Tvilsspørgsmål
Fra : Ole Larsen

Dato : 19-06-03 17:12

Hej---

Jeg har netop postet denne besked i dk.videnskab.jura
Hej.
Jeg har et spørgsmål vedr. noget med en motorcykelmekaniker.

Da min motorcykel gik i stykker for ca. 3-4 uger siden, fik jeg en
mekaniker til at se på den.
Da han ringede og fortalte hvad der var galt, blev vi enige om at han
ikke skulle lave mere på den da det ville blive for dyrt for mig.
På dette tidspunkt er motorcykelens motor MEGET adskilt, samt den
reservemotor han fik med.
Da vi skulle hente motorcyklen, og delene, gjorde vi opmærksom på at
vi syntes hans fremgangsmåde for fejlfinding var yderst usædvanelig,
da han som det første skilte reservemotoren ad, istedet for at finde
ud af hvad der var galt med den der sad på motorcyklen. Herefter blev
mekanikeren lettere ophidset, og sagde meget hovent at nu skulle vi jo
lige huske og betale ham, for det udførte arbejde, og fik også sin
betaling, som jeg har regning på.

Nu er problemet at jeg idag d. 18-6-03 ville tjekke om alle dele nu
også var der ( det er ca. 14 dage siden jeg fik den hentet hjem til
mine forældre, af mine forældre ), og nu viser det sig at, en hel del
dele mangler.
Jeg har ledt hele huset igennem hos mine forældre uden at finde
delene, og mekanikeren sagde, da motorcyklen blev afhentet, at alle
dele var lagt i papkasser og sorteret efter hvilken motor de hørte
til.
Jeg er sikker på at jeg ikke har delene herhjemme, og da vi var ovre
hos mekanikeren sagde han at de heller ikke var der, og der blev ledt
efter dem på værkstedet dog uden at finde dem.

Nu er det jo sådan at ved en evt. politianmeldelse vil det jo være
påstand mod påstand, jeg kan ikke bevise at delene virkelig var med
hjem da stumperne blev hentet, men jeg ved at de var der da jeg
afleverede motorcyklen, for min far kørte selv på den derover.

Hvad gør man i sådan en situation ???

Er det bare surt show, eller er der nogen som helst mulighed for at
gøre noget ????

MVH.

Jon Larsen.
Delene der er tale om er:
Begge dobbeltkarburatorer
Gas- og chokerkabler
Diverse kølerslanger samt
kølerslange-samlingsstudsen under tanken ( låget til den er der )
Slange fra
ekspansionsbeholderen til kølerslangesamlingsstudsen

og hvem ved hvad der ellers
mangler af bolte og møtrikker...

MVH.

Jon Larsen. ( som er røvhamrende sur )

Fra : Martin Sørensen

Dato : 19-06-03 17:21

> [...]
> også var der ( det er ca. 14 dage siden jeg fik den hentet hjem til
> mine forældre, af mine forældre ), og nu viser det sig at, en hel del

Dem kan man da ikke sådan lige 'miste'?

> Jon Larsen. ( som er røvhamrende sur )

Ja, det kan jeg da godt forstå. Jeg kender ikke ret meget til jura, så det
vil jeg ikke udtale mig om, men jeg håber at i finder ud af noget, for det
er simpelthen for dårligt!

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mikael Kofod

Dato : 19-06-03 18:04

Hej Ole..

Jeg kan godt sætte mig ind i din frustration... tro mig...!!!

Til at starte med ville jeg gøre alle opmærksom på hvilken "Mekanik'er" der
er tale om!

På den måde bidrager med endnu en "Mekanik'er" til listen over mindre
ansvarsfulde personer, som nok burde overveje deres karriere nøje, og måske
finde på noget andet at lave...!

Da det nok allerede er ude på et overdrev i denne sag, kan du jo prøve at
"bluffe" dig igennem til Mandens primitive del af hjernen, og fortælle at du
har Ekstra Bladet med på historien etc. etc. Det virker måske ?

Og du skal jo derfor være HELT sikker i din sag !?

