G4 Powerbook og zyxel xyair
Fra : Karen

Dato : 18-06-03 20:38

Hej MAC-folk,

Jeg er en windows-autist som har været så letsindig at købe mig en af
de smukke G4 Powerbooks - den med den brede skærm. I butikken
forsikrede dig mig om at det indbyggede airport-kort kan tale med alle
andre trådløse system.

Jeg har et trådløst netværk - zyxel zyair 1000 - men sørme nej om min
nye maskine vil snakke med det.

Jeg har forsøgt det jeg med min windows-fordrejde hjerne kan komme i
tanke om, så nu har jeg brug for hjælp: Ved nogle hvordan man klarer
den sag?

Karen >:)

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-06-03 21:53

Karen <andreadoria@get2net.dk> wrote:

> [...]
> de smukke G4 Powerbooks - den med den brede skærm. I butikken
> forsikrede dig mig om at det indbyggede airport-kort kan tale med alle

Er et Airport eller Airport Extreme?

> Jeg har et trådløst netværk - zyxel zyair 1000 - men sørme nej om min
> nye maskine vil snakke med det.

Hvilken protokol taler den?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karen

Dato : 22-06-03 10:06

> Er et Airport eller Airport Extreme?

Det er et Airport Extreme

> Hvilken protokol taler den?

Tjah bom, det er jo et IEEE 802.11 B standard netværk og så står der
noget om Extensible Authentication Protocol på zyxels hjemmeside. Er
det det du mener?

Mit problem er at jeg ud over det interface jeg fik vist hos MAC
forhandleren - ikke har nogen idé om, hvordan man begynder at sætte
sådan noget op i OS X - det lød som om at min powerbook straks den
blev tændt ville finde netværket og så ville alt være fjong.

Karen >:)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-06-03 10:35

> [...]
> sådan noget op i OS X - det lød som om at min powerbook straks den
> blev tændt ville finde netværket og så ville alt være fjong.

Hvis du riinger til mig skal jeg nok forklare dig hvad der er galt.

Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-03 12:33

> Hvis du riinger til mig skal jeg nok forklare dig hvad der er galt.

OK. Så klarer I det selv? Ellers så skriv igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-06-03 12:56

> OK. Så klarer I det selv? Ellers så skriv igen.

Næ, Karen har nemlig ikke ringet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Karen

Dato : 24-06-03 23:18

Okay,

Jeg skylder jer en afmelding, synes jeg. Jeg fik god hjælp forleden af
Jesper, men knækkede ikke nøden i første omgang. Jeg har været
tilbage, hvor jeg købte min Powerbook for at forsikre mig om at det
der airport-kort over hovedet var der og så endte jeg med at få
løsningen af en kollega.

Jeg ændrede simpelthen sende-kanal på min Zyair-station - det var så
ikke helt nemt, fordi tilgangen til dens webintervace forudsatte at
jeg ændrede ip-nummeret på min PC, men det lykkedes.

Da sendekanalen blev ændret fra 1 til 6 bredte glæden sig i det lille
hjem, da Powerbooken straks spottede netværket.

Tak for hjælpen.

Karen >:)

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 22:21

Karen <andreadoria@get2net.dk> wrote:

> Da sendekanalen blev ændret fra 1 til 6 bredte glæden sig i det lille
> hjem, da Powerbooken straks spottede netværket.

Pudsigt. Min Airport basestation sender på kanal 1. Men det vigtigste
er, at det virker.
--
Henrik Münster
Esbjerg