Moto Guzzi
Fra : BoHøjsgaard

Dato : 20-06-03 22:56

Hej
Jeg er ny bruger på denne nyhedsgruppe og ny motorcyklist (dog 46 år gammel,
så det er ikke for tidligt at komme igang Mit behov er mest cruising i
solskinsvejr om sommeren og ikke daglig befordring

Jeg har kastet min kærlighed på en ny Moto Guzzi Nevada 750, men vil gerne
høre om der er nogen der har erfaringer med mærket og modellen.

Jeg har hørt at stel og motor skulle være i orden, men at italienerne er
mere ligegyldige med finish'en på andre dele af cyklen.

Hvad siger eksperterne??

Bo

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 14:36

BoHøjsgaard wrote:
> Jeg er ny bruger på denne nyhedsgruppe og ny motorcyklist (dog 46 år gammel,
> så det er ikke for tidligt at komme igang Mit behov er mest cruising i
> solskinsvejr om sommeren og ikke daglig befordring

Har du kørt før? - og hvorfor skal det være en cruiser?

Guzzien er sikkert helt fin - i det mindste er det en V2 - men du kunne
meget vel have større fornøjelse af en roadtser a la Sachs 650 eller
800, Yamaha Bulldog eller anden lignenede, eller en
funduro/gade-terræncykel som BMW F650, Honda Transalp, Africa Twin eller
tilsvarende.

Du sidder mere opret på begge typer cykel, har mere kontrol over cyklen
og får sikkert større køreglæde på de små veje. Bare sørg for at vælge
en uden for mange kræfter, så du ikke lader dig friste over evne - især
i starten.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Richard

Dato : 21-06-03 18:19

Eller sagt med andre ord: Overvej & prøv gerne Moto Guzzi Breva, inden
du køber Nevadaen - glemte den helt i forbifarten.

Fra : Armand

Dato : 29-06-03 22:26

BoHøjsgaard <hoejsgaard@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
>
> Jeg har hørt at stel og motor skulle være i orden, men at italienerne er
> mere ligegyldige med finish'en på andre dele af cyklen.

Dennis Helland burde være "ekspert", det undrer mig at han ikke har
reageret. Prøv evt selv at søge v.h.a. Google-grupper:
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=dk.fritid.motorcykel
På ordene Guzzi og eller Nevada!

--
Armand.