/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Preben i Ravnekrogen og spam
Fra : David Blangstrup


Dato : 17-06-03 08:39

Preben har meget venligt lavet en iChat list med os alle og puttet den
på nettet. For dem der ikke har spamsikrede adresser vil jeg lige
bemærke, at det er den rene honning for spambots. Min adresse er
firstname@home.lastname.dk så jeg ved ikke hvorfor Preben har sat den
rigtige op på nettet. Der er jo en mening i, at den ser sådan her ud,
ikke?
Og jeg tror for resten også, at jeg hellere selv vil bestemme, hvem der
skal have min aim adresse. Jeg synes faktisk ikke, at man kan tillade
sig bare at smide en liste med adresser op på nettet uden at spørge folk
først.
Nej, jeg er ikke sur, men det er lige før. Jeg synes det er lidt dumt
gjort. Og så en smiley
- David

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk

 
 
Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 11:49

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Preben har meget venligt lavet en iChat list med os alle og puttet den
> på nettet. For dem der ikke har spamsikrede adresser vil jeg lige
> bemærke, at det er den rene honning for spambots. Min adresse er
> firstname@home.lastname.dk så jeg ved ikke hvorfor Preben har sat den
> rigtige op på nettet. Der er jo en mening i, at den ser sådan her ud,
> ikke?
> Og jeg tror for resten også, at jeg hellere selv vil bestemme, hvem der
> skal have min aim adresse. Jeg synes faktisk ikke, at man kan tillade
> sig bare at smide en liste med adresser op på nettet uden at spørge folk
> først.
> Nej, jeg er ikke sur, men det er lige før. Jeg synes det er lidt dumt
> gjort. Og så en smiley
> - David

Kære David.
Har fjernet dig fra listen og svaret på dine emails.

Det var faktisk en liste jeg havde liggende i forvejen på min egen
server. Da flere og flere efterspurgte AIM-navne på andre i denne
gruppe, synes jeg det var meget praktisk med een liste.
Belært af erfaringen, sætter jeg ikke flere på uopfordret.

I øvrigt smider jeg jo ikke oplysninger på nettet, som ikke er der i
forvejen. Jeg kunne bare have linket til de respektive indlæg i
dk.edb.mac, hvor folk selv offentliggjorde deres AIM-navn.

Never mind, hvis flere har betænkligheder ved listen, fjerner jeg den
gerne helt. Det er sgu ette mig der har glæde af publiceringen.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Storm (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 17-06-03 12:21

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Never mind, hvis flere har betænkligheder ved listen, fjerner jeg den
> gerne helt. Det er sgu ette mig der har glæde af publiceringen.

Hvor ligger listen? Jeg vil da gerne have den.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 12:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Never mind, hvis flere har betænkligheder ved listen, fjerner jeg den
> > gerne helt. Det er sgu ette mig der har glæde af publiceringen.
>
> Hvor ligger listen? Jeg vil da gerne have den.

Lige her, i mit kosteskab:
http://www.ravnekrogen.dk/ichat.html

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Storm (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 17-06-03 12:57

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> > Hvor ligger listen? Jeg vil da gerne have den.
>
> Lige her, i mit kosteskab:
> http://www.ravnekrogen.dk/ichat.html

Tak - jeg har listet den ned.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 12:56

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > > Hvor ligger listen? Jeg vil da gerne have den.
> >
> > Lige her, i mit kosteskab:
> > http://www.ravnekrogen.dk/ichat.html
>
> Tak - jeg har listet den ned.

Pas nu bare på den ikke ændrer sig

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Storm (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 17-06-03 13:53

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Pas nu bare på den ikke ændrer sig

Pyt - men det er nu sjovere at iChatte hvis man har nogle adresser.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 14:10

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Pas nu bare på den ikke ændrer sig
>
> Pyt -

Jeg mente, at hvis du bare arkiverede den som txt.fil, gik du måske glip
af nogle nye. Den har jo kun været der 1 dag.

>men det er nu sjovere at iChatte hvis man har nogle adresser.

