Prosperclub?!
Fra : Michael Boysen

Dato : 23-06-03 18:31

Hejsan.

En af mine bekendte har forsøgt at lokke mig til at smide penge i noget
kaldet Prosperclub.
Jeg aner intet om det, men det lyder (selvfølgelig) som om jeg kan blive
"rig" på "ingen tid" stort set uden risiko. Den lidt pyramideagtige
opbygning gør mig dog en smule betænkelig!

Er der nogle som kender til projektet - Har det evt. været oppe at vende
tidligere? - (jeg har været væk fra gruppen et stykke tid)

Læs mere her:
http://www.prosperclub.net/pages/prosperclub.html

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-03 19:26

Michael Boysen wrote:

> En af mine bekendte har forsøgt at lokke mig til at smide penge i noget
> kaldet Prosperclub.

Jeg ville alvorligt overveje det venskabelige forhold efter sådan et
forsøg.

> Jeg aner intet om det, men det lyder (selvfølgelig) som om jeg kan blive
> "rig" på "ingen tid" stort set uden risiko. Den lidt pyramideagtige
> opbygning gør mig dog en smule betænkelig!

Efter et hurtigt kig på siden vil jeg påstå, at dette er et decideret
pyramidespil, som er klart ulovligt i henhold til dansk lov. Hold dig
langt væk, med mindre du hører til dem, der synes, det er smart at
udnytte naive/dumme venner og bekendte.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : godtraad

Dato : 23-06-03 21:28

"Michael Boysen" skrev d. 23-06-03 18:31 dette indlæg :
> [...]
> "rig" på "ingen tid" stort set uden risiko. Den lidt pyramideagtige
> opbygning gør mig dog en smule betænkelig!

Hej
Pyramideagtig opbygning - det skal du ikke være bange for. Alle store
virksomheder er pyramideopbygget - tænk bare på din egen arbejdsplads
med en topleder flere souschefer osv.

MEN DU SKAL PASSE PÅ - det myldrer frem med nye organisationer af denne
slags - i teorien kan du tjene "kassen" - men i virkeligheden tjener du
sikkert 0,00 og du har spildt en masse tid - simpelthen fordi
entusiasmen dør.

Birgit

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-03 22:56

godtraad wrote:

> Pyramideagtig opbygning - det skal du ikke være bange for. Alle store
> virksomheder er pyramideopbygget - tænk bare på din egen arbejdsplads
> med en topleder flere souschefer osv.

Men der er stor forskel på en pyramideopbygning i et seriøst firma, og
så den du finder i Prosperclub. Toplederen og souscheferne i et
almindeligt firma får for eksempel normalt ikke procenter af de
underordnedes løn. Prosperclub er rent pyramidespil/bondefangeri. Man
skal enten være naiv eller være uden moralske skrupler for at deltage i
det foretagende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Hansen

Dato : 23-06-03 22:46

Prosper club har iflg. norske kilder stoppet udbetalingerne og er ip spæret
i norge og danmark..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-03 22:51

Hansen wrote:

> Prosper club har iflg. norske kilder stoppet udbetalingerne og er ip spæret
> i norge og danmark..

Hvad mener du med ip-spærret? Jeg kan da fint komme ind på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Michael Boysen

Dato : 23-06-03 22:59

Hansen skrev:
> Prosper club har iflg. norske kilder stoppet udbetalingerne og er ip
spæret
> i norge og danmark..

Er der mulighed for en kildeangivelse - Det er lidt mere slagkraftigt for
mig at kunne sende et link, fremfor at argumentere med "Hansen på usenet
siger selv at norske kilder......."?!

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-03 07:36

"Michael Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote in message
> [...]
> "rig" på "ingen tid" stort set uden risiko. Den lidt pyramideagtige
> opbygning gør mig dog en smule betænkelig!

Tror du virkelig at der findes projekter hvor man uden risiko kan blive rig
"på ingen tid" ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Morten DH

Dato : 24-06-03 09:50

> Tror du virkelig at der findes projekter hvor man uden risiko kan blive
rig
> "på ingen tid" ?

Der findes mange af den slags "projekter" man kan blive rig på, på kort
tid - men som med alle andre ting, så hænger risiko og afkast sammen...

Bruger man sin sunde fornuft og ikke satser penge man ikke kan tåle at tabe,
så kan man hente gode penge nogen steder - der er dog mere skidt end kanel
så se jer grundigt for... Jeg kender ikke personligt prosperclub, så min
udtagelse gælder "projekter" generelt...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-03 10:19

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der findes mange af den slags "projekter" man kan blive rig på, på kort
> tid - men som med alle andre ting, så hænger risiko og afkast sammen...

Jeg tror ikke på der findes mange af den slags projekter som man kan blive
rig på så hurtigt som der tit loves.

> [...]
> så se jer grundigt for... Jeg kender ikke personligt prosperclub, så min
> udtagelse gælder "projekter" generelt...

Hvis man bruger sin sunde fornuft så satser man ikke penge på pyramidespil
eller projekter ala ACN, ProperClub.

Fra : Morten DH

Dato : 24-06-03 16:57

> Jeg tror ikke på der findes mange af den slags projekter som man kan blive
> rig på så hurtigt som der tit loves.

Helt sikkert, nok langt under 1 % af det samlede udbud

> Hvis man bruger sin sunde fornuft så satser man ikke penge på pyramidespil
> eller projekter ala ACN, ProperClub.

Tja man skal i hvert fald kende risikoen ved det inden man går ind til det -
selv laver jeg en del penge på et lignede projekt, så det kan altså lade
sige gøre... Men det er langt fra alle som gør det - nogen skal jo betale
regningen i sidste ende...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-06-03 17:44

Morten DH wrote:

> [...]
> sige gøre... Men det er langt fra alle som gør det - nogen skal jo betale

Det vil sige, at vi kan placere dig i kategorien med dem, der bevidst
udnytter naive mennesker?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 25-06-03 19:13

> Det vil sige, at vi kan placere dig i kategorien med dem, der bevidst
> udnytter naive mennesker?

Nej, du kan placere mig i kategori med dem som nogen gange, på trods af
jantelov og så videre, vurderer en chance som værd at tage - jeg har ikke
foretaget mig noget ulovligt eller lovet noget jeg ikke kunne holde og er i
øvrigt startet på nøjagtig samme betingelser som alle andre.

Jeg har præsenteret andre for den samme mulighed og efter bedste evne
forklaret fordele og ulemper - så må det være op til folk selv at foretage
nøjagtig samme risikovurdering som jeg selv gjorde inden de kaster sig ud i
noget (forudsat selvfølgelig at de personer man præsenterer det for ikke er
ude af stand til at træffe rationelle beslutninger)...

Samtlige personer der, på baggrund af min præsentation, har investeret i
aktier har alle haft en forøgning af værdien på deres aktier - så jeg får
heller ingen klager...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 26-06-03 15:52

Morten DH wrote:

> [...]
> aktier har alle haft en forøgning af værdien på deres aktier - så jeg får

Næ, da du ikke ser problemet, så ka du heller ikke kommunikere det videre,
så det er alene de "dummes" ansvar, at du er kommet "til" at tjene på dem ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Morten DH

Dato : 26-06-03 21:58

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Næ, da du ikke ser problemet, så ka du heller ikke kommunikere det videre,
> så det er alene de "dummes" ansvar, at du er kommet "til" at tjene på dem
?

Hvad er det så lige for et problem jeg ikke kan se? Er det at jeg tjener
penge? Eller er det at dem jeg har fortalt om det, som er gået med og også
selv tjener penge nu? Eller er problemet at man har valgt at tænke i andre
baner og investere i virtuelle aktier med et højere afkast (og dertil
hørende højere risiko) end etablerede aktier?

Eller er det at jeg ikke, imodsætning til dig, føler mig bundet af
konventionel forretningsmæssig tankegang?

Og lige for en god ordens skyld, så er jeg ikke "kommet til" at tjene penge
på nogen, folk er ikke i tvivl om jeg får udbetalt en bonus for at få dem
ansat i firmaet (iøvrigt præcis som jeg kunne få det hos min tidligere
arbejdsgiver i den "traditionelle" verden - et stort internationalt og
velrennomeret firma... hvor vi iøvrigt også fik medarbejder aktier)

Fra : Rene Holmgren

Dato : 25-06-03 11:24

> Det vil sige, at vi kan placere dig i kategorien med dem, der bevidst
> udnytter naive mennesker?

Jeg ved ikke hvor meget du kender til Direct Sales og Network Marketing. Men
set herfra virker det til at du ikke ved ret meget. Måske var det en ide at
læse den report PWC sidste år skrev omkring branchens økonomiske og sociale
betydning for verdens samfundet. Branchen omsatte i 2001 for mere en 82 mia
US$. Hvilket vil svare til end halvdelen af det samlede danske BNP eller 3
gange microsofts somsætning sidste år.
Men jo, uvidenheden er stor.

