vedligeholdelse...
Fra : Boje Thosti

Dato : 22-06-03 17:30

Hvor tit skal man vaske sin motorcykel, hvis man køre ca. 30 km om hver dag
? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ? Det er en Suzuki GS
500 E jeg tænker på.

Mvh.
Boje Thosti

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-06-03 17:35

> Hvor tit skal man vaske sin motorcykel, hvis man køre ca. 30 km om
> hver dag ? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ? Det
> er en Suzuki GS 500 E jeg tænker på.

Det kommer helt an på hvor godt den skal se ud. Nogle vasker aldrig deres
cykel, og nogen gør det mindst en gang om ugen.

Meget af sidste år kørte jeg ca. 25km dagligt. I tørvejr er det ikke noget
problem at holde modellen pæn, men bare 2 km i regnvejr, så er den snasket
godt til. Jeg vaskede typisk hver 2. uge hvis vejret var godt, da jeg godt
ville holde den rimeligt pæn.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Brian W.

Dato : 22-06-03 22:30

Boje Thosti wrote:
> Hvor tit skal man vaske sin motorcykel, hvis man køre ca. 30 km om
> hver dag ? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ? Det
> [...]

HEj Boje.

Jeg vasker og og vokser og polerer min motorcykel stort set en gang om ugen.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : TheHobbit

Dato : 23-06-03 07:44

Haløøj Boje

> Jeg vasker og og vokser og polerer min motorcykel stort set en gang om
ugen.
> Brian Laursen

Ligeledes her! Ca. 1 gang om ugen en let vask og polering - men når man gør
det så ofte så er det sjældent ret meget rengøring der skal til.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

Fra : Hekto

Dato : 22-06-03 22:48

In article <3ef5d973$0$97271$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Boje
Thosti says...
> Hvor tit skal man vaske sin motorcykel, hvis man køre ca. 30 km om hver dag
> ? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ? Det er en Suzuki GS
> 500 E jeg tænker på.

Intet gir' så godt som at pudse, når man skal sælge igen!
Hvis ikke man gider, ka' man jo la' være.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 23-06-03 10:02

"Boje Thosti" <boje_thosti@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dag
> ? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ? Det er en Suzuki

Jeg plejer at polere den en et paraf og til, alt efter vejret. Det skal
helst være efter noget regnvejr,og inden solskinsvejret.
Eller inden man skal have en sød tøs bagpå... - efter en lang tur, er det
også en god idé at give den en tur, eftersom der har en tendens til at hobe
sig en anseelig mængde døde insekter op på kåben, og de er altså lettest at
få af, hvis man gør det hurtigt.

Dog skal det siges at i ydersæsonen gider jeg næsten ikke at vaske og
polere, eftersom det alligevel regner heletiden..

Mvh
Kristoffer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-06-03 11:58

> Hvor tit skal man vaske sin motorcykel, hvis man køre ca. 30 km om
hver dag
> ? og hvor meget ekstra vedligeholdelse kræver sådan en ?

Hvis det primært er tranport så drop bare pudskluden (med mindre du har
lyst til det) - og vedligeholdelse er vel bare at sørge for at holde
kæden smurt og den har olie nok. Så sæt en scottoiler på og det eneste
du skal foretager dig at checke oliestanden regelmæssigt.....

Vil du være rigtigt god ved den karn lidt klar tectyl og wd40 hjælpe
meget.

Så er det jo bare at pudse den op til hvis den skal vises frem

/A