Dykning Kroatien ??
Fra : Michael

Dato : 23-06-03 21:56

Hejsa!!

Skulle der være nogen, der kender noget til dykning i Kroatien på øen Cres
?? Evt nogle hints til nogle gode dykkercentre på øen.

Mvh
Michael

Fra : Dag Deberitz

Dato : 07-07-03 10:18

"Michael" <dyk@postbilen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Skulle der være nogen, der kender noget til dykning i Kroatien på øen Cres
> ?? Evt nogle hints til nogle gode dykkercentre på øen.

'Dobar dan' Michael!
I bogen til den kendte Croatiske dykkeren Ivana Ostoi´c står det følgende
listet om dykkesentret i Cres:

Pan Tramontana, Beli BB. CR-51557 Cres, Croatia tel (+ 385) 051/840-519,
098/215-681, 051/840-519.
(Om du er udenfor Croatien skal "0" først i telefoinnummeret udelades.)
De har også E-mailadresse: diving-base-beli@ri.tel.hr .

Nær Cres har jeg dykket på vraget av "Lina" (1914) som ligger på fra 22-50
meters dyb og er et av de beste vrag i Adriaterhavet. I nærheden kan man
også dykke på en vegg ved Lubenice, hvor det er stint med huler og
hornkoraller, svamper. Masse fisk, skaldyr noen flotte havsål! Flottere
farger skal man søge længe efter!

Bogen til Ivana er på tysk og har # ISBN953-98391-0-6.
Ivano Ostoi´c:
Tauchen in Croatien:

Bogen indeholder masse dykkesteder og generel informasjon om dykning på 85
hold i Croatien og den anbefales på det varmeste.Jeg har dykket en hel del i
Adriaterhavet og du har meget flot i vente!

Dag Deberitz
d-deber@online.no
Tønsberg - "Nårvei"

Dykkofon: +47 922 35777

Besøk mine fotoalbum med masse dykkebilleder og andet:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
Alle vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av PC-cillin2003 fra Trend Micro (www.antivirus.com)