Rene

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 26-06-03 16:13

Rene Holmgren wrote:

> [...]
> US$. Hvilket vil svare til end halvdelen af det samlede danske BNP eller 3

Jow, og din er større..

Det du referer til er et statistisk sammendrag, som dækker over både
seriøse firmaer, som fx TupperWare, og så alle der der "udnytterfirmaer"
der tror at alles ret er først.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-03 17:11

Rene Holmgren wrote:

> [...]
> US$. Hvilket vil svare til end halvdelen af det samlede danske BNP eller 3

Du blander æbler og pærer - eller rettere seriøse MLM-virksomheder med
pyramideselskaber - i din sammenligning.

Desuden har dit indlæg intet at gøre med det du citerer. Min
konstatering kom efter Morten DHs indlæg:

[citat]
[...]
[citat slut]

I mine øjne er der hovedsageligt to slags mennesker, der deltager i
pyramideselskaber som WGI, Prosperclub m.fl., de naive/dumme og de
moralsk anløbne, der udmærket er klar over, hvad de går ind til, men som
blot vil score en gevinst på andres bekostning. Læs lige Mortens indlæg
og fortæl mig, hvilken gruppe, han hører til.

> Men jo, uvidenheden er stor.

Ja, jeg og andre prøver at hjælpe de uvidende mod typer som Morten. Og
det kan godt være, at Morten mener, at han informerer, dem han får med,
men han er ifølge ovenstående udmærket klar over, at nogen skal betale
regningen. Alene det, at der er en regning, der skal betales, er
forøvrigt et ganske godt pingerpeg på, at der her ikke er tale om et
firma der sælger en reel vare. Ved salg af reelle varer er pointen
netop, at alle skal være tilfredse, og ingen skal sidde tilbage med
"aben".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 26-06-03 22:32

> [...]
> blot vil score en gevinst på andres bekostning. Læs lige Mortens indlæg
> og fortæl mig, hvilken gruppe, han hører til.

Det sjove er jo så at jeg kan tjene penge HELT uden at indmelde en eneste
person i det du betegner som pyramideselskaber - efterhånden som kursen på
mine virtuelle aktier stiger, stiger min potentielle indtjening - det vil
den også gøre uden at jeg foretager mig noget som helst andet end
oprindelige investering. Blot skal man huske at gøre sig klart at den
investering kan man miste hvis kursen falder - meget lig almindelige aktier
i øvrigt...
Folk har købt en vare, de kendte prisen da de købte varen og de vidste hvad
de fik for pengene - præcis som jeg selv har gjort... Hvis man så senere
bliver utilfreds med sit køb, er det fordi man ikke har vurderet sit køb
godt nok inden - præcis som hvis du var gået ned i en forretning og havde
købt en hvilken som helst hyldevare.
Og endelig bliver folk jo ikke frataget den vare de har købt (i hvert fald
ikke i det koncept jeg arbejder med) hvis de ikke er tilfreds med den - det
står dem ovenikøbet frit for at sælge den igen! Det er folks eget valg hvor
meget arbejde de vil ligge i det og hvordan de vil arbejde med det - eller
om de overhovedet vil arbejde med det... og deres indtjening afhænger
direkte af det.

> [...]
> firma der sælger en reel vare. Ved salg af reelle varer er pointen
> netop, at alle skal være tilfredse, og ingen skal sidde tilbage med

Folk er vel tilfredse når de har fået det de har betalt for. Der er altid en
regning der skal betales, uanset hvilken vare der handles - selv dem du
betegner som "reelle".
Om det så er de menneskelige omkostninger hos den lille pige i Indien som
har lavet varen for næsten ingen løn, den overpris forbrugeren betaler for
varen i enden af kæden eller de omkostninger staten bruger på at beskatte
grossistens surt tjente penge, er for såvidt ligegyldig - penge kommer jo
ikke af ingenting.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 07:08

> [...]
> oprindelige investering. Blot skal man huske at gøre sig klart at den
> investering kan man miste hvis kursen falder - meget lig almindelige

Hvad så den dag bagmændene beslutter at lukke biksen og hæve alle pengene.
Så står du med virtuelle aktier for x kr som ikke engang kan bruges til det
som man normalt bruger WC papir til.
Netop det faktum at man skal betale pengene til Nassau, Bahamas øger ikke
ligefrem tilliden.

> [...]
> grossistens surt tjente penge, er for såvidt ligegyldig - penge kommer jo

Fiktive virtuelle aktier er tæt på ingenting for mig.

Fra : Morten DH

Dato : 27-06-03 15:34

> [...]
> som man normalt bruger WC papir til.
> Netop det faktum at man skal betale pengene til Nassau, Bahamas øger ikke

Hvis de vælger at lukke biksen eller forsvinde fra jordens overflade så står
jeg meget dårligt. Det er en del af risikoen og den skal man ha gjort sig
helt klar inden man investerer i den slags - stort potentiale og høj risiko
følges ad desværre.
Bahamas er godt nok ikke der mine penge står, da det koncept jeg har valgt
benytter Bank of Alabama i USA; men det gør nok ikke den store forskel.

> Fiktive virtuelle aktier er tæt på ingenting for mig.

Det er så din vurdering og det er forståetligt nok - som tidligere nævnt har
jeg selv holdt risikoen op mod potentialet og min konklusion var anderledes
end din og det er jo et frit land.

Indtil videre er min aktiebeholdning steget fra kurs 1.98 til 2.70 på ca. en
måned, så jeg har ikke fortrudt endnu...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-06-03 10:28

> [...]
> så se jer grundigt for... Jeg kender ikke personligt prosperclub, så min
> udtagelse gælder "projekter" generelt...

Desuden skal man betale pengene herhen:

PIL
Prosper Place
CR-54274
Nassau, Bahamas
PIL
Prosper Place
Ranfurly Drive
Coral Harbour, Nassau, Bahamas

Hvor betryggende er det ?

Fra : Rene Holmgren

Dato : 25-06-03 10:18

> Desuden skal man betale pengene herhen:
>
> PIL
> Prosper Place
> CR-54274
> Nassau, Bahamas
> PIL
> Prosper Place
> Ranfurly Drive
> Coral Harbour, Nassau, Bahamas
>
> Hvor betryggende er det ?

Det er jo ikke rigtig Christian! ProsperClub ligger i USA, nærmere betegnet
Winter Park Florida. Og alle der starter som formidler af PILL's produkter
betaler for deres start kit til adressen:

4270 Aloma Ave. Suite 124-66K
Winter Park, FL 32792

At Moderselskabet ligger på Bahamas er der da heller ikke noget specielt
ved. Største delen af de Amerikanske Holding selskaber ligger Offshore. Også
på Bahamas!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 26-06-03 16:15

Rene Holmgren wrote:

> ved. Største delen af de Amerikanske Holding selskaber ligger Offshore. Også
> på Bahamas!

Og det har du lige en god begrundelse for ?

Og er der nogen andre ref til din bopæl for hovedkonteret, der ikke er
ansvarlig for indbetalinger, og eller ?

Fra : Jointme

Dato : 26-06-03 19:41

Også

> Og det har du lige en god begrundelse for ?

Sikkert samme grund til at sportsstjerner og diverse kunstner/musiker og
virksomheds ejer flytter til udlandet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 07:09

"Jointme" <jointme@FJERNdigitalforum.dk> wrote in message

> [...]
Offshore.
> Også

> Sikkert samme grund til at sportsstjerner og diverse kunstner/musiker og

Eller måske det at det er nemmere at smutte med folks penge hvis de er
indbetalt til et selskab på Bahamas end et i USA.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 07:13

"Rene Holmgren" <rene@globalprosper.com> wrote in message

> [...]
> Winter Park Florida. Og alle der starter som formidler af PILL's produkter
> betaler for deres start kit til adressen:

Det er rigtigt, jeg læste det selv på deres hjemmeside:
Deposit Instructions

For Trust deposits make all payments payable to PILL.

Please put your ID # in the memo / reference area of the payment you are
depositing to assure proper credit.

Regular Mail delivery:
PIL
Prosper Place
CR-54274
Nassau, Bahamas

Overnight delivery:

Fra : Michael Boysen

Dato : 24-06-03 18:11

Christian B. Andresen skrev:
> Tror du virkelig at der findes projekter hvor man uden risiko kan blive
rig
> "på ingen tid" ?

Nææææhh, giver jeg da udtryk for det?
"Normalt" er jeg MEGET afvisende over for denne slags "super-investeringer",
men landet ligger sådan at søsteren og svogeren til min ven rent faktisk har
hævet de første 6000 kr. efter én måned - Derfor fandt jeg det interessant
at spørge her!