Venlig hilsen
Mikael

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-06-03 18:41

> [...]
> har Ekstra Bladet med på historien etc. etc. Det virker måske ?
>
> Og du skal jo derfor være HELT sikker i din sag !?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg er helt fuldkommen sikker i min sag...
Men skulle det gå den retslige vej, er der nok ikke noget for mig at gøre...

Jeg har absolut ingen grund til at smide min egen karburatorer væk, og så
bagefter give ham skylden for det.. tror mere på det er en hævnakt for vores
kritiske øjne af hans mekanikkerevner... De er beskrevet i en tidligere
tråd..
Det er rigtigt at jeg burde have undersøgt om alle dele var der, da de blev
afhentet, men man stoler alligevel nok på folk til ikke at tro at de måske
kunne finde på at rapse lidt hist og her...
Iøvrigt skal der til listen over manglende dele også tilføjes en
luftfilterkasse også.. Den er nok på størrelse med en god fodbold. Delene
blev i øvrigt sat i mine forældres udestue, efter afhentningen ( jeg var
desvæære ikke selv med til at hente dem, da jeg var på arbejde ) og de har
ikke været rørt eller flytte siden da... og der er ikke andre end mine
forældre der kommer i den udestue..

Jeg er MEGET frustreret over hele denne sag, men nu må vi se hvordan det
udarter sig... Han sagde at han ville lede videre i morgen samt snakke med
den mekaniker der angiveligt skulle have skilt den ad, selvom han startede
med at sige at han selv havde skilt den ad.. I øvrigt sad hans søn i
forretningen da min mor for anden gang var der ovre i dag, han sagde lige
pludselig ikke et pip, men sad og stirrede ind i væggen, og var ikke til at
få øjenkontakt med..

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Hekto

Dato : 19-06-03 19:52

In article <3ef1f5c3$0$97218$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jon Larsen
says...
> [...]
> pludselig ikke et pip, men sad og stirrede ind i væggen, og var ikke til at

Hvornår får vi anmeldelsen af dette 'værksted' på DFM???
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jon Larsen

Dato : 19-06-03 20:01

"> >
> Hvornår får vi anmeldelsen af dette 'værksted' på DFM???
> --
> /Hekto

xxxxxxxxxxxxxxxx

I morgen efter kl. 16, når han har ringet besked om han har fundet mine
dele..
Men jeg ved sq ikke om jeg ligeferm tør påstå han har stjålet delene.. men
det hele virker bare meget mystisk..

Fra : Moller

Dato : 20-06-03 07:31

"Jon Larsen" <jon_soegaard@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "> >
> >
> xxxxxxxxxxxxxxxx
>
> I morgen efter kl. 16, når han har ringet besked om han har fundet mine
> dele..

Øhm, du mener vel ikke om udfaldet der afgøre om du skriver det på DFM
vel ??? lige meget hvad, bør det skrives derinde, du sænnkes i tid, og
spildt arbejdskraft med alt det som er sket indtil nu, men det vil jo være
rart at høre udfaldet i historien også :)

> Men jeg ved sq ikke om jeg ligeferm tør påstå han har stjålet delene.. men
> det hele virker bare meget mystisk..

Lidt mystisk :) ... lyder nu mere som fup og svindel.

VH
Lars Molnit

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-06-03 22:08

> [...]
> spildt arbejdskraft med alt det som er sket indtil nu, men det vil jo være
> rart at høre udfaldet i historien også :)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

En anmeldelse af værkstedet er nu afsendt til DMCN, og jeg håber den hurtigs
muligt kommer på siden...

Fra : Jon Larsen

Dato : 20-06-03 16:23

Hejsa, lidt mere i "sagen"

"Manden" fandt ikke delene, selvfølgelig ikke :-/
Der er to muligheder til at delene er væk, han har fået dem stjålet hos sig?
Eller han har tilbageholdt dem bevist for at genere os?
Han er selvfølgelig ikke til at hugge eller stikke i, mener vi har
tabt/forlagt dem! Noget andet der ikke helt stemmer ved den historie er, at
det først var ham, der arbejde med vores mc, men efter vi konfronterede ham
med de manglende dele, var det pludseligt hans mekanikker. Hans knægt
listede desuden rundt i baglokalet og havde røde øre.