Det var jo lige det, der var min tanke.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Lone Schmidt (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 17-06-03 19:00

Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
>
> > Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
> >
> > > Pas nu bare på den ikke ændrer sig
> >
> > Pyt -
>
> Jeg mente, at hvis du bare arkiverede den som txt.fil, gik du måske glip
> af nogle nye. Den har jo kun været der 1 dag.
>
> >men det er nu sjovere at iChatte hvis man har nogle adresser.
>
> Det var jo lige det, der var min tanke.
>
> /Preben

Hej Preben.
Det er unægtelig en stor fornøjelse at ichatte med dig og de andre, en
kilde til daglig glæde.Jeg har også fuld forståelse for din gode
mening. Men ligesom David vil jeg også sætte pris på at blive fjernet
fra listen, Atså ikke Buddylisten!!))
Vi snakkes.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)
Lone. ibook,320RAM,OSX


Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 19:26

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:
> >
> > > Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:
> > >
> > > > Pas nu bare på den ikke ændrer sig
> > >
> > > Pyt -
> >
> > Jeg mente, at hvis du bare arkiverede den som txt.fil, gik du måske glip
> > af nogle nye. Den har jo kun været der 1 dag.
> >
> > >men det er nu sjovere at iChatte hvis man har nogle adresser.
> >
> > Det var jo lige det, der var min tanke.
> >
> > /Preben
>
> Hej Preben.
> Det er unægtelig en stor fornøjelse at ichatte med dig og de andre, en
> kilde til daglig glæde.Jeg har også fuld forståelse for din gode
> mening. Men ligesom David vil jeg også sætte pris på at blive fjernet
> fra listen, Atså ikke Buddylisten!!))

Nej, websiden, velsagtens.
Det er hermed gjort.
Har dog svært ved at forstå baggrunden.
Er det ikke sådan lidt - jeg vil gerne have alle de andres, men ingen
skal se min!

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Lone Schmidt (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 17-06-03 21:21



> Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:
>
> > Preben Bødker Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> >
> > Hej Preben.
> > Det er unægtelig en stor fornøjelse at ichatte med dig og de andre, en
> > kilde til daglig glæde.Jeg har også fuld forståelse for din gode
> > mening. Men ligesom David vil jeg også sætte pris på at blive fjernet
> > fra listen, Atså ikke Buddylisten!!))
>
> Nej, websiden, velsagtens.
> Det er hermed gjort.
> Har dog svært ved at forstå baggrunden.
> Er det ikke sådan lidt - jeg vil gerne have alle de andres, men ingen
> skal se min!
>
> /Preben

Nej, slet ikke, for mig at se, handler det om individets ret til selv
at bestemme.
Det er efter min bedste overbevisning ikke anderledes end real life,
hvor vi har også "sorterer" på masser forskellige planer (ikke fordi
jeg sorterer på ichat, tvætimod, jo flere jo bedre!) Jeg synes at ideen
er god, og ville heller ikke have noget imod hvis det blev gjort uden
om nettet.
Kan man ikke gøre det over adressebogen, eller andet indbygget mac-kram?
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)
Lone. ibook,320RAM,OSX


Christian Bech (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 17-06-03 22:58

maillone@netscape.net (Lone Schmidt) skrev:


>> Nej, websiden, velsagtens.
>> Det er hermed gjort.
>> Har dog svært ved at forstå baggrunden.
>> Er det ikke sådan lidt - jeg vil gerne have alle de andres, men ingen
>> skal se min!
>>
>> /Preben
>
>Nej, slet ikke, for mig at se, handler det om individets ret til selv
> at bestemme.
>Det er efter min bedste overbevisning ikke anderledes end real life,
>hvor vi har også "sorterer" på masser forskellige planer (ikke fordi
>jeg sorterer på ichat, tvætimod, jo flere jo bedre!) Jeg synes at ideen
>er god, og ville heller ikke have noget imod hvis det blev gjort uden
>om nettet.

Hvordan skulle det være?

>Kan man ikke gøre det over adressebogen, eller andet indbygget mac-kram?

Så vidt jeg kan se, har iChat ikke engang en søgefunktion. Derfor er
det besværligt for mig at finde Lone Schmidt, når jeg vil have hende
på min liste Det eneste register er Prebens side og hvis du ikke
står der, skal jeg til at lede dine indlæg igennem i gruppen for at
finde dit id. Resultatet vil nok desværre blive, at jeg må undvære dit
selskab i iChat.
--
Christian

Kaj Christiansen (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Kaj Christiansen


Dato : 17-06-03 23:51

Er det kun mig der ikke kan komme igennem, eller er siden pillet ned?

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Henrik Lindskou (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 17-06-03 23:58

Kaj Christiansen wrote:
> Er det kun mig der ikke kan komme igennem, eller er siden pillet ned?
>
> mvh.
> Kaj.