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 24-06-03 21:40

Hej Alle

Nu stop det er jo helt hend i skoven
Prosper club er lolig i N,DK,T,S,osv.
jeg er med i prosperclub så har vi det på det rene
Tag med til et møde spørg hvad det er for noget
det er ingen der tvinger eller vrider armen rundt på jer
til at købe noget.
Men i kan få 90% af jeres indskud tilbage hvis i ikke kan finde
de to som skal ind under dig det har man 2X30 dage til ikke umuligt når folk
ser og høre om hvordan det er bygget op.
Og HQ er i florida USA.
men pengen er på en konto på Bahamas

Fra : Hansen

Dato : 27-06-03 15:45
Fra : Morten DH

Dato : 27-06-03 15:59

Og?!? Samme historie hver gang der dukker noget nyt op - BT og EB skal jo
sælge aviser så de skriver hvad som helst i deres overskrifter. Stakkels
Frederik, har har snart skulle giftes en hel del gange...

I artiklen står der jo direkte at politiet ikke ved om det er ulovligt; men
det forhindere ikke avisen i ret entydigt at forbinde en privat adresse med
ulovligheder - den artikel tangerer en injuriesag IMHO...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-03 16:50

Morten DH wrote:

> I artiklen står der jo direkte at politiet ikke ved om det er ulovligt;

De skal jo lige have tid til at undersøge sagen. Du får aldrig politiet
til at stemple en specifik sag som værende lovlig eller ulovlig, der
kunne jo være fakta som journalisten ikke var opmærksom på (ikke at jeg
tror, det er tilfældet her).

> men
> det forhindere ikke avisen i ret entydigt at forbinde en privat adresse med
> ulovligheder - den artikel tangerer en injuriesag IMHO...

Jeg kan da kun opfordre personen til at anlægge en injuriesag, men jeg
tror ikke, at BTs chefredaktør sover uroligt af frygt for dens udfald.
Og eftersom den pågældende person og andre fra Prosper Club har haft
mulighed for at udtale sig, tror jeg heller ikke der er noget at komme
efter i Pressenævnet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 27-06-03 19:33

> [...]
> til at stemple en specifik sag som værende lovlig eller ulovlig, der
> kunne jo være fakta som journalisten ikke var opmærksom på (ikke at jeg

Jeps helt sikkert; min pointe var også blot at den slags pladder (som at
undersøge sagen) spilder BT ikke sagen med - WGI har været turen igennem
også og det er stadig ikke gjort ulovligt; men det sælger jo ikke aviser

> Jeg kan da kun opfordre personen til at anlægge en injuriesag, men jeg
> tror ikke, at BTs chefredaktør sover uroligt af frygt for dens udfald.

Absolut ikke, han har sandsyligvis vurderet at det mersalg der ku komme på
sådan en overskrift overstiger den eventuelle udgift der kunne komme til en
sag - som så igen er usandsynlig på grund af sagens karakter...

Men nu er jeg vist OT såh...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 27-06-03 21:05

Morten DH wrote:

> Jeps helt sikkert; min pointe var også blot at den slags pladder (som at
> undersøge sagen) spilder BT ikke sagen med - WGI har været turen igennem
> også og det er stadig ikke gjort ulovligt; men det sælger jo ikke aviser

Hm, nu er det vist ikke det samme som at det bare er ok,
at det ikke lige er ulovligt ?

Det ulovlige afhænger jo en del af af lovudformning, selvom det er rent
fup og snyd.

Fra : Morten DH

Dato : 28-06-03 09:38

> Hm, nu er det vist ikke det samme som at det bare er ok,
> at det ikke lige er ulovligt ?
>
> Det ulovlige afhænger jo en del af af lovudformning, selvom det er rent
> fup og snyd.

Lad mig lige starte med at sige jeg kender faktisk ikke Prosperklubs
opbygning; men hvis det ikke er omfattet af glædende lovgivning er der ikke
ulovligt før en evt. lovændring (præcis som det der skulle til den gang de
"ægte" pyramidespil blev gjort ulovlige - hovedmændene gik også fri så vidt
jeg husker da de ikke havde fortaget sig noget ulovligt på tidspunktet).

Fup og snyd er jo så igen din vurdering - de fleste af den slags konepter
virker, både i teorien og praksis: men det er ikke ensbetydende med at alle
tjener penge på det - men alle har haft muligheden.

Dem der hoppede med på IT-bølgen og investerede i aktier for sent tabte også
penge på det, jeg har selv en hel del medarbejder-aktier fra min gamle
arbejdsplads som er mindre end 30% værd nu

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-06-03 21:10

Morten DH wrote:

> Jeps helt sikkert; min pointe var også blot at den slags pladder (som at
> undersøge sagen) spilder BT ikke sagen med - WGI har været turen igennem
> også og det er stadig ikke gjort ulovligt; men det sælger jo ikke aviser

Jeg er ikke enig, BT /har/ undersøgt sagen, blandt andet ved at gå med
til et hvervemøde og ved at tale med repræsentanter for såvel Prosper
Club som politiet.

> Absolut ikke, han har sandsyligvis vurderet at det mersalg der ku komme på
> sådan en overskrift overstiger den eventuelle udgift der kunne komme til en
> sag - som så igen er usandsynlig på grund af sagens karakter...

Det var godt, du fik det sidste med, for jeg (og chefredaktøren sikkert
også) vil blive voldsomt overrasket, hvis Prosper Club er lovligt. Tag
et kig på hjemmesiden. Det er helt klart, at formålet med "klubben" er
at hverve medlemmer, ikke at sælge et produkt - og læs så lige igen de
paragraffer som BT citerer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 28-06-03 09:46

> Jeg er ikke enig, BT /har/ undersøgt sagen, blandt andet ved at gå med
> til et hvervemøde og ved at tale med repræsentanter for såvel Prosper
> Club som politiet.

Og som der også står i artiklen vil det tage lang tid før politiet at udtale
sig med sikkerhed om hvor vidt det er et pyramidspil - den slags bekymrer
ikke BT ellers også er de måske bare klogere end politiet... eller også er
sandheden (som mit oprindelige ankepunkt gik på) at de bare skal sælge
aviser på saftige overskrifter og kan altid dimentere deres påstande nederst
på side 37 et par dage efter

> [...]
> et kig på hjemmesiden. Det er helt klart, at formålet med "klubben" er
> at hverve medlemmer, ikke at sælge et produkt - og læs så lige igen de

Jeg har kun læst artiklen fra det link der blev postet, synes ikke de
henviser til nogen paragraffer der?!? Jeg kender ikke Prosperklubs
produkter; men har været med i tilsvarende koncepter som også har fået turen
i dagspressen for knap 1½ år siden - det var helt klart ulovligt ifølge
avisen... Efterfølgende har forbrugerombudsmanden haft bagmandpolitiet på
sagen og de måtte opgive sagen og konceptet kører stadig. Det var med
baggrund i det jeg kommenterede artiklen.

Men jeg ville ønske at et af de firmaer tog sig sammen og fik en advokat på
sagen så vi kunne få et entydigt svar omkring lovligheden - det ville løse
op for disse endeløse diskussioner

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-06-03 10:38

Morten DH wrote:

> Og som der også står i artiklen vil det tage lang tid før politiet at udtale
> sig med sikkerhed om hvor vidt det er et pyramidspil - den slags bekymrer
> ikke BT ellers også er de måske bare klogere end politiet...

Hvis aviserne ikke kunne skrive om krimistof og lignende før politiet
eller en domstol havde udtalt sig, ville du opleve en underlig tom avis
(på krimiområdet), og Brixtofte ville for eksempel stadig have været
borgmester i Farum.

> Jeg har kun læst artiklen fra det link der blev postet, synes ikke de
> henviser til nogen paragraffer der?!?

Du skal ind på en af de andre to artikler, der linkes til i den
pågældende artikel. De citerer paragraffen:

§ 5 a. Pyramidespil er forbudt. Ved pyramidespil forstås et pyramidisk
opbygget arrangement, hvor

1) deltagelse kræver indskud af penge eller andre økonomiske værdier,

2) deltagerne stilles mulighed for økonomisk vinding i udsigt og

3) en sådan vinding hovedsagelig hidrører fra indskud fra deltagere, der
efterhånden indtræder i arrangementet.«

> Men jeg ville ønske at et af de firmaer tog sig sammen og fik en advokat på
> sagen så vi kunne få et entydigt svar omkring lovligheden - det ville løse
> op for disse endeløse diskussioner

Jeg glæder mig også til der kommer en klokkeklar afgørelse. Det er
selvfølgelig kun et spørgsmål om tid, før enten politiet lægger sag an,
eller før konsekvenserne går op for politikerne, så loven ændres.

Du har helt ret med hensyn til, at hvis der skal en lovændring til, så
kan de nuværende medlemmer ikke retsforfølges - det ændrer dog ikke på
mit hoved-anklagepunkt mod den slags foretagender, nemlig det moralsk
anfægtelige i at man bevidst udnytter naive/dumme mennesker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 30-06-03 19:27

> [...]
> et kig på hjemmesiden. Det er helt klart, at formålet med "klubben" er
> at hverve medlemmer, ikke at sælge et produkt - og læs så lige igen de

Så må du ind og læse igen for det er lovligt.
det produkt der handles med er undervisning materiale og fonde
Ham der har starte Prosper Club starte også LR. og Tupperware så han ved nok
hvad der er lovligt her i landet
Mvh.Kent

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-06-03 19:48

Kent Sune Mikkelsen wrote:

> [...]
> det produkt der handles med er undervisning materiale og fonde
> Ham der har starte Prosper Club starte også LR. og Tupperware så han ved nok

Og det kan du så selvfølgelig fortælle hvor du har fra,
et link på nettet vil være til hjælp ?

Gerne hvordan flertallet har fordel af at handle med fonde.
Og undervisningsmaterialet er svjh hvordan du finder skattely,
hvordan du bruger USA's skattelove, hvordan du tjener på
valutaspekulation osv.

Hvad er LR, for mig var det Landbrugets Rådgivningscenter, men det
eksisterer heller ikke mere

Og at det "ikke er ulovligt" endnu, er ikke det samme som at det er
lovligt,
som der skrives er første regnskabsår end ikke gået endnu.

Fra : Morten DH

Dato : 02-07-03 16:56

> Og at det "ikke er ulovligt" endnu, er ikke det samme som at det er
> lovligt,

Hmm i den del af landet hvor jeg bor er man da uskyldig indtil andet er
bevist?!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-03 18:09

Morten DH wrote:

> Hmm i den del af landet hvor jeg bor er man da uskyldig indtil andet er
> bevist?!?

Ja, men det er ikke det samme som uden skyld, der er stadig mulighed for
at udnytte andre, uden at der er lovgivning der direkte forhindrer det,
men den mulighed har du ikke tænkt,
eller at retssamfundet arbejder langsomt..

Derfor er Kim og jeg aktiv her..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-07-03 08:06

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> men den mulighed har du ikke tænkt,
> eller at retssamfundet arbejder langsomt..

Er I kun det indtil de finder ud af at de i foretager jer er ulovligt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-03 08:24

Christian B. Andresen wrote:

> Er I kun det indtil de finder ud af at de i foretager jer er ulovligt

Den forstod jeg ikke, forklaring udbedes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-07-03 08:28

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Den forstod jeg ikke, forklaring udbedes.

Jeg forstod Eriks line: "Derfor er Kim og jeg aktiv her.." sammenholdt med:
[...]

Som en JOKE gående på at det I foretog jer var af tvivlsom karakter.

Jeg besvarede den så med:
"Er I kun det indtil de finder ud af at de i foretager jer er ulovligt "

For at følge joken op.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-07-03 08:58

Christian B. Andresen wrote:

> For at følge joken op.

Ja ja, jeg skal jo lige have hjerneomdrejningerne i gang her først på
dagen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 14:52

"Christian B. Andresen" wrote:

Og det vil du bruge til ?

At forklare de rene motiver, og mgl oplevelser ved "knderne",
eller ?

Fra : Morten DH

Dato : 03-07-03 15:43

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den mulighed har du ikke tænkt,
> eller at retssamfundet arbejder langsomt..

Jamen bevares, der er jo altid nogen som udnævner sig selv til overdommere
og mener de er klogere end proletariatet - det må da været rart at have en
så veludviklet retfærdighedssans og være så meget klogere end os andre, de
danske svinebønder kan være stolte

Men så længe du opfatter dig som klogere end vores betroede lovgivere og
stædigt lukker øjnene for at rigtig mange folk rent faktisk tjener mange
penge på en anderledes forretningsform - kommer vi vist ikke længere i denne
diskussion. Vi har ganske enkelt meget forskellig opfattelse af tingene -
hvem der så har ret vil jeg lade op til den enkelte at vurdere.

Jeg blev selv introduceret for denne type forretning (stadig ikke
Prosperclub; men et lignende selskab) af en bekendt og føler mig sgu ikke
specielt udnyttet, snarere ret taknemlig fordi min investering stille og
roligt er ved at dække kistebunden...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 04-07-03 08:55

> [...]
> specielt udnyttet, snarere ret taknemlig fordi min investering stille og

Hvad så med dem under dig ?
Hvordan er deres udsigter til at kunne tjene til at dække kistebunden ?

Fra : Morten DH

Dato : 04-07-03 18:58

> Hvad så med dem under dig ?
> Hvordan er deres udsigter til at kunne tjene til at dække kistebunden ?

De har præcis samme muligheder som jeg. Det der er problemet ved denne form
for selskaber er, at alt for mange fokuserer udelukkende på at de kan tjene
penge på at hverve nye folk.

Det er en meget kortfattet strategi efter min mening, går det for stærkt
kommer størstedelen af de nye folk aldrig i og derfor kræver det mere og
mere arbejde at opretholde sin indtægt og efterhånden som konceptet breder
sig vil det være stadig sværere at finde nye folk - den type personer enten
tjener en masse penge hurtigt eller giver op efter et halvt år.

En anden mulighed er jo at bruge og/eller sælge de produkter som firmaet nu
engang handler med. For mit vedkommende består det pt. primært i deltagelse
på en simuleret aktiebørs, hvor aktierne handles med rigtige penge - stiger
kurser tjener jeg penge uanset om jeg har meldt 10, 20 eller ingen folk ind.
Det er korrekt at jeg KAN tjene på nye folk, som kommer ind under mig i
strukturen og køber vores produkter - men det har ingen betydning for om jeg
kan deltage på aktiebørsen eller ej. Det er blot en yderligere mulighed for
at tjene penge.
Og lige for en god ordens skyld, faktisk tjener jeg 0.00 kr. på at melde nye
folk ind! Hvis medlemmerne derimod køber produkter eller på et senere
tidspunkt selv ønsker at blive forhandler/investor for firmaet, skal de købe
en udvidet software pakke - og så tjener jeg penge på det de køber og
yderligere får jeg procenter af firmaet hver gang de køber aktier og dermed
støtter firmaet.

Så med hensyn til folks udsigter til at dække kistebunden, så kan de nøjes
med at købe aktier på vores simulerede aktiebørs og høste fortjenesten når
(hvis) de sælger dem dyrere end de har købt dem - altså ikke noget med at
ræse ud og hverve en masse folk.
Dette forudsætter jo så at aktiekursen stiger og man skal holde sig for øje
at der er tale om en simuleret aktiebørs - det vil sige udbud og
efterspørgsel styrer markedsprisen, aktierne er ikke bundet op på faste
værdier i traditionel forstand.
Flere har brugt udtrykket at investere i "luft" - og det er vel en fair
betragtning; men så man kan købe luft billigt og sælge det dyrt, så har man
mulighed for at dække kistebunden.
Forsætter man så af den gren, så køber man luft hos et firma som næsten lige
er startet med at sælge luft og forventer der kommer rigtig mange kunder i
fremtiden som vil købe luft; men der er kun den samme mængde luft, så den
der betaler mest for den får den.

For at sikre luften ikke bare "siver ud", er alle disse kunder er nødt til
at være registreret hos dette firma for at få lov at købe og sælge luft og
de får alle lidt luft når de starter, alle som handler i firmaet bliver
tvunget til at bruge 30% af deres overskud på at købe mere luft og alle som
optjener bonus hos firmaet eller som vinder i firmaets konkurrence (om at
gætte hvad folk vil gi for luften) for udbetalt deres bonus/gevinst i luft -
så på den måde vil der hele tiden være nogen som vil købe den luft som du
måske vil sælge.

Og jeg kan allerede høre argumenterne om at gassen går af ballonen på et
tidspunkt... Til det kan jeg kun sige... "måske" - så man kan vælge at satse
på at købe luften billigt og sælge den dyrere eller vurdere at luften bliver
mindre værd eller forsvinder helt, så det er ikke risikoen værd - det er
helt op til den enkelte.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 14:59

Morten DH wrote:

> [...]
> specielt udnyttet, snarere ret taknemlig fordi min investering stille og

Ok, jeg begrænser mig til de nye,
(Og dine lovgivere giver jeg ikkke en skid for..)
er det nu blevet religiøst ?
Det er et sikkert tegn på, at det andet ikke virker, nok..
der med fetivitas lokkes til at tro, at det er der opsamling af
guld sker,

hm, jeg sku ligeglad, jeg har intet i klemme,
har du ?

Og hvorfor ?

Fra : Morten DH

Dato : 04-07-03 19:03

> [...]
> Det er et sikkert tegn på, at det andet ikke virker, nok..
> der med fetivitas lokkes til at tro, at det er der opsamling af

Jeg forstår helt ærligt ikke hvad du skriver her - andet end du bekræfter
min konklusion om at du sætter dig selv over loven

> hm, jeg sku ligeglad, jeg har intet i klemme,
> har du ?
> Og hvorfor ?