FDM's (juridiske) kontante svar var, at der ikke var noget at gøre; det er
påstand mod påstand. Hvad man burde ha' gjort var, at undersøge om alle
delene var der, inden man betalte og gik, så fik man da lært det. Send
derfor aldrig familie, der ikke lige har forstand på netop mc-er, ud for at
hente de sørgelige rester :-]

Tænker med gru på, hvad der ellers mangler af små dimser og dutter til
motoren. Godt han ikke skulle samle den, så havde han vel fjernet cylinderen
og alle stemplerne på begge motorer. Har også fundet et par stik og
kabelholdere, han har ødelagt i sin "iver".

Hvis nogen ser en kaburator med sigaflexlapninger på en af membranerne +
nåleholderne, så tilhører den altså os. Der er desuden forskellige skruer i
"låget?", nødløsninger der aldrig er blevet udbedret. Desuden et spritnyt
koblingskabel (idet det gamle knækkede, grundet "lillemors" mange
fingerkræfter"). Et gaskabel. Diverse køleslanger og et luftfilter med
velkendte skrammer.

Ingen hårde ord om vores dumhed og godtroenhed, dem kan vi sagtens selv
finde frem :-/

Jons meget nedtrykte kæreste, med et ½ mc-kort, men med en amputeret GSX-R
250 og flad pengepung

Fra : Hekto

Dato : 20-06-03 19:00

In article <3ef3286a$0$76077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jon Larsen
says...
> [...]
> finde frem :-/
>
> Jons meget nedtrykte kæreste, med et ½ mc-kort, men med en amputeret GSX-R

Livet er hårdt og ubamhjertigt ... hvis ikke man tænker sig grundigt
om, og det gør man jo ikke altid.

Eneste mulighed for at straffe den formastelige, er at offentliggøre
sagen/kritikken i MC-kredse. Det kræver dog, at du er 110% sikker på,
at du nu ikke har forlagt dem selv. Er man uskyldig, på een eller anden
måde, er det jo lidt uheldigt at offentliggøre den slags.
Er han skyldig, så bare klø på!

Fra : Morten Juel

Dato : 20-06-03 23:46

> Ingen hårde ord om vores dumhed og godtroenhed, dem kan vi sagtens selv
> finde frem :-/

Dem synes jeg bliver svært at finde frem, lige fra starten, har man stået
som et ? over for hvad den mekker lavede ;o/

> Jons meget nedtrykte kæreste, med et ½ mc-kort, men med en amputeret GSX-R
> 250 og flad pengepung

Øv jeg sidder sq næsten med en tåre i øjenene ;o/
En ting er at ens MC kan drille, så man bliver vanvittig, men at blive sat
ud af spillet pga at ens mekker er fuldstændig fatsvag, det må da være det
værste.. Specielt når du/i selv kunne ha lavet det ved at bruge udelukkelses
metode...
Vi burde lave en indsamling så du/i kunne komme på gaden igen, det her er da
for sørgeligt.. i må gerne få en trøste tur på xj'er

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-06-03 09:50

> [...]
da
> for sørgeligt.. i må gerne få en trøste tur på xj'er

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tak.. det er rart med lidt medfølelse..
Min far tog over til "værkstedet" og fik en nummer på en der havde dele til
Gixxeren, så bliver af den dyre vej delene må skaffes.
Jeg prøver stadig at få ind i hovedet, hvordan nogen kan være så onde.. Jeg
forstår det simpelthen ikke.
Men selv om jeg har anmeldt ham på DMCN, og fået sagt det til et par
kammerater, så er der vel stadig nogen der vil vælge at handle hos ham
?!?!?!

Jeg har tænkt mig at "komme til " at nævne det ved skovsøen en torsdag
aften, hvor der er masser af mennesker, og klubber fra hele Fyn.