Den svarre ikke i øjeblikket

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 00:34

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Kaj Christiansen wrote:
> > Er det kun mig der ikke kan komme igennem, eller er siden pillet ned?
> >
> > mvh.
> > Kaj.
>
> Den svarre ikke i øjeblikket

Jo da, men DNS-serveren er tilsyladende nede.
Se svar til Kaj.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 00:34

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Er det kun mig der ikke kan komme igennem, eller er siden pillet ned?

Næh, men jeg kunne fristes til det

Tilsyneladende har min DNSleverandør, Byudomains.dk, et problem i
øjeblikket.
DNS-problemet kan omgås med min faste IP: 80.196.244.213

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Per Madsen (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Per Madsen


Dato : 18-06-03 00:23

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> >Kan man ikke gøre det over adressebogen, eller andet indbygget mac-kram?
>
> Så vidt jeg kan se, har iChat ikke engang en søgefunktion. Derfor er
> det besværligt for mig at finde Lone Schmidt, når jeg vil have hende
> på min liste Det eneste register er Prebens side og hvis du ikke
> står der, skal jeg til at lede dine indlæg igennem i gruppen for at
> finde dit id. Resultatet vil nok desværre blive, at jeg må undvære dit
> selskab i iChat.

Kunne vi ikke lave en lukket gruppe på groupcare.dk med en
administrator, der uddeler tilladelser til at komme ind i gruppen?

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.
UPDATED!

Lone Schmidt (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Lone Schmidt


Dato : 18-06-03 07:00

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> maillone@netscape.net (Lone Schmidt) skrev:
>
>
> >> Nej, websiden, velsagtens.
> >> Det er hermed gjort.
> >> Har dog svært ved at forstå baggrunden.
> >> Er det ikke sådan lidt - jeg vil gerne have alle de andres, men ingen
> >> skal se min!
> >>
> >> /Preben
> >
> >Nej, slet ikke, for mig at se, handler det om individets ret til selv
> > at bestemme.
> >Det er efter min bedste overbevisning ikke anderledes end real life,
> >hvor vi har også "sorterer" på masser forskellige planer (ikke fordi
> >jeg sorterer på ichat, tvætimod, jo flere jo bedre!) Jeg synes at ideen
> >er god, og ville heller ikke have noget imod hvis det blev gjort uden
> >om nettet.
>
> Hvordan skulle det være?
>
> >Kan man ikke gøre det over adressebogen, eller andet indbygget mac-kram?
>
> Så vidt jeg kan se, har iChat ikke engang en søgefunktion. Derfor er
> det besværligt for mig at finde Lone Schmidt, når jeg vil have hende
> på min liste Det eneste register er Prebens side og hvis du ikke
> står der, skal jeg til at lede dine indlæg igennem i gruppen for at
> finde dit id. Resultatet vil nok desværre blive, at jeg må undvære dit
> selskab i iChat.

ØV! ;-(( Så må jeg sgu´prøve at finde dig! ) Jeg kan godt se at der er
et problem der, er der en nem måde man kan få folk til at sige til
eller fra inden optagelse på listen? Uden at det bliver et fuldtidsjob
for den stakkels Preben!!!

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge!)
Lone. ibook,320RAM,OSX


Christian Bech (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 17-06-03 22:55

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:


>> Hej Preben.
>> Det er unægtelig en stor fornøjelse at ichatte med dig og de andre, en
>> kilde til daglig glæde.Jeg har også fuld forståelse for din gode
>> mening. Men ligesom David vil jeg også sætte pris på at blive fjernet
>> fra listen, Atså ikke Buddylisten!!))
>
>Nej, websiden, velsagtens.
>Det er hermed gjort.
>Har dog svært ved at forstå baggrunden.
>Er det ikke sådan lidt - jeg vil gerne have alle de andres, men ingen
>skal se min!

Jeg synes, det er fint initiativ, du har taget, men det er nok bedst
blot at udelade emailadresse. Min må du dog gerne lade stå. HVis man
virkelig har en emailadresse, som ikke skal udsættes for spam, bruger
man den vel ikke på Usenet.
--
Christian

Janus Sandsgaard (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 17-06-03 19:35

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Never mind, hvis flere har betænkligheder ved listen, fjerner jeg
> den gerne helt. Det er sgu ette mig der har glæde af publiceringen.

Fint for mig med listen, men 1) Du har fået mit AIM-alias galt i
halsen (der mangler et "j"), og 2) Den mailadresse du skriver er min
jabber-konto; ikke min mailadresse (som jeg forresten ikke har lyst
til at have på web).

