Dækvalg til Honda VF500
Fra : Sune

Dato : 22-06-03 23:36

Min Honda VF500FII skal have nye sutter.
Iflg. mc'ens papirer skal følgende dæk benyttes :

for 100/90-16
bag 110/90-18

Hvilke dæk vil i anbefale ?

Jeg kan godt lide, at køre lidt svingkørsel på de små snoede veje, uden
det dog bliver ekstremt.

Jeg vil ikke have dæk til egentlig touringkørsel, men gerne lidt sporty
dæk. Jeg ville gerne prøve Michelin Sport, men de findes vist ikke i den
størrelse, så gerne noget lignende.

Kan andre størrelser i øvrigt passe på de fælge ?
vh Sune
--
http://www.danmc.dk
Kia Clarus 1.8 SLX

Fra : kenn@diversion.dk

Dato : 23-06-03 08:16

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3ef62f3b$0$48913

> for 100/90-16

Bridgestone BT45F

> bag 110/90-18

Bridgestone BT45R

> Hvilke dæk vil i anbefale ?

Jeg er blevet fortalt at Bridgestone BT45 skulle være rigtigt gode dæk, og
de er nok det nærmeste du kommer sportsdæk i den str.

> Jeg kan godt lide, at køre lidt svingkørsel på de små snoede veje, uden
> det dog bliver ekstremt.

Nogenlunde samme kørselsmønster hos mig.

> Kan andre størrelser i øvrigt passe på de fælge ?
> vh Sune

Sikkert, men det anbefales ikke at ændre på de standard monterede str. Du
risikerer meget nemt at forringe styrevillighed / køreegenskaber på den.

Husk lige at forhøre dig hos den lokale MC shop inden evt. bestilling i
Tyskland. Den smule fortjeneste der ville være i mit tilfælde gider jeg ikke
gøre arbejdet for.

Kig evt. i mit indlæg fra d. 29/5 kl. 01:24, med subjekt "Dækvalg til
Diversion" news:3ed5452b$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

Jeg fik flere gode svar, og resultatet er at jeg her for ½t. siden bestilte
Bridgestone BT45 til min. Kig evt. i det indlæg jeg laver om lidt

Kenn H. Jensen
www.diversion.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=271

Fra : Sune

Dato : 23-06-03 20:46

"kenn@diversion.dk" <kenn@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svarene Kenn og Jens.

Det ser ud til, at I er enige om et par BT45.
Jeg tror jeg vælger at besøge brdr. Stevns, som Kenn har gjort. Det er
jo næsten en lokal forhandler, som jeg aldrig har besøgt. Nogen der har
erfaring med dem ? (andre end Kenn)

Forøvrigt en god informativ side i har om dæk, Jens.

--
vh Sune / http://www.danmc.dk
Kia Clarus 1.8 SLX

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-06-03 08:17

> Min Honda VF500FII skal have nye sutter.
> for 100/90-16
> bag 110/90-18
> Hvilke dæk vil i anbefale ?

Hej Sune

Jeg vil anbefale følgende dæk til en ældre MC med 16 tommer hjul. Skal det
være hverdags kørsel med lidt sport i blandet, eller med flere reserver i
vådt vejr vi jeg anbefale Bridgestone BT45 eller Pirelli Sport Deamon. De er
begge ny designede og meget velkørende. Da jeg selv kørte XJ 600 var jeg
meget glad for BT45. Sport Deamon dækkene er lidt billigere end BT45. Grebet
i dem er fremragende, men jeg har en anelse om at de ikke holde så længe.
Bridgestone BT45 bagdækket er et dual-compound dæk. Det vil sige at midten
af dækket er hårdere en siderne så den kan holde mange kilometer og siderne
er bløde for godt greb i svingene. Dual-compounden gør også at de er sværere
at slide firkantede. Læs e.v.t. på www.dba.dk om den skamros BT 45 får.

Jeg ville købe dem i tyskland hos www.reifenversand.com . Læs her hvordan
man gør:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm