Epson vs. X
Fra : David Blangstrup

Dato : 27-11-00 09:02

Hej alle!
Jeg har et problem: Jeg skal have printet mit nye manuskript ud, men da jeg
kører X på en partition og 9.0.4 på en anden, i tandem, så at sige, kan jeg
ikke bruge min Epson 740, da der ikke er lavet drivere til Xbeta. Duer denne
løsning: At installere en clean systemmappe i 9'eren, installere Epsons
drivere, printe ud, smide den nye systemmappe ud og genindsætte den forrige
igen? Eller lægger X mere grundlæggende forhindringer i vejen?
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-11-00 19:56

On Mon, 27 Nov 2000 9:01:59 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <01HW.B647D387000057490A33D9A0@news.worldonline.dk>):

> [...]
> drivere, printe ud, smide den nye systemmappe ud og genindsætte den forrige
> igen? Eller lægger X mere grundlæggende forhindringer i vejen?

Er der virkelig ikke nogen der ved noget om det her?!?
David igen-igen

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 27-11-00 20:45

David Blangstrup <davidb9@mac.com> wrote:

> On Mon, 27 Nov 2000 9:01:59 +0100, David Blangstrup wrote
> (in message <01HW.B647D387000057490A33D9A0@news.worldonline.dk>):

> Er der virkelig ikke nogen der ved noget om det her?!?
> David igen-igen

Totalt fladpandet svar:

Kan du ikke starte op i OS 9 rent - altså ikke fra OS X - og så printe?
Og for ikke at besudle din tilsyneladende "rene" OS 9 installation,
kunne du også bruge clean install + Epson-drivere, og så dumpe det
bagefter.

Eller har du skrevet det hele i TextEdit - dette fantastiske
tekstbehandlingsprogram

Thomas Tvegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-11-00 23:09

On Mon, 27 Nov 2000 20:45:26 +0100, Thomas Tvegaard wrote
(in message <1ekrw4a.c2z018ntosgcN%tvegaard@mac.com>):

> [...]
> bagefter.
>
> Eller har du skrevet det hele i TextEdit - dette fantastiske

Næh, jeg bruger mit elskede AppleWorks i X. Jeg tror jeg vil prøve at
installere en clean mappe + epson-drivere, og så se hvad der sker. Jeg har
bare en lumsk anelse om, at sålænge X er i nærheden, har den puttet en prop i
et hul, epson skulle ud igennem (meget teknisk udtrykt).
Tak for svar (jeg var lige ved at tro, at alle havde killfiled mig )
David
Apropos, er der andre der har været ude for den fornemmelse at råbe hallo
hallo, sådan rent email­mæssigt, og kun høre ekkoet? Der er nogle få steder,
hvor jeg sender email, hvor der intet sker. Jeg sender en igen, ingenting.
(Rigtig adresse, ja!) Og andre gange får jeg et prompte svar fra samme sted.
Og jeg taler ikke om anonyme firmaer. Jeg synes det er noget af det mest
uhøflige ‹ er det fordi folk endnu ikke har en email­kultur, eller ikke
regner email for rigtig mail, eller hvad? Og jeg har fået de høfligste
hurtige svar fra kæmpestore travle firmaer, hvor jeg ikke regnede med at få
det, så det er ikke pga travlhed. Jeg elsker email, men det er en underlig
verden... Nå, sorry for dette off thread udbrud

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-11-00 03:39

Hej David

Jeg har nogle gange haft samme oplevelse som du. Og jeg har også oplevet det, at
selv store firmaer ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at svar, mens et
lille ubetydeligt firma har været der med et svar - som en mis.

Jeg tror netop, det er fordi, der er mange, der endnu ikke regner emails for
noget, og at de mangler 'en mail-kultur', der faktisk kan vise dem, at email er
et hurtigt og særdeles effektivt medie, som vi fremover vil komme til at bruge
mere og mere.

Jeg havde en oplevelse her i sidste uge, hvor jeg sendte en mail til ZDNets Mac
Administrator for at høre ham, hvor den software, jeg havde sendt til dem skulle
findes på deres Mac sider. Baggrunden for denne mail er, at jeg i august sendte
dem en shareware pakke, som ejg har lavet, og som de gerne ville hoste, men
siden har jeg intet hørt fra dem, og jeg har indtil i sidste uge subskriberet på
deres 'MustHaves' mail service. - Intet af det, jeg har sendt til dem, er
nogensinde dukket op.

I går blev den mail, jeg sendte til dem returneret fra _deres_ MailDemon - altså
ikke fra min egen hos Stofanet - med den besked, ".....the address has a
permanent error and delievery is impossible.... The mail woun't be delievered to
the main address but returned to you as undelieverable, And you must not send it
again, since acceptance will not be granted" - Det her lyder ikke som en
maildemon, men nærmere som en sur mail-master, der ikke kan lide at få kritik.
Jeg kunne se af den fulde return-path, at den _har_ været inde hos ZDNet!