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 19:36

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
>
> > Never mind, hvis flere har betænkligheder ved listen, fjerner jeg
> > den gerne helt. Det er sgu ette mig der har glæde af publiceringen.
>
> Fint for mig med listen, men 1) Du har fået mit AIM-alias galt i
> halsen (der mangler et "j"),

Meget uheldigt manglende bogstav i særdeleshed med dit navn

>og 2) Den mailadresse du skriver er min
> jabber-konto; ikke min mailadresse (som jeg forresten ikke har lyst
> til at have på web).

Fjernet.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Janus Sandsgaard (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 17-06-03 19:43

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:

> Fint for mig med listen, men 1) Du har fået mit AIM-alias galt i
> halsen (der mangler et "j"), og 2) Den mailadresse du skriver er min
> jabber-konto; ikke min mailadresse (som jeg forresten ikke har lyst
> til at have på web).

Det var vist lidt uklart. Det er fint at liste jabber-id'ere op - og
min er janus@jabber.org. Det er min emailadresse jeg ikke er så glad
for kommer på web.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Preben Bødker Nielse~ (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 17-06-03 23:46

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> writes:
>
> > Fint for mig med listen, men 1) Du har fået mit AIM-alias galt i
> > halsen (der mangler et "j"), og 2) Den mailadresse du skriver er min
> > jabber-konto; ikke min mailadresse (som jeg forresten ikke har lyst
> > til at have på web).
>
> Det var vist lidt uklart. Det er fint at liste jabber-id'ere op - og
> min er janus@jabber.org.

Jeg aner ikke engang hvad jabber er

>Det er min emailadresse jeg ikke er så glad
> for kommer på web.

Den er fjernet.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 16:09

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Jeg aner ikke engang hvad jabber er

Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
jabber-protokollen i næste iChat.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 17:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
>
> > Jeg aner ikke engang hvad jabber er
>
> Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
> det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
> Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
> jabber-protokollen i næste iChat.

Prøver at hente den.
Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Christian Bech (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 18-06-03 19:19

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:

>Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
>
>> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
>>
>> > Jeg aner ikke engang hvad jabber er
>>
>> Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
>> det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
>> Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
>> jabber-protokollen i næste iChat.
>
>Prøver at hente den.
>Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.

Det vil du opdage, at Jabber gør.
--
Christian

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 19:34

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:
>
> >Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
> >
> >> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
> >>
> >> > Jeg aner ikke engang hvad jabber er
> >>
> >> Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
> >> det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
> >> Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
> >> jabber-protokollen i næste iChat.
> >
> >Prøver at hente den.
> >Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.
>
> Det vil du opdage, at Jabber gør.

Kan indtil videre ikke oprette en konto.
Error: DNS


/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 21:42

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:

> Det vil du opdage, at Jabber gør.

Kommer an på klienten. Jabber er bare en protokol med forskellige
klienter til der snakker jabber'sk: Gabber, Fire, Kopete, PSI
m.fl. Jeg savner ikke noget med Jabber og synes alle skulle bruge
den.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Christian Bech (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 18-06-03 22:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> skrev:

>Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> writes:
>
>> Det vil du opdage, at Jabber gør.
>
>Kommer an på klienten. Jabber er bare en protokol med forskellige
>klienter til der snakker jabber'sk: Gabber, Fire, Kopete, PSI
>m.fl. Jeg savner ikke noget med Jabber og synes alle skulle bruge
>den.

Det er naturligvis rigtigt. Jeg er dog indtil ikke stødt på nogen, der
ikke kunne klare de IM-services, jeg skulle bruge - dvs. AIM, ICQ, MSN
og Jabber selv. Men jeg er også kun oppe på min syvende installation,
så der er et stykke vej endnu.
--
Christian

Villy Erichsen (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 18-06-03 19:31

In article <1fwrj41.1bx099u18kmk5oN%spam@events.dk>, Preben Bødker
Nielsen <spam@events.dk> wrote:

> Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
>
> > spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
> >
> > > Jeg aner ikke engang hvad jabber er
> >
> > Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
> > det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
> > Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
> > jabber-protokollen i næste iChat.
>
> Prøver at hente den.
> Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.
Det gør "Fire"

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen - omsider på OS X
http://www.dtpforum.dk stedet hvor professionelle grafikere søger - og giver
gode råd. AIM macdenm

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 19:37

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> In article <1fwrj41.1bx099u18kmk5oN%spam@events.dk>, Preben Bødker
> Nielsen <spam@events.dk> wrote:
>
> > Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:
> >
> > > spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
> > >
> > > > Jeg aner ikke engang hvad jabber er
> > >
> > > Jabber en et program til instans messenging lige som iChat. Blot er
> > > det Open Source og derfor min primære dims til den slags. Kører på
> > > Mac, Windows, Linux, OS/2 m.fl. Jeg håber at Apple indbygger
> > > jabber-protokollen i næste iChat.
> >
> > Prøver at hente den.
> > Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.
> Det gør "Fire"

Tak.
Ikke lige det fedeste ord, at lave Googlesøgning på.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Christian Bech (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 18-06-03 20:26

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:

>> > Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.
>> Det gør "Fire"
>
>Tak.
>Ikke lige det fedeste ord, at lave Googlesøgning på.

Den kan hentes hos Apple.
--
Christian

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 20:36

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) skrev:
>
> >> > Så mangler vi bare en klient, der samler alle ens konti; ICQ, iChat etc.
> >> Det gør "Fire"
> >
> >Tak.
> >Ikke lige det fedeste ord, at lave Googlesøgning på.
>
> Den kan hentes hos Apple.

Har fundet den og installerer.
Qiutter konstant.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 21:42

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Ikke lige det fedeste ord, at lave Googlesøgning på.

Du finder en del jabber-klienter via:

http://www.jabber.org/

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Preben Bødker Nielse~ (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Preben Bødker Nielse~


Dato : 18-06-03 21:47

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:
>
> > Ikke lige det fedeste ord, at lave Googlesøgning på.
>
> Du finder en del jabber-klienter via:
>
> http://www.jabber.org/

Har prøvet psi
Kan ikke oprette en jabberkonto.
Error: DNS

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen
preben AT ravnekrogen.dk . ICQ 138052172 . AIM prebenbodker

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 21:30

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Prøver at hente den. Så mangler vi bare en klient, der samler alle
> ens konti; ICQ, iChat etc.

Jeg mener at Kopete til KDE snakker både Jabber, ICQ, AIM og
MS-Messenger (eller hvad den nu hedder). I tillæg hertil også
IRC. Everybody kan vist noget lignende. Det er sandsynligt at begge
kan kompileres på Mac OS X. Ellers må vi se, om den kommende iChat 2.0
understøtter nogel flere protokoller.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Martin Edlich (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 18-06-03 22:14

On Wed, 18 Jun 2003 22:30:10 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

>> Prøver at hente den. Så mangler vi bare en klient, der samler alle
>> ens konti; ICQ, iChat etc.
>
> Jeg mener at Kopete til KDE snakker både Jabber, ICQ, AIM og
> MS-Messenger (eller hvad den nu hedder). I tillæg hertil også
> IRC. Everybody kan vist noget lignende. Det er sandsynligt at begge
> kan kompileres på Mac OS X. Ellers må vi se, om den kommende iChat 2.0
> understøtter nogel flere protokoller.

Burde det ikke være muligt at få Gaim til at køre på OS X? Den
understøtter så vidt jeg kan se samtlige protokoller (AIM, ICQ, IRC, Yahoo,
MSN Messenger, Jabber, Gadu-Gadu, Napster og Zephyr).
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 22:44

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Burde det ikke være muligt at få Gaim til at køre på OS X?

Jo, måske den allerede ligger i Fink?

> Den understøtter så vidt jeg kan se samtlige protokoller (AIM, ICQ,
> IRC, Yahoo, MSN Messenger, Jabber, Gadu-Gadu, Napster og Zephyr).

OK, jeg bruger gaim, men udelukkende til at snakke med iChat-folk
med. Kan ikke lige se, hvordan man får den til at snakke Jabber'sk
m.v.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Martin Edlich (19-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 19-06-03 16:47

On Wed, 18 Jun 2003 23:43:58 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

>> Burde det ikke være muligt at få Gaim til at køre på OS X?
>
> Jo, måske den allerede ligger i Fink?

Pas.

>> Den understøtter så vidt jeg kan se samtlige protokoller (AIM, ICQ,
>> IRC, Yahoo, MSN Messenger, Jabber, Gadu-Gadu, Napster og Zephyr).
>
> OK, jeg bruger gaim, men udelukkende til at snakke med iChat-folk
> med. Kan ikke lige se, hvordan man får den til at snakke Jabber'sk

Du skal bare tilføje udvidelsesmodulet libjabber.so og oprette en konto.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Henrik Lindskou (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 17-06-03 23:55

Janus Sandsgaard wrote:

>
> Det var vist lidt uklart. Det er fint at liste jabber-id'ere op - og
> min er janus@jabber.org. Det er min emailadresse jeg ikke er så glad
> for kommer på web.
>
> -j
>

Så er det vist tid at udstille min manglende viden, hvad er jabber-id ?

