Hjælp mig lige ....
Fra : Tikka

Dato : 20-06-03 23:15

Jeg skal have en ny hjelm til til min motor cykel.....

Findes der nogle steder hvor de tester de forskellige ?????

Min nabo vil sælge sin SHOIE eller hvordan det nu staves......

Den er 14 dage gammel, og den har lidt små ridser (meget små)

han smadrede sin MC med ca. 100 km/t. med denne denne hjelm.

men den ser ikke ud til at have ramt jorden/asfalt i faldet.....

Må man købe sådanne hjelm, eller skal jeg holde mig langt fra den ????

TAK for hjælpen.

Mvh. Tikka

Ps. svar gerne til min private mail addresse. Tikka@adslhome.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 20-06-03 23:22

Tikka wrote:

> [...]
>
> men den ser ikke ud til at have ramt jorden/asfalt i faldet.....
>
> Må man købe sådanne hjelm, eller skal jeg holde mig langt fra den ????

Du må IKKE købe en hjelm som har været udsat for styrt eller slag, en hjelm
er normalt kun bygget til at kunne tåle et slag EN gang, og da du er usikker
på om den har fået et slag eller ej må du ikke købe den.
Gå heller ind til en eller flere MC-forhander og se hvad de kan tilbyde dig
istedet og køb et sted hvor du føler du får den rigtige vejledning, da det
er meget vigtig at købe en hjelm der passer lige præcis til DIG, mærke og
farve betyder mindre.

Jeg ville ALDRIG købe en brugt hjelm.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Morten Juel

Dato : 20-06-03 23:51

> Jeg ville ALDRIG købe en brugt hjelm.

Heller ikke her, den tilpasser sig jo også ens hoved !

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-06-03 11:12

Morten Juel wrote:

> Heller ikke her, den tilpasser sig jo også ens hoved !

Det skal da være hvis man har så usædvanligt stort et hoved, eller lille en
hjelm, at man ødelægger indmaden?
Flamingoskummet skal da helst ikke mases, og foeret der er imellem er ju kun
få mm. tykt. Ihvertfald på mine hjelme.

/Rune

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 15:43

Rune Larsen wrote:

> Det skal da være hvis man har så usædvanligt stort et hoved, eller lille en
> hjelm, at man ødelægger indmaden?

Det er også min erfaring med både Shoei TXR og BMW System 4 Evo; der er
ikke meget polstring, der kan sætte sig. I det mindste ikke i de største
størrlser af de to. Men ikke desto mindre hører man om hjelme, der med
tiden kommer til at sidde løst på hovedet.

> Flamingoskummet skal da helst ikke mases, og foeret der er imellem er ju kun
> få mm. tykt. Ihvertfald på mine hjelme.

Det kan jo være nødvendigt at mase flamingopen lidt til "i hjørnerne";
men selvfølgelig bør det begrænses. Var dog nødt til at fjerne den
inderste cm af flamingolaget i min Sys 4 Evo, for at få hjelmen
ordentligt ned over baghovedet. Kunne dog begrænses til sider og bag,
ikke foran hvor flamingeoe er mest efterspurgt i et styrt

Kunne det tænkes, at tynd polstring er mest udbredt på de store hjelme?
- der er nemlig grænser for, hvor store fiberskaller, man kan bygge i
dag og alligevel overholde de forskellige crash tests, har jeg ladet mig
fortælle. Omvendt kan det være en produktionsmæssig fordel, at fylde
mere skum og skind i en lille og mellemstor hjelm i stedet for at støbe
en mellemstørrelse skal ekstra. Blot min teori.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Morten Lange

Dato : 21-06-03 16:04

"Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> men den ser ikke ud til at have ramt jorden/asfalt i faldet.....
>
> Må man købe sådanne hjelm, eller skal jeg holde mig langt fra den ????

Glem det!
§1: Køb aldrig en brugt hjelm
§2: Brug aldrig en hjelm der har været med i et styrt

Hvis den på 14 dage allerede har ridser kan han ikke have været særlig øm
over for den, medmindre ridserne opstod ved styrtet. Hvis det er tilfældet
er den til skraldespanden.

Han kan 'sælge' den til sin indboforsikring sammen med det tøj han havde
på.. De skal alligevel ikke bruge tingene mere, og det belaster ikke hans Mc
forsikring.

Lange

Fra : Megas

Dato : 24-06-03 01:42

Tikka wrote:
> Jeg skal have en ny hjelm til til min motor cykel.....

Øeeh, hvorfor skal din mc have hjelm..??

> Den er 14 dage gammel, og den har lidt små ridser (meget små)
>
> han smadrede sin MC med ca. 100 km/t. med denne denne hjelm.

For satan, han har godtnok hadet sin mc så :D

> men den ser ikke ud til at have ramt jorden/asfalt i faldet.....

Hjelmen eller motorcyklen..?

> Må man købe sådanne hjelm, eller skal jeg holde mig langt fra den ????

Hvis den kan holde til at smadre en motorcykel med 100km/t kan den sikkert
også holde til hvad du ellers kan finde på at byde den *G*

> TAK for hjælpen.

Det var så lidt

> Mvh. Tikka

---