Tja hvis aktiekursen falder til mindre end den kurs jeg købte aktierne til
og jeg alligevel sælger, så taber jeg forskellen (plus kurtagen) - logik for
burhøns og rådgivere for svineavlere

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-07-03 23:00

Morten DH wrote:
> [...]
> og jeg alligevel sælger, så taber jeg forskellen (plus kurtagen) - logik for

Hm, du kender ikke forskel på lovligt, og etisk,
så du vil gerne bruge alt indenfor din lovforståelese for selv at tjene penge,
ligesom dem der brugte tyske sprøjtemidler, selvom de ikke var tilladt i DK.

Og det jeg skriver er helt lovligt, og alene rettet mod dem der overvejer
om du kan give dem noget indkomst,
det tror jeg ikke.

Fra : Morten DH

Dato : 05-07-03 10:00

> [...]
penge,
> ligesom dem der brugte tyske sprøjtemidler, selvom de ikke var tilladt i

Jeg kan ikke se det etiske aspekt i dette. Jeg mener at folk, som er blevet
orienteret om risikoerne ved at handle aktier på en simuleret aktiebørs og
alligevel vælger at at investere sine hårdt beskattede euro i det, med
henblik på et afkast de vil have meget svært ved at opnå på en tilsvarende
investeringssum på børsnoterede aktier, har foretaget en risikovurdering af
deres investering - med andre ord de har truffet et frivilligt valg og de
(og jeg) har ikke foretaget sig noget ulovligt, de løber en risiko.
Hvis man mener det er uetisk... så lader man bare være med at investere -
det er jo et frit land.

> Og det jeg skriver er helt lovligt, og alene rettet mod dem der overvejer
> om du kan give dem noget indkomst,
> det tror jeg ikke.

Du har så foretaget din risikovurdering og konkluderet at det ikke er
risikoen værd... fint med mig, min vurdering var anderledes - og så tror jeg
ikke vi kan komme meget længere i denne tråd før vi begynder at kommentere
stavefejl og sammenligne muskler på vores fædre

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 17:08

Morten DH wrote:

> [...]
> (og jeg) har ikke foretaget sig noget ulovligt, de løber en risiko.
> Hvis man mener det er uetisk... så lader man bare være med at investere -

Hm, beskriv den orientering om risici ved det du omtaler, der er tilgået
investorer, det havde stor betydning ved sagen mod Danske Bank og Hafnia.

> [...]
> ikke vi kan komme meget længere i denne tråd før vi begynder at kommentere
> stavefejl og sammenligne muskler på vores fædre

Hm, du kan jo fx fremsende det præsentationsmateriale, der anvendes overfor
potentielle aktiekøbere.

Fra : Morten DH

Dato : 06-07-03 18:49

> Hm, beskriv den orientering om risici ved det du omtaler, der er tilgået
> investorer, det havde stor betydning ved sagen mod Danske Bank og Hafnia.

Hmm ord som "simuleret aktiebørs" burde nok få risikoklokkerne til at ringe
hos de fleste.
At jeg gør interesserede opmærksomme på at aktierne alene styres af udbud og
efterspørgsel og ikke er bundet op på aktiver i traditionel forstand og at
firmaet desuden er beliggende et "juridisk svært tilgængeligt område" hvis
der skulle blive nogen problemer - må du så nøjes med mit ord for.
Det var de faktorer jeg selv vurderede inden jeg valgte at gå med - min
første tanke var at de groft sagt, kunne smække kassen i morgen og smutte
med alle mine penge og så ville det sikkert være stort set umuligt for mig
at gøre noget ved det og efterspørgslen på aktierne kunne falde til 0 og så
var min investering pist væk når aktiekursen når 0.00.
Jeg, helt personligt, har bare vurderet at sandsynligheden for at det sker,
ikke er stor nok til at afholde mig for håbet om et stort afkast - hvad
andre vurderer er op til dem.

> Hm, du kan jo fx fremsende det præsentationsmateriale, der anvendes
overfor
> potentielle aktiekøbere.

Vi er bundet af firmaet til kun at benytte, af firmaet, godkendt
præsentations materiale - altså ikke noget med at lave smarte powerpoints
selv og skrive hvad man har lyst til. Jeg benytter mig derfor af en mundtlig
præsentation (så vidt det er muligt) - henviser derefter interesserede til
firmaets officielle hjemmeside: www.lifewealth8.com - den officielle
præsentation ligger under "our company" og "Presentation".

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 19:02

Morten DH wrote:

> [...]
> ikke er stor nok til at afholde mig for håbet om et stort afkast - hvad

Hm, og det er dine modtagere helt af samme opfattelse af..

Har du tjekket med sø+handelsretten om de har samme opfattlese af det ?
Eller alternativt, finansstyrelsen.

Min personlige opfattelse er, at det er fup og fidus..
Uanset at du ikke er dømt ulovlig..

> overfor
>
> Vi er bundet af firmaet til kun at benytte, af firmaet, godkendt
> præsentations materiale -

> www.lifewealth8.com - den officielle

Hm, den har jeg nu aldrig set før, og gider ikke tjekke pt.
Det var da noget helt andet, der tidligere blev fremført her.

> præsentation ligger under "our company" og "Presentation".

ok

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-03 17:52

> Hm, og det er dine modtagere helt af samme opfattelse af..

Det vil jeg mene ja, men ellers har jeg ikke gjort mit job godt nok..

> Har du tjekket med sø+handelsretten om de har samme opfattlese af det ?
> Eller alternativt, finansstyrelsen.

Nej men du er da meget velkommen til at prøve den af hvis du mener jeg er på
tynd is - det kunne da lukke denne diskution om ik andet, hvis en af os fik
papir på den anden havde uret.

> Min personlige opfattelse er, at det er fup og fidus..
> Uanset at du ikke er dømt ulovlig..

Godt for dig, man siger også at dem der ikke spiller lotto vinder hver uge -
som jeg hele tiden har nævnt, er det jo op til en selv om man har lyst til
at prøve lykken.

> Hm, den har jeg nu aldrig set før, og gider ikke tjekke pt.
> Det var da noget helt andet, der tidligere blev fremført her.

Jeps, og jeg har også langt oppe i tråden gjort opmærksom på det ikke var
prosperclub jeg var med i - det var nogle grundlæggende holdninger jeg
startede med at kommentere. Iøvrigt ting du og jeg nok aldrig bliver enige
om...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 15:04

Morten DH wrote:

> [...]
> prosperclub jeg var med i - det var nogle grundlæggende holdninger jeg
> startede med at kommentere. Iøvrigt ting du og jeg nok aldrig bliver enige

Hm, fører DU felttog for denne club, og det gør du på baggrund af holdning.

Holdning til at det er helt ok, at udnytte andre, blot de ikke opdager det
og dermed mener at du er skyld i det ?

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-03 17:55

> Hm, fører DU felttog for denne club, og det gør du på baggrund af
holdning.

> Holdning til at det er helt ok, at udnytte andre, blot de ikke opdager det
> og dermed mener at du er skyld i det ?

Det er jo så din helt personlige vurdering. Den kan jeg åbenbart ikke ændre
ved - jeg er stadig af en anden opfattelse.

EOD - her!

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 19:14

Morten DH wrote:
: www.lifewealth8.com - den officielle
> præsentation ligger under "our company" og "Presentation".

Hm clip
LifeWealth 8 makes available for sale exclusively through its members a novel,
exciting and most attractive range of products. LifeWealth 8 will from time
to time change the product mix and introduce further new products.

During the third quarter of 2003 LifeWealth 8 will introduce a number of
new products including:

Life enrichment and personal development
LifeWealth 8 has contracted internationally renowned writers and presenters
to expressly develop and craft an internet delivered range of products.
LifeWealth 8 focuses on building foundations and growth strategies for people
who seek to maximize life enrichment.
World-class material is currently being produced for release through the
LifeWealth 8 web site

Tapes, CD’s and books

Efter min vurdering, rent pladder og uforpligtende løfter, det tror jeg godt
jeg kan få dømt ulovligt,
men hvorfor skulle jeg bruge oenge på at advare andre..

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 06-07-03 19:29

"Erik G. Christensen" wrote:

> During the third quarter of 2003 LifeWealth 8 will introduce a number of
> new products including:

Igen noget nyt halløj, ingen kender eller kan gennemskue ?

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-03 17:58

> Igen noget nyt halløj, ingen kender eller kan gennemskue ?

Igen en kommetar fra "rådgiveren" som ikke indeholder nogen former for
saglige eller konstruktive elementer - og som desværre efterhånden har hevet
mig ned på samme plan...

EOD herfra hvis ikke du kan komme med noget konkret :-|

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 15:12

Morten DH wrote:

> Igen en kommetar fra "rådgiveren" som ikke indeholder nogen former for
> saglige eller konstruktive elementer - og som desværre efterhånden har hevet
> mig ned på samme plan...

Hm, har du været over det ?

Jeg beskriver blot, at det meste der kommer fra jer er "luft",
noget der kommer, noget der er under udarbejdelse,

de firmaer, jeg investerer i har noget der er beskrevet med det formål,
at interesserede investorer kan vurdere, om der er et fremtidigt
indtjeningspotentiale,
det beskrevne er alene "antydningen" af, at nu er mill gevindsten
hjemme, men intet der kan bruges til seriøs investerrådgivning,

og det er jo det du påstår, at du giver, næ du er begrænset af ?

> EOD herfra hvis ikke du kan komme med noget konkret :-|

Det er jeg da ked af, jeg tror at mange tvivlende investorer har meget
ud af vor udveksling af synspunkter,
jeg gør det af altruistiske motiver,
og dine motiver er ?

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-03 18:11

> Hm, har du været over det ?
>
> Jeg beskriver blot, at det meste der kommer fra jer er "luft",
> noget der kommer, noget der er under udarbejdelse,

Det du hiver frem er noget de har i støbeskeen og det fremgår af teksten som
noget sådant - er det ikke meget normalt at firmaer "lufter" nye planer før
de går i luften? Om det så viser sig at være luft kan kun tiden vise.

> [...]
> hjemme, men intet der kan bruges til seriøs investerrådgivning,
>
> og det er jo det du påstår, at du giver, næ du er begrænset af ?

Nej det jeg påstår er (som nævnt mange gange efterhånden), at man rent
faktisk godt kan tjene på en simuleret aktiebørs. Den næste påstand er så at
hvis folk bliver oplyst om at det er en simuleret aktiebørs de vælger at
investere deres penge på, så har de mulighed for at vurdere de risici der er
forbundet med en sådan investering og holde det op mod den potentielle
kursgevinst - og der ud fra træffe et frit valg om det er noget for dem
eller ej. Det er såmænd alt.
Det er dig der påstår det er fup og fidus og at vi (jeg) prøver at tage
røven på alt og alle - fair nok, bevis det er fup og fidus, så skal jeg bøje
mig og indrømme jeg har taget fejl!

> Det er jeg da ked af, jeg tror at mange tvivlende investorer har meget
> ud af vor udveksling af synspunkter,
> jeg gør det af altruistiske motiver,
> og dine motiver er ?

Mine motiver er at tjene penge, det er der ikke noget hemmeligt i. Jeg vil
bare ikke ha hængende på mig at jeg bevidst forsøger at fuppe venner og
bekendte (eller andre) for personlig vendings skyld og foreløbig har jeg kun
set PÅSTANDE om andet fra dig - baseret på din egen personlige
overbevisning.

Igen, bevis det er fup og fidus og man ikke kan tjene penge på det - ellers
tror jeg ikke vi kan komme meget længere...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-07-03 20:46

Morten DH wrote:

> [...]
>
> Igen, bevis det er fup og fidus og man ikke kan tjene penge på det - ellers
> tror jeg ikke vi kan komme meget længere...

Der er vist ingen, der anfægter, at man kan tjene penge på pyramidespil.
Problemet er blot, at man kun kan tjene penge, hvis man kommer med
tidligt nok, og hvis man kan få andre med på vognen. De penge, man
tjener, er dem som de sidst ankomne taber. Om du fupper dine venner og
bekendte, eller om du satser på, at de er dygtige nok til at fuppe andre
venner og bekendte, kan jeg ikke se den store forskel på rent moralsk.

Med hensyn til "aktieinvesteringerne", må det være "firmaet", der skal
bevise, at det ikke er fup og fidus ved at fremlægge troværdige
oplysninger. Uden adgang til firmaets interne papirer kan vi
selvfølgelig ikke bevise noget, omend vi ud fra de ikke-eksisterende
oplysninger kan sandsynliggøre, at der er tale om fup og svindel.

Jeg ved ikke, hvor meget dit projekt oplyser om sikkerheden, og den måde
det hele foregår på, men ProsperClub, som er emnet for denne tråd,
oplyser absolut intet.

Du er velkommen til at forsyne mig med et link til oplysninger om dit
projekt, så jeg bedre kan vurdere, om det skal klassificeres sammen med
WGI, GiiCorp og ProsperClub.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 17:03

> [...]
> bekendte, eller om du satser på, at de er dygtige nok til at fuppe andre
> venner og bekendte, kan jeg ikke se den store forskel på rent moralsk.

Absolut ikke; men problemet er jo bare at pyramidespil drejer sig om
pengeforskydning og er ulovligt. At folk vælger at købe sig en håndfuld
aktier på en simuleret aktiebørs og så iøvrigt ellers passe sig selv indtil
de vælger sælge deres aktier igen, betegner jeg ikke som pyramidespil.
Der sker ingen pengeforskydning, du skal ikke hverve nye medlemmer for at
kunne handle med dine akiter, du behøver ikke bekymre dig om hvad der sker
omkring dig - du kan bare passe dig selv og håbe på aktiekursen stiger.
Forretningsdelen i den slags firmaer er jo frivillig - desværre er det også
her de hurtige penge er og rigtig mange øjner chancen for en kortsigtet
indtjening ved at sælge en masse forhandlerpakker... Det er ikke konceptet;
men den enkelte den er gal med.
Lovgivningen har formuleret dette ret løst; men sålænge den væsentligste del
af indtjeningen ikke sker på hvervning af nye medlemmer, er der ikke tale om
pengeforskydning i lovens forstand.
I det firma jeg repræsentere tjener vi intet på at finde nye medlemmer.

> [...]
> selvfølgelig ikke bevise noget, omend vi ud fra de ikke-eksisterende
> oplysninger kan sandsynliggøre, at der er tale om fup og svindel.

Du har ret, generelt er firmaerne alt for lukkede omkring disse
grundlæggende forhold - jeg ville ønske det var anderledes og har faktisk
lånt din kritik og har via min sponsor adresseret ledelsen i håb om at der
bliver udvist større åbenhed omkring sådanne oplysninger snarest.
Det er også ting som dette der afholder mig fra at gå i banken og låne 100k
til at investere i aktierne - ikke at jeg ikke tror på det; men jeg tør ikke
satse 100k på konceptet når man altid har det lille "hvad nu hvis..." i
baghovedet.

> Jeg ved ikke, hvor meget dit projekt oplyser om sikkerheden, og den måde
> det hele foregår på, men ProsperClub, som er emnet for denne tråd,
> oplyser absolut intet.

Desværre er det også meget sparsomt med oplysninger hos os - jeg vil tro det
er for at dække sig ind juridisk og det er jo lige præcis den slags som
skaber lidt tvivl i selv den mest troende...

> Du er velkommen til at forsyne mig med et link til oplysninger om dit
> projekt, så jeg bedre kan vurdere, om det skal klassificeres sammen med
> WGI, GiiCorp og ProsperClub.

Giv det et forsøg, saglig kritik er jo lærerigt Gå lige til kilden på
www.lifewealth8.com som er det officielle site og da vi har ikke lov til at
benytte os af ikke-godkendt præsentationsmateriale, er det hvad jeg kan
give...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-03 19:46

Morten DH wrote:

Jeg har nu kigget nærmere på LifeWealth8.

> [...]
> pengeforskydning i lovens forstand.
> I det firma jeg repræsentere tjener vi intet på at finde nye medlemmer.

Det er absolut positivt. Man skal dog stadig betale for at blive medlem,
omend man kan argumentere, at det forholdsvis (i forhold til andre
projekter) lave indmeldingsbeløb på 25 euro går til omkostninger i
forbindelse med oprettelse af hjemmeside mm. Men så vidt jeg kan forstå,
skal man betale noget større beløb for at blive forhandler/professionel,
så på det punkt, ligner det de sædvanlige pyramidespil - især, hvis man
får procenter for underordnede, der tilmelder sig som
forhandler/professionel.

> [...]
> lånt din kritik og har via min sponsor adresseret ledelsen i håb om at der
> bliver udvist større åbenhed omkring sådanne oplysninger snarest.

Man kan håbe, at der bliver ændret på dette, for LifeWealth8 oplyser
ikke mere end for eksempel CiiCorp omkring aktiehandlen. Og det er
faktisk et vigtigt punkt, da det tilsyneladende er LifeWealth8s
hovedprodukt.

> [...]
> satse 100k på konceptet når man altid har det lille "hvad nu hvis..." i

Jeg vil umiddelbart vurdere sikkerheden som værende på niveau med
GiiCorp, dvs. der er ingen. Deltager man, må man blot håbe, at firmaet
ikke lukker, mens man har penge stående - jeg vil absolut fraråde, at
man låner eller bruger alle sine sparepenge på investering i de
ikke-eksisterende aktier.