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Henrik Münster (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 18-06-03 08:53

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Så er det vist tid at udstille min manglende viden, hvad er jabber-id ?

<http://www.jabber.org>:

"Jabber is an open XML protocol for the real-time exchange of messages
and presence between any two points on the Internet. The first
application of Jabber technology is an asynchronous, extensible instant
messaging platform, and an IM network that offers functionality similar
to legacy IM systems such as AIM, ICQ, MSN, and Yahoo."
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Janus Sandsgaard (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sandsgaard


Dato : 18-06-03 16:10

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> Så er det vist tid at udstille min manglende viden, hvad er
> jabber-id ?

Min ID på jabber-betværket, som minder om iChat og som jeg bruger hver
dag. Det er Open Source.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org
iChat/AOL-id janusjanusdotdk

Henrik Lindskou (18-06-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Lindskou


Dato : 18-06-03 21:33

Janus Sandsgaard wrote:
> Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:
>
>
>>Så er det vist tid at udstille min manglende viden, hvad er
>>jabber-id ?
>
>
> Min ID på jabber-betværket, som minder om iChat og som jeg bruger hver
> dag. Det er Open Source.
>
> -j
>


Ok, så er jeg det klogere, tak Janus & Henrik. Da jeg ikke chatter så
meget er det ikke lige min stærke side, jeg har indtil nu kunnet nøjes
med ICQ men blev nysgerig efter Jesper's mange invitationer her i gruppen.

--

Mvh.

Henrik Lindskou


Christian Bech (17-06-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bech


Dato : 17-06-03 23:08

firstname@home.lastname.dk (David Blangstrup) skrev:

>Preben har meget venligt lavet en iChat list med os alle og puttet den
>på nettet. For dem der ikke har spamsikrede adresser vil jeg lige
>bemærke, at det er den rene honning for spambots. Min adresse er
>firstname@home.lastname.dk så jeg ved ikke hvorfor Preben har sat den
>rigtige op på nettet. Der er jo en mening i, at den ser sådan her ud,
>ikke?

Jeg er naturligvis enig i, at du selv skal bestemme, om din primære
adresse skal eksponeres, men din løsning med lastname.dk er faktisk
også kritisk mht. netiketten. Lastname.dk er ganske vist ikke
registreret, men hvis det skulle blive det, vil staklen få en masse
spam, som vil komme fra din eksponering af domænet i nyhedsgrupperne.
Derfor er det kotume at erstatte TLD'et, dvs. .dk, med .invalid. Så
signalerer du også klart, at man ikke kan skrive til dig på adressen.
   En anden løsning kunne være at bruge en brug og smid
væk-adresse. Det er den, jeg selv har valgt.

Jeg har forresten lige lånt "Det gule hus" på biblioteket. Glæder mig
til at læse den.
--
Christian

David Blangstrup (17-06-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 17-06-03 23:46

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> firstname@home.lastname.dk (David Blangstrup) skrev:
>
> >Preben har meget venligt lavet en iChat list med os alle og puttet den
> >på nettet. For dem der ikke har spamsikrede adresser vil jeg lige
> >bemærke, at det er den rene honning for spambots. Min adresse er
> >firstname@home.lastname.dk så jeg ved ikke hvorfor Preben har sat den
> >rigtige op på nettet. Der er jo en mening i, at den ser sådan her ud,
> >ikke?
>
> Jeg er naturligvis enig i, at du selv skal bestemme, om din primære
> adresse skal eksponeres, men din løsning med lastname.dk er faktisk
> også kritisk mht. netiketten. Lastname.dk er ganske vist ikke
> registreret, men hvis det skulle blive det, vil staklen få en masse
> spam, som vil komme fra din eksponering af domænet i nyhedsgrupperne.
> Derfor er det kotume at erstatte TLD'et, dvs. .dk, med .invalid. Så
> signalerer du også klart, at man ikke kan skrive til dig på adressen.
> En anden løsning kunne være at bruge en brug og smid
> væk-adresse. Det er den, jeg selv har valgt.
>
> Jeg har forresten lige lånt "Det gule hus" på biblioteket. Glæder mig
> til at læse den.

God fornøjelse

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på
http://david.blangstrup.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste