Tjekkiet i bil. ?
Fra : Pedersen

Dato : 23-06-03 18:38

Hej. er det stadig meget risikabelt at medbringe sin nye til til tjekkiet ?
Eller hvordan er forholdene nu. Er der nogen der har gjort det og hvad er
jeres erfaringer. Hvad skal man gøre / ikke gøre ?

det er en ny VW Polo til ca. 220.000 kr..

Mvh Tim

Fra : Lars

Dato : 24-06-03 01:12

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeres erfaringer. Hvad skal man gøre / ikke gøre ?
>
> det er en ny VW Polo til ca. 220.000 kr..

Hvad er problemet?
Kører du din bil i København eller Århus.
Så kan du også køre i Prag.

Hilsen
Lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-06-03 17:07

Hej

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> wrote:

>Hvad er problemet?
>Kører du din bil i København eller Århus.
>Så kan du også køre i Prag.

Jeg tror at spørgeren ikke så meget tænker på det trafikale,men mere på
risiko for tyveri af bilen, eller dens indhold.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Pedersen

Dato : 24-06-03 17:59

Hej Ole..

ja du har ret.. jeg er ikke bange for at køre i selve tjekkiet.. men mere
hvordan det forholder sig med hensyn til tyveri af bil, tilbehør m.m

Mvh Tim

Fra : T.T.

Dato : 24-06-03 20:03

Har været i Prag/Tjekkiet mange gange. Set flere nyere og dyrere biler end i
DK. Men, fjern alt løsøre i bilen, også fra bagagerum.
Flot land at køre i. God tur.
TT

Fra : Tømreren

Dato : 24-06-03 20:14

> Har været i Prag/Tjekkiet mange gange. Set flere nyere og dyrere biler end
> DK. Men, fjern alt løsøre i bilen, også fra bagagerum.
> Flot land at køre i. God tur.
> TT

Ikke for at stjæle pedersen's tråd... men hvordan er vejene dernede?
Har de fået lavet nogen motorveje der er til at køre 130km. på?

Mvh
Tømreren

Fra : Ole Vang

Dato : 25-06-03 07:42

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Tømreren
> De er helt på højde med vores motorveje herhjemme.
mvh.
Ole

Fra : T.T.

Dato : 25-06-03 18:36

Har oplevet flere gange, at politiet dernede på deres ellers udmærkede
motorveje opstiller advarslesskilte, nedsæt hastigheden men uden, at eks.
vejarbejde er igang. Så tror de glade bilister, at her sker intet. Farten
op. Bingo, politiet længere fremme. Set rigtig mange betale sig ud. De
fleste udlændinge, som ikke kender fiduserne. Så, overhold de skiltede
hastighedsbegrænsninger. Ellers vanker der.
Det er stadig et flot land at køre i.
God tur til alle Tjekkiet farende.
TT

Fra : Pedersen

Dato : 25-06-03 18:41

Ok tak skal i alle have... ja så skulle der jo ikke være nogle problemer i
at tage derned... Nogle der har prøvet at være der på teltferie eller hvor i
har lejet hytter ? Og som har lidt erfaringer med det ?

Mvh Tim

Fra : KJ

Dato : 25-06-03 19:01

Pedersen <t@t.de> wrote:

> Ok tak skal i alle have... ja så skulle der jo ikke være nogle problemer i
> at tage derned... Nogle der har prøvet at være der på teltferie eller hvor i
> har lejet hytter ? Og som har lidt erfaringer med det ?

Vi var på telttur dernede for 4 år siden. Det er værd at vælge de lidt
bedre campingpladser, der var nogle af de billige, som ikke engang havde
toiletter på pladsen...

KJ

http://www.CetusGPS.dk

Fra : Pedersen

Dato : 25-06-03 19:34

Ok.. hvad kørte i i af bil....??? Nyere eller gammel... ?

Ok.. men er det svært at finde en plads til telt osv... er der mange
turister på pladserne..?

Mvh Tim

Fra : KJ

Dato : 25-06-03 20:47

Pedersen <t@t.de> wrote:

> Ok.. hvad kørte i i af bil....??? Nyere eller gammel... ?

Vi kørte den gang i en ældre fiesta, men det er nu ikke mit indtryk, at
det er værre at have en ny bil med i Tjekkiet end så mange andre steder.
Jeg bor i et ganske almindeligt kvarter i Odense, og her har vi da
gennemsnitligt indbrud i bilerne og biltyverier på parkeringspladsen op
til flere gange om måneden...

> Ok.. men er det svært at finde en plads til telt osv... er der mange
> turister på pladserne..?

Tjah, campingpladser er vel lavet til turister

Men hvis du mener udenlandske, så tror jeg det er ret blandet, vi så dog
næsten ingen andre danskere. Da vi lærte at undgå de helt billige
pladser, var kvaliteten ok, og pladserne havde generelt store områder
til telte.

Det eneste problem var næsten sproget, der var godt nok ikke mange der
kunne andet end meget lidt tysk eller engelsk. Så er der også lige det
med at de generelt tager vild overpris for udlændinge, men det er jo
stadig billigt efter vores målestok.

Vi nåede såmænd også at stifte bekendtskab med den lokale skadestue. Et
godt råd er ikke at komme til skade dernede

Men ser man bort fra disse småknaster, så er Tjekkiet værd at anbefale
som et godt feriemål for en billig bilferie. Der er masser at se på, og
det er alt andet lige en lidt anden kultur, end vi er vant til.

KJ

http://www.CetusGPS.dk

Fra : Pedersen

Dato : 25-06-03 21:39

Ok.. KT... mange tak for dit svar det er helt sikkert noget jeg kan bruge...