Ild i MZ
Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-06-03 18:25

Hej
Jeg skulle lave en nødsvejsning på kickstarteren/aksel. Jeg piller
plusledningen af batteriet, sætter stel på fodhvileren og laver 3 hæftninger
(elektrodesvejser)
Pludselig smelter koblingskablet, hvad kan det skyldes ???

--
Vh
Tommy

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-03 18:40

Tommy Hansen wrote:

> [...]
> (elektrodesvejser)
> Pludselig smelter koblingskablet, hvad kan det skyldes ???

Overtrædelse af grundregel et. Altid stelklemme så tæt på svejsested som muligt.
Og aldrig gennem lejer og lignende. Den har simpelthen trukket strømmen gennem
koblingskablet. Er der ikke brændt andet?.

Ib Jakobsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-06-03 19:48

> [...]
gennem
> koblingskablet. Er der ikke brændt andet?.

Med venlig hilsen
Ib Jakobsen

Det finder jeg ud af om lidt, venter på olie. Kryds finger for mig

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 20-06-03 20:00

Tommy Hansen wrote:

> muligt.
> gennem
> >

> Med venlig hilsen
> Ib Jakobsen
>
> Det finder jeg ud af om lidt, venter på olie. Kryds finger for mig

Det gør vi. Men brug lige ventetiden på et hurtigt kik på ledningsnettet og
gaskablet. De er tyndere, og kunne desværre også været blevet varme. (

Ib Jakobsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 20-06-03 21:25

">
> [...]
og
> gaskablet. De er tyndere, og kunne desværre også været blevet varme. (

Jeg er gået kold
Tjekkede lige at der stadig er gnist på, så der er håb, afslutning følger i
morgen.

Vh
Tommy
www.tommyhh.dk
Fjern XXX ved direkte svar

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 21-06-03 08:54

Sådan en MZ har motoren i gummiophæng, og den eneste metalliske forbindelse
fra stellet er koblingskablet, gaskablet, chokerkablet og ledningsnettet.

Hvis strømmen har været afbrudt i tændingslåsen er der igen forbindelse fra
stel til motor over ledningsnettet - Så det er formodentligt lige så ringe
som det altid har været!

Gas og chokerkabel sidder i plastikhuse på styret, så det virker meget
sandsynligt at du kun har brændt koblingskablet.

Må jeg sætte historien ud på MZ klubbens mailliste - Den er ganske munter!

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Tommy Hansen

Dato : 21-06-03 11:29

> Gas og chokerkabel sidder i plastikhuse på styret, så det virker meget
> sandsynligt at du kun har brændt koblingskablet.

Det håber jeg

> Må jeg sætte historien ud på MZ klubbens mailliste - Den er ganske munter!

Ja

--
Vh
Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 21-06-03 16:04

Så køre den igen, med nyt koblingskabel og stift i kickstarterarmen, den der
startede al balladen.
Tak for hjælpen, nu ved hvad jeg ikke skal gøre en anden gang.

--
Vh
Tommy