For rimelighedens skyld skal jeg jo nævne, hvis ikke jeg har gjordt det, at
delene kan være stjålet fra ham, for som han selv sagde så vidste han der
boede mindst 9 narkomaner i nærheden, og at det var et ret kriminelt område
han havde værksted i. Men så burde han, hvis han var klar over det, være
lidt large og sige "ok, jeg melder det til forsikringen" men nej..

I mellemtiden går jeg rundt og bliver mere og mere deprimeret over det hele.
Eneste lyspunkt er, at kæreten og mig har afsluttende eksamen på Fredag.

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-06-03 10:26

> Jeg prøver stadig at få ind i hovedet, hvordan nogen kan være så onde..
Jeg
> forstår det simpelthen ikke.

Sådan er det vist mange steder i dag. Jeg blev også snydt for flere tusinde
kr. af et værksted i Nr. Sundby, og fra mine kammerater har jeg også fået
det indtryk, at hvis man finder et godt værksted i dag, skal man fandme føle
sig heldig.

Jeg føler heller ikke rigtigt, at der er noget at gøre ved det, men jeg
synes da, at du skal sige det til alle, du kan komme i nærhenden af. Hvis du
har mod på det, kan du jo også dukke op på en åbent-hus dag (hvis han holder
sådanne) og svine ham til rigtigt højt

mvh. Jacob

Fra : Mads Stetter

Dato : 23-06-03 21:40

Jacob Larsen wrote:
> [...]
> af. Hvis du har mod på det, kan du jo også dukke op på en åbent-hus
> dag (hvis han holder sådanne) og svine ham til rigtigt højt

Hej Jacob...

Har du smidt en anmeldese på dmcn.dk?

Det ville være rart hvis du gad skrive en, så vi andre kan få lidt indsigt!

Om ikke andet, så skriv det her på gruppen?

MVH Mads Stetter
RF400R
Aalborg

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-06-03 23:04

> [...]
indsigt!

> Om ikke andet, så skriv det her på gruppen?

Jeg vil skrive en anmeldelse efter mine eksamener. 3 stk. tilbage endnu og
endda kun på en uge

mvh. Jacob

Fra : J.C.Kløve

Dato : 23-06-03 12:58

I tråden: bcsnb0$in6$1@news.net.uni-c.dk,
Skrev Ole Larsen :
> Hej---

[ZAX]
DMCN er nede

så cut the crap - hvem er det - jeg vil vide det - det kunne jo være
at det var en man skulle h,-olde sig fra ?
please ;-(

--
Dun@nt
XJ600 51J

Fra : Jon Larsen

Dato : 23-06-03 21:00

> [ZAX]
> DMCN er nede
>xxxxxxxxxxxxxxx

Skod, derfor der er gået så lang tid ( arrh ok.. 3 dage )

xxxxxxxxxxxxxxxx
> så cut the crap - hvem er det - jeg vil vide det - det kunne jo være
> at det var en man skulle h,-olde sig fra ?
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Der er tale om F.A. Værkstedet på Middelfartvej nr. 118 i Odense..

Sig det til alle i kender, og lad os få gjordt noget ved de værksteder der
røvrender folk på det groveste..

Og jeg har flere eksempler på folk der er snydt hos ham. han render fra
aftaler man laver med ham..
Idag da min mor var der over igen, for at snakke med den mekaniker der
skulle have adskilt min motorcykel, fik hun det svar at han lige var gået 2
min forinden. det kan jo ikke passe efter som min mor stod ret lang tid og
ventede på at komme i tale med ham, oven i det stod hun et stykke tid uden
for værkstedet mens hun parkerede sin cykel.
Da hun sagde at hun havde fortalt vidt og bredt hvad han var for en, og
nævnte at hun kendte flere der var blevet snydt, sagde han noget om en der
havde boet hos ham for 5 år siden,. så der har åbenbart været problemer
længe før det her..
Til sidst blev hun venligt bedt om at forlade værkstedet..

Jeg får aldrig mine dele tilbage fra ham, men jeg vil sq ikke lade ham dø i
synden. Det var en lærestreg til mig af de rigtig dyre.