> Desværre er det også meget sparsomt med oplysninger hos os - jeg vil tro det
> er for at dække sig ind juridisk og det er jo lige præcis den slags som
> skaber lidt tvivl i selv den mest troende...

Der er ingen grund til at sikre sig juridisk ved at forholde andre
oplysninger - med mindre, man har noget at skjule. I USA er det for
eksempel mere reglen, at man kan sagsøges, hvis man /ikke/ har oplyst
eventuelle risici.

> [...]
> benytte os af ikke-godkendt præsentationsmateriale, er det hvad jeg kan

Min umiddelbare konklusion: Hvis man får penge, når undermedlemmer
bliver forhandler/professionel, kan jeg kun se en marginal forskel fra
de pyramidespil, vi ellers har beskæftiget os med.

Jeg er i hvert fald sikker på, at LifeWealth8 vil blive betragtet på
samme måde som WGI, GiiCorp og Prosper Club, når det engang går op for
politikerne, hvad der er på spil. Og jeg håber, at politikerne ser
lyset, inden det første af den nye generations pyramidespil lukker, så
vi ikke skal opleve situationer som i Albanien. Der er reelt ingen
forskel på pyramidespillene i Albanien og de nye pyramidespil, ud over
at de har fået en anden indpakning.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 14:49

> [...]
> så på det punkt, ligner det de sædvanlige pyramidespil - især, hvis man
> får procenter for underordnede, der tilmelder sig som

Jeps, den prisforskel der reelt er mellem kunde og forhandler (når man
trækker de aktier og lodsedler fra som er inkluderet i pakken) er på ca.
1000kr - disse giver adgang til den udvidede software som inkluderer
administration af forretningsdelen samt den simulerede aktiebørs og så
selvfølgelig den omstridte forhandler provision til de eksisterende
forhandlere.
Om 1000kr så er rimeligt - eller et pyramidespil vil altid være genstand for
debat :-/

NB Det sidste trin til professionel koster yderligere 350? - dette beløb får
man aktier for (på nær den rest der måtte være til næste hele aktie man kan
købe)

> [...]
> ikke mere end for eksempel CiiCorp omkring aktiehandlen. Og det er
> faktisk et vigtigt punkt, da det tilsyneladende er LifeWealth8s

Enig

> [...]
> ikke lukker, mens man har penge stående - jeg vil absolut fraråde, at
> man låner eller bruger alle sine sparepenge på investering i de

Igen enig - en af mine kæpheste i denne debat har også været at der oplyses
at der er tale om en simuleret aktiebørs (og man så kan foretage sig
vurdering ud fra det), ikke noget med at der ligger investeringer i fast
ejendom bag kursen osv. som andre lignende koncepter hævder.

> [...]
> oplysninger - med mindre, man har noget at skjule. I USA er det for
> eksempel mere reglen, at man kan sagsøges, hvis man /ikke/ har oplyst

Præcis, jeg håber også LW8 tager kritikken til sig og får ændret det
snarest.

> Min umiddelbare konklusion: Hvis man får penge, når undermedlemmer
> bliver forhandler/professionel, kan jeg kun se en marginal forskel fra
> de pyramidespil, vi ellers har beskæftiget os med.

Og det er desværre de ligheder med "rigtige" pyramidespil rigtig mange
personer benytter sig af til deres kortsigtede forretning (og som
kritikerne hæfter sig ved)

> [...]
> vi ikke skal opleve situationer som i Albanien. Der er reelt ingen
> forskel på pyramidespillene i Albanien og de nye pyramidespil, ud over

Hvad ville gøre konceptet spiseligt for dig? Ikke at jeg prøver at få dig
med; men for at forstå din tankegang 100% (jeg er jo selv lidt blændet af
det hele) - skal indtjeningen ved introducering af nye forhandlere HELT væk,
skal den blot kunne retfærdiggøres af den indsats der nødvendigvis må ligge
bag det at introducere en forhandler for konceptet eller skal
forhandlerpakken blot specificeres så det er muligt at se kostpriser og
dermed fortjenesten?
Alt andet lige så koster det jo arbejde både at introducere en ny forhandler
og at hjælpe ham igang - så hvad er rimeligt?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 15:56

Morten DH wrote:

> Alt andet lige så koster det jo arbejde både at introducere en ny forhandler
> og at hjælpe ham igang - så hvad er rimeligt?

Tja, blot fem år på markedet, men så lang er tishorisonten vist ikke.
Da det lukker om et år, når bagmændende føler de har fået nok,
og åbner så under andet navn og koncept året efter.

Eller et produkt, der virkelig blev et resultat af din investering.

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 20:25

> [...]
> og åbner så under andet navn og koncept året efter.
>
> Eller et produkt, der virkelig blev et resultat af din investering.

Tja den må vi jo så lade hænge i luften til om et par år og så se hvem der
havde ret... samme tid 2005?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-07-03 17:23

Morten DH wrote:

> Tja den må vi jo så lade hænge i luften til om et par år og så se hvem der
> havde ret... samme tid 2005?

Hm, behøver jeg ikke,
jeg investerer kun i dem fra 1998 eller tidligere.

Fra : Morten DH

Dato : 07-07-03 17:55

> [...]
godt
> jeg kan få dømt ulovligt,
> men hvorfor skulle jeg bruge oenge på at advare andre..

Vil du ikke godt prøve så vi kan få afsluttet denne diskution - sagen er jo
sikkert af principiel karakter så med lidt held kan du få fri porcess... men
af ren nysgerrighed, hvad skulle der være ulovligt ved at tilbyde salg of
bånd, cd'ere og bøger?!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 08-07-03 15:23

Morten DH wrote:

> [...]
> af ren nysgerrighed, hvad skulle der være ulovligt ved at tilbyde salg of

Tja, indholdet ?

Vil du være tilfreds med at købe dem blanke for indspillet / trykt pris ?

Og når det der er på dem er noget ganske ubrugeligt, burde det faktisk
koste ekstra, så kan man end ikke kopiere egne billeder på cd'n.

Og du mangler fortsat at beskrive de eventyrlige muligheder, de
bånd, cd'ere og bøger?!?
giver køberen ?

Ok, jeg laver en bog på 50 blanke sider, du kan købe den fra eget
forlag til 500 kr,
bruger et par mill til reklame, og får alle mine compis til at hjælpe
hvad vil du opleve ved det ?

Fra : Morten DH

Dato : 08-07-03 18:18

> [...]

people who seek to maximize life enrichment. World-class material is
currently being produced for release through the

Hvor står der noget om de er tomme eller noget om hvad de koster? - igen
bare noget du slynger ud

> Og når det der er på dem er noget ganske ubrugeligt, burde det faktisk
> koste ekstra, så kan man end ikke kopiere egne billeder på cd'n.

Hvorfra ved du det er ubrugeligt når de ikke er i handlen endnu? - igen
noget du slynger ud

> Og du mangler fortsat at beskrive de eventyrlige muligheder, de
> bånd, cd'ere og bøger?!?
> giver køberen ?

Det vil jeg overlade til dig, for du kender åbenbart allerede materialet
lader det til - personligt venter jeg med at udtale mig til jeg rent faktisk
ved hvad det er for noget.

> Ok, jeg laver en bog på 50 blanke sider, du kan købe den fra eget
> forlag til 500 kr,
> bruger et par mill til reklame, og får alle mine compis til at hjælpe
> hvad vil du opleve ved det ?

Eftersom du oplyser at der er tale om blanke sider, ville jeg vurdere at
prisen var for høj - og ellers så se mine kommentarer oppe over.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 09-07-03 20:50

Morten DH wrote:

> Hvor står der noget om de er tomme eller noget om hvad de koster? - igen
> bare noget du slynger ud

> Hvorfra ved du det er ubrugeligt når de ikke er i handlen endnu? - igen
> noget du slynger ud

Tja, du ved noget andet,
jeg vurderer alene udfra de ubrugelige råd om fonds og virtuelle aktier,
samt de i USA gældende skatteregler,
det kan jeg ikke bruge til noget,
kan du ?

> Eftersom du oplyser at der er tale om blanke sider, ville jeg vurdere at
> prisen var for høj - og ellers så se mine kommentarer oppe over.

Hm, oplyser du om det ?

At det er blanke sider for en dansker ?

Fra : Morten DH

Dato : 10-07-03 16:42

> Tja, du ved noget andet,
> jeg vurderer alene udfra de ubrugelige råd om fonds og virtuelle aktier,
> samt de i USA gældende skatteregler,
> det kan jeg ikke bruge til noget,
> kan du ?

Jeg ved ikke noget andet end dig, forskellen er bare at jeg venter med at
udtale mig til jeg rent faktisk ved noget. Desuden blander du tingene sammen
igen og skærer over en kam, der står ikke noget om fonde og USA's
skatteregler i det du er ved at kritisere i øjeblikket - det var noget med
nogle bøger og bånd du mente var tomme - remember?

