Plæneklipper
Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 23-06-03 16:55

Så afgik den gamle ved døden, og nu skal der købes en ny.

ca. 1.000 m2 have.

En rider/traktor er i overkanten.

Nogle anbefalinger ?

Nogle der har erfaringer med Craftsman ? eller skal man holde sig til stiga,
Husquarna, klippo ?

Jeg har kig på en craftsman med en 7 HK Brigs og Straton motor.

mvh
Bendt

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 24-06-03 11:12

"Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
stiga,
> Husquarna, klippo ?
>
> Jeg har kig på en craftsman med en 7 HK Brigs og Straton motor.

Jeg har shoppet rundt for at finde en havetraktor. I den forbindelse var det
påfaldende hvor identiske de fleste mærker er nedenunder lakken:

McCulloch, Partner, Craftsman, Jonsered, