det er nemt at smøre på og ser godt ud sålænge det
varer.

/A

Fra : Richard

Dato : 23-06-03 20:23

Esben Laursen wrote:
> Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Suzuki GSF 600 Bandit fra 1998.

Tillykke med det!

> Der medfulgte nogle ændre Givi tasker i hårdt plast, som funktionelt er i
> Er der nogen der ved om man kan få et middel der er specielt godt til at
> shine dem op med ?

Prøv noget vinyl rens/vinyl frisker til indtræk etc., gerne i sort, hvis
det fås.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 23-06-03 21:18

"Esben Laursen" <esben@karenblixensvej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pryde
> taskerne med.
>
> Er der nogen der ved om man kan få et middel der er specielt godt

Det er Leth

Tillykke med den.

Du fjerner klistermærkerne med en hårtørrer, og resten af klæbestoffet
med rensebenzin, så er taskerne helt affedtet.
så køber du noget fra Turtle Wax der hedder Black Chrome / Black
stødfanger Polish
det virker ligesom sort skosværte, bare til hård plast, du smører på,
lader det sidde et par minutter, og polerer det så efter, til det
bliver blankt

har selv brugt det, og er meget tilfreds med resultatet, er også kanon
til at fjerne voksrester,fra sort plast

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Christian Knudsen

Dato : 23-06-03 21:58

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver blankt
>
> har selv brugt det, og er meget tilfreds med resultatet, er også kanon

Som Dennis siger, så er rensebenzin vejen frem for at fjerne
klistermærkerne. Hårtørreren er ikke nødvendig.
Jeg har derefter brugt noget Bumper Shine fra Turtle Wax. Man sprøjter det
bare på, og pudser med en klud med det samme. Resultatet er fantastastisk.
Se f.eks (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=166) mine
kontakter ved styret - de ser ud som nye efter anvendelse.

Min FZRR får også snart opshiningturen :))

mvmch
christian

Fra : Hekto

Dato : 24-06-03 09:47

In article <yjIJa.28597$Jp3.1301481@news010.worldonline.dk>,
esben@karenblixensvej.dk says...
> [...]
> have dem med ind i endten hus eller telt, men det skal jo også være noget

Det magiske svar er: ....... sort, selvblankende skosværte!

Grin eller lad være; men prøv det!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Hans Harding

Dato : 24-06-03 16:06

"Esben Laursen" <esben@karenblixensvej.dk> skrev :
>...Givi tasker i hårdt plast ..Er der nogen der ved om man kan få et middel
der er specielt godt til at shine dem op med ?

WD40

Mvh
Hans
CB500

Fra : Peter Z

Dato : 24-06-03 17:02

> der er specielt godt til at shine dem op med ?
>
> WD40
>
> Mvh
> Hans
> CB500
Som iøvrigt er på tilbud hos haral nyborg 5L 349,- så må der være til
resten af sæsongen

mvh

Peter Z

Fra : Esben Laursen

Dato : 24-06-03 18:45

Tak for de mange gode råd.

Jeg endte med at prøve Simoniz Bumper Black, mest fordi jeg ikke umiddelbart
kunne opdrive Turtle Wax Black Chrome i Silkeborg.

Det ser nu også ret godt ud, så må vi se hvor lang tid det holder.

I kan se billeder af taskerne før og efter på denne side
http://www.esbens.dk/mc/bandit/index.php

Mvh
Esben