> Hm, oplyser du om det ?
>
> At det er blanke sider for en dansker ?

Det er dig der snakker om blanke sider - noget du har grebet ud af dine egne
fordomme. På den side vi diskuterer står der en smule om noget kommende og
indholdet deraf - intet om særregler for danskere eller noget som kan give
anledning til at mene der er tale om tomme medier

Og som tidligere nævnt så er det det simulerede aktiemarked der driver mig -
og dem jeg præsenterer det for fortæller jeg om mine egne forbehold for
konceptet og lader dem vurdere ud fra det... at du så sikkert mener det er
blind der leder blind, bekymrer ikke mig før du kan komme med noget
ordentligt uomtvisteligt snavs i stedet for flygtige fordomme.

De bøger, cd'er og så videre fortæller jeg ikke om da det ikke er noget jeg
kan tilbyde nu - jeg kan endda også gå så langt som at indrømme jeg har min
tvivl om værdien af disse på det danske marked; men indtil vi rent faktisk
har produkterne og kan vurdere det, er det jo bare mine fordomme (om
amerikanere) som skinner igennem og det er jo ikke ensbetydende med at folk
der mener anderledes er dumme (håber du tager noter).

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 16:52

Morten DH wrote:

> [...]
> amerikanere) som skinner igennem og det er jo ikke ensbetydende med at folk
> der mener anderledes er dumme (håber du tager noter).

Hm, til hvad skulle jeg tage noter til ?

Jeg mener fortsat, at du udnytter andres forventninger, og derudover
er du pt ikke ansvarlig for din fejlrådgivning,
men det må vi gøre noget ved..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-07-03 06:45

Kent Sune Mikkelsen wrote:

> Så må du ind og læse igen for det er lovligt.
> det produkt der handles med er undervisning materiale og fonde

Spørgsmålet er, om der er tale om et reelt produkt, det vil sige om
prisen står i rimeligt forhold til produktet. Man kan ikke bare tage en
bog eller et stak papir, kalde det undervisningsmateriale, og påstå det
er flere tusinde kroner værd. Hvis det var tilfældet, var det jo ingen
sag at omgå loven.

Uden at have set materialet i dette tilfælde, vil jeg vove at påstå, at
det ikke er pengene værd. Min påstand understøttes af, at produktet ikke
kan sælges til den pågældende pris, hvis ikke det var fordi man samtidig
kunne tjene pengene ind igen ved at sælge det til andre.

> Ham der har starte Prosper Club starte også LR. og Tupperware så han ved nok
> hvad der er lovligt her i landet

Har du et navn på ham? Han må være godt oppe i årene, hvis det var ham
som startede Tupperware. Jeg håber, at du husker forkert, det ville jo
være trist, hvis han har løjet. Earl Silas Tupper startede med at sælge
Tupperware i 1946, i 1962 kom produktet til Danmark.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 01-07-03 15:23

> [...]
> være trist, hvis han har løjet. Earl Silas Tupper startede med at sælge
> Tupperware i 1946, i 1962 kom produktet til Danmark.

Hej Kim
Ok alle kan tage fejl og det har jeg også gjordt i denne sag(Tupperware)
men han har kørt LR.Int. her i landet og det er der mange der kender og der
har ikke noget med køer,grise,høns, og hvad man nu har/bruger inde for
landbruget.
men duftevand til Herr og Damer og alt hvad de har brug for at gøre sig pæne
det er ikke kun undervisning materiale men også fonde man forhandler
Når man er til et møde kan man se hvad der er man køber
men Kim og Erik gå dog til et møde og snak med dem der holder møde og få
svar på alle
de spørsmål i har for de har svaret på dem alle.
Fordi man går til et møde er der ingen der siger at i skal købe noget også
spare i jo også timer på at side der hjemme foran PCér ud og få noget luft
det kan være i lære nogle nye mensker og kende
Mvh
Kent

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-07-03 18:07

Kent Sune Mikkelsen wrote:

> men Kim og Erik gå dog til et møde og snak med dem der holder møde og få
> svar på alle
> de spørsmål i har for de har svaret på dem alle.

Du mener dermed, at de guruer, der holder møderne gider svare ?
Der var vist et par TV folk der prøvede det, de blev fjernet med magt,
for det vil da være rigtig slemt, at få smæk over fingrene når de er
nede i kagekassen.

Og du tror selv på, at sandheden, og kun sandheden bliver fortalt på
disse møder ?

> Fordi man går til et møde er der ingen der siger at i skal købe noget også
> spare i jo også timer på at side der hjemme foran PCér ud og få noget luft
> det kan være i lære nogle nye mensker og kende

Hm, jeg snakker med mindst et par nye hver dag, og har ikke behov for at
kende nogen indenfor det område.

Men det er måske fordi du mener, der er stor forskel på det du bliver
fortalt på møderne, og det Kim og jeg fortæller ?

Og så kan du jo tænke på, hvem der tjener mest på DET !

Fra : Kent Sune Mikkelsen

Dato : 02-07-03 00:19

> [...]
> Der var vist et par TV folk der prøvede det, de blev fjernet med magt,
> for det vil da være rigtig slemt, at få smæk over fingrene når de er

Ok det du skriver om her er det der skete for nogle år tilbage hvis jeg sku
true dig eller andre for den sag skyld
er den størst fare nok for at du dør af grin
du kan ikke drive sådan nogel med vold
Næ mere åbenhed og lægge tingen på bordret
og så vidt jeg kunne se i tvsyd fra det stor møde WGI lige har holdt var
der tv på
BT var til et møde i Prosperclub i nordjylland og der fik de heller ikke
tæsk
Vi slå ikke på folk
Men jeg forstår godt folk er lidt bange for det her jeg kan også huske
hvordan de fuppet folk for 15000/20000kr for at være med og TVfolk bliv
jagte men det er jo klart for de sku jo lave hurtige penge før det bliv
lukket at politiet
med det jeg mener er hvis der er politifolk som også er med i dette som også
siger at der ikke er noget ulovligt i det her uanset hvordan du vender det
så længe du betaler din skat og det skal vi lige så vel som mange andre og
jeg gør det også mede glæde

Mvh Mikkel

Fra : rebell

Dato : 02-07-03 12:32

> [...]
vende
> tidligere? - (jeg har været væk fra gruppen et stykke tid)

Hej
Jeg har fulgt denne debat, som efterhånden udvikler sig til en
skræmme-kampange, der kæmpes bravt om meninger for og imod, det var kun
et forsigtigt råd manden bad om (!!), eftersom han i forvejen har
familiemedlemmer der har tjent penge. Jeg kan sige at det samme gjorde
sig gældende for mig efter bare 3 ugers medlemskab i Prosperclub,
ligesådan håber jeg det vil gå for andre, og det er det MLM går ud på.
Det er ikke sølle mensker der udnyttes, jeg vil kalde det fællesskab. Så
meld dig roligt ind! Du får meget for den lille sum penge du investerer.
Med venlig hilsen BB...

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Rasmusen

Dato : 10-07-03 01:03

Ja jeg kan nu godt forstå forsigtighed omkrink MLM, os Danskere har det med
er det en smule anderledes, så hold
dig langt væk, jeg kender dog ikke det omtalte MLM, men jeg har selv prøvet
en del nogle virker godt andre
mindre godt, jeg har selv fundet det som efter min mening virker, men det er
fulstændig rigtigt at det handler
om team work, det er nøglen til succe i mlm, men et godt råd kan din sponsor
ikke forklarer alle de spørgsmål
du end må have, ville jeg måske fra råde dig, en anden ting man kommer ikke
sovende til noget heller ikke mlm
man må yde før man kan nyde, men yder man får man også sin gevinst, det kan
man ikke lige frem sige om mange
arbejdspladser, der må man nøjes med et skulderklap.

Med Venlig Hilsen

Lars Rasmusen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 11-07-03 16:57

Lars Rasmusen wrote:
> jeg har selv fundet det som efter min mening virker,

Og det er ?

Og du erstatter alle de forsmåede får ?

Når bolblen brister..

Og du betaler skat af dit nuværende overskud, og ved at du ikke
har fradrag for underskud ?

Kursgevindstbeskatningsloven, se retsinfo.dk

Fra : Morten DH

Dato : 11-07-03 20:23

> Og du betaler skat af dit nuværende overskud, og ved at du ikke
> har fradrag for underskud ?
>
> Kursgevindstbeskatningsloven, se retsinfo.dk

Det værste er du har ret her - endnu et eksempel på hvordan døren svinger
bedst den ene vej i den danske skattelovgivning... Al din indtægt oplyses
automatisk - de fleste af dine fradrag må du selv sørge for... og så mener
nogle allegevel ToldSkat er dumme