iMovie???
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 09:59

Jeg har downloaded 3 stk filmkassetter i iMovie fra mit kamera. Jeg har
set dem i iMovie. Så nu skal jeg så til at lære at redigere i iMovie. Har
trykt hele hjælpeprogrammet ud. Men nu da jeg skulle åbne iMovie i går, så
kom det lige frem med vinduet, hvorefter det forsvandt og der kommer et
skilt med: Programmet iMovie sluttede uventet. Systemet og andre
programmer er ikke berørt.

Jeg har fjernet preferencefilen,og genstartet, men det hjalp ikke.

Så har jeg downloaded nyt igår aftes.Har nu installeret den, Det hjalp
ikke Derefter har jeg smidt iMovie ud og endnu en gang installeret
programmet. Samme resultat. Hvad gør man???

Samtidig er jeg så vidt begyndt på OSX, så jeg er ret hjælpeløs. Håber på
hjælp og takker på forhånd.
Hilsen Hanne

Fra : Michael Holm

Dato : 19-06-03 10:45

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> [...]
> programmer er ikke berørt.
>
> Jeg har fjernet preferencefilen,og genstartet, men det hjalp ikke.

er det "com.apple.iMovie3.plist" du har smidt ud ?
ellers gør det

> [...]
> programmet. Samme resultat. Hvad gør man???
>
> Samtidig er jeg så vidt begyndt på OSX, så jeg er ret hjælpeløs. Håber på

Standard rådet er at startet Disk Utility og kører "Repair Desk
Permissions" - evt. både før og efter installation af iMovie.

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 11:58

michael.holmRemove@removeanthro.ku.dk (michael holm) writes:

>Har
>så

>er det "com.apple.iMovie3.plist" du har smidt ud ?
>ellers gør det
Ja, det var den.

>på
>
>Standard rådet er at startet og kører "Repair Desk
Er et den særskilte Cd med Apple HardWare test? Den har jeg kørt og
den siger kun: er gennemført

Jeg prøvede først at søge på
> Disk Utility
Men der kom ikke noget frem med et. Nu kører jeg dansk version og det
hedder måske noget andet? Jeg har kørt diskhjæpl pog det eneste jeg kan se
at jeg kan uden at gøre noget forkeret er kontrolere disktilladelser.,
her kommer også medldinnegn at den er gennemført. Jeg har endnu en gang
efter dette smidt
>com.apple.iMovie3.plist
ud genstartet, og det hjælper ikke

Hilsen Hanne

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 19-06-03 13:01

> [...]

> hedder måske noget andet? Jeg har kørt diskhjæpl pog det eneste jeg kan se
> at jeg kan uden at gøre noget forkeret er kontrolere disktilladelser.,

Det er det der på dansk hedder "Diskværktøj". Under fanebladet
"Førstehjælp" skal du klikke på "Reparer disktilladelser". Hvis du kun
konrolerer retter det ikke fejlene.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 14:13

kajc@ofir.dk (kaj christiansen) writes:

>Det er det der på dansk hedder "Diskværktøj". Under fanebladet
>"Førstehjælp" skal du klikke på "Reparer disktilladelser". Hvis du kun
> [...]

Tak, så langt er jeg også kommet nu, at jeg har repareret disktilladelser.
Men ingenting hjælper( Og jeg som sådan nu i flere år har ønsket mig
kammera og at prøve at lave noget med iMovie. Så det er en slem skuffelse,
at det skal drille sådan og al den tid man bruger på sådan noget

Hilsen Hanne

Fra : Bitbucket

Dato : 19-06-03 14:35

> [...]

> kammera og at prøve at lave noget med iMovie. Så det er en slem skuffelse,
> at det skal drille sådan og al den tid man bruger på sådan noget

Der er kommet en ny version af iMovie den 3. Juni, har du hentet den?
Det er version 3.0.3

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10228
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 15:25

bitbucket@devnull.invalid (bitbucket) writes:

> [...]
>
>http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/10228
>--
>The trouble with the global village are all the

YES!

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 19-06-03 21:09

> [...]

> ikke Derefter har jeg smidt iMovie ud og endnu en gang installeret
> programmet. Samme resultat. Hvad gør man???
Prøv at omdøbe mappen cache til cache.old
det har hjulpet mig ifm. Mail-crash.

Ellers opret en ny bruger og brug programmet herfra - lidt bøvlet, men
en udvej. 'Min' bruger kan fx. hårdnakket og konsekvent ikke åbne
RealOne-filer...

H&L fra Jens

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 22:26

Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk (jens rasmussen) writes:
> [...]
>
>Ellers opret en ny bruger og brug programmet herfra - lidt bøvlet, men
>en udvej. 'Min' bruger kan fx. hårdnakket og konsekvent ikke åbne

Jeg synes at det lyder for indviklet for mig. Nu hyler jeg hele lortet ud
og installerer på 9,x med en 2.x++ det skal være ret sikkert.

I øvrigt kan jeg slet ikke forstå min computer, at der hele tiden bliver
så mange kopier. F. eks. når jeg nu bruger æ +f og søger på iMovie, så
kommer der 219 emner op, jeg ved ikke, hvor mange der er mapper, men det
er mange.

Der er masser af iMovie mapper med den dato fra den tidliger ejer 4.7. 02
og det er noget fra før den blev formateret. Den er formateret den 15.maj
03 også fra den dag, er der masser af mapper m.m.
Er det normalt??????

Hilaen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 19-06-03 22:52

> [...]

> så mange kopier. F. eks. når jeg nu bruger æ +f og søger på iMovie, så
> kommer der 219 emner op, jeg ved ikke, hvor mange der er mapper, men det
Jeg har kun to mapper med iMovie i navnet;
123 emner i alt, hvor kun 11 IKKE er pdf'er.

Så ja, det lyder lidt vildt...
Iflg. min iMovie.crash.log
er den ikke gået ned siden
OS Version: 10.2.4 (Build 6I32)
kan din log gøre dig klogere på problemet?

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-06-03 23:04

Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk (jens rasmussen) writes:

>Så ja, det lyder lidt vildt...
>Iflg. min iMovie.crash.log
>er den ikke gået ned siden
>OS Version: 10.2.4 (Build 6I32)
>kan din log gøre dig klogere på problemet?

Nej, der står bare at den chrachede- Nu har jeg smidt det hele ud

Så nu prøver jeg igen

Men jeg kan ikke finde iMovie på instalations Cd'erne. Jeg troede den
fulgte med 9.x Nu må jeg finde en der har en 2.x version. Jeg har kigget
på apple's sider, men kan ikke finde noget til 9.x
Hilsen Hanne