Men min softwarepakke er _ikke_ blevet returneret, - selvom jeg bad om det. (-

mhv. Erik Richard

David Blangstrup wrote:

> [...]
> det, så det er ikke pga travlhed. Jeg elsker email, men det er en underlig
> verden... Nå, sorry for dette off thread udbrud

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-11-00 21:18

> [...]

> drivere, printe ud, smide den nye systemmappe ud og genindsætte den forrige
> igen? Eller lægger X mere grundlæggende forhindringer i vejen?

har du prøvet at boote på gammeldavs maner fra den systemmappe som du
bruger til at boote dit calssic miljø? og instalerer epson driveren i
denne?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-11-00 23:00

On Mon, 27 Nov 2000 21:18:16 +0100, Morten Reippuert Knudsen wrote
(in message <1ekrw66.rxcvctp7vcjfN%reippuert@email.dk>):

> har du prøvet at boote på gammeldavs maner fra den systemmappe som du
> bruger til at boote dit calssic miljø? og instalerer epson driveren i
> denne?

Ja, men problemet er, at Epson driverne ikke virker alligevel, x gør et eller
andet, blokerer et eller andet.
David (der håber, at vi ikke snakker forbi hinanden)

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-00 00:39

David Blangstrup <davidb9@mac.com> wrote:

> Ja, men problemet er, at Epson driverne ikke virker alligevel, x gør et eller
> andet, blokerer et eller andet.
> David (der håber, at vi ikke snakker forbi hinanden)

Det gør vi vist...
Du skal ikke _boote_ MacOSX, boot din MacOS 9 systemmappe på gammeldavs
vis og udskriv derfra - du kan vælge den i systemdisk kontrolpanelet
enten i macos9 eller i macosx.

Fra : N/A

Dato : 28-11-00 12:03

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-11-00 12:03

On Mon, 27 Nov 2000 23:20:16 +0100, Thomas Boelskifte wrote
(in message <1eks3ca.mjqwej1s2zsjqN%engineering@boelskifte.dk>):

> Ja hvorfor ikke. Vi er enige om, at du booter ind i 9 ved at holde ALT
> nede ved startup, ikke?

> Så du er klar af X, og startet op i 9. Har du X og 9 på samme partition,
> så vil jeg ikke blandes ind i det, men ellers - go for it! :)

> Mojn, Thomas

Jeg har lige bootet op fra en jomfruelig 9.0.4 systemmappe, og installeret
Epsondriverne og valgt Epson printeren i chooser. Jeg får følgende besked:
Der er et andet program der bruger printerporten, sluk appletalk - hvad jeg
så gør, stadig den samme besked. Er det X eller hvad der bruger
printerporten?(Jeg har X og 9 på forskellige partitioner).
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : 0031pah

Dato : 28-11-00 16:04

it seems David Blangstrup (28/11/00 12:02) wrote in
01HW.B6494F5D0000DD0D082C2C40@news.worldonline.dk

> [...]
> så gør, stadig den samme besked. Er det X eller hvad der bruger
> printerporten?(Jeg har X og 9 på forskellige partitioner).

Nu tror jeg at jeg har den.
Har du zappet din p-ram?( alt-æble-r-p)
Der er sikkert en hel del andre instillinger som går tabt, men virker det
virker det...

Pelle

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 20:09

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-11-00 20:09

On Wed, 29 Nov 2000 23:09:28 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1ekvs2u.opxmd42d2h90N%ki-aikidoRemove@email.dkRemove>):

> hej David
> jeg er ret sikker på det ikke er X der laver problemet, Jeg har haft
> problemet engang før jeg fik X (som er installeret på samme måde som hos
> dig), desværre kan jeg ikke huske hvad jeg gjorde (lige nu kl. 23.30) -
> min 740 printer derudaf under 9.04... håber snart de får driverne til X,

> p.s. kører din Appleworks fint i X - min er lidt underlig med
> vinduerne...

Paint duer overhovedet ikke i X, hvad der er superærgerligt! Ellers dejligt
at høre fra en AppleWorks-bruger! Jeg er AppleWorks fan om en hals, som man
siger! Virkelig vild med programmet, selvom jeg også har Office 2001, og de
har oppet sig. Er der flere AppleWorks hardcores her i gruppen. Og Michael:
Tænk, tænk! Kan jeg virkelig bruge min Epson 740 i 9'eren, selvom den har
de der forskellige X-ting indsat? Jeg ville være meget glad hvis du kunne
komme i tanke om løsningen!
David

--

http://david.blangstrup.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 30-11-00 22:02

> [...]

> de der forskellige X-ting indsat? Jeg ville være meget glad hvis du kunne
når min kan kan din også men der må da være nogen der kan huske
det, der blev skrevet om problemet for et halvt års tid siden - såvidt
jeg husker står der også om det på en support side for epson eller under
apple.. leder efter det inat eller i weekenden...

Og man savler jo, når man åbner AppleWorks 6 første gang, fed
brugerflade - men gid de gad at lave regnearkdelen lige så god som
Exel...
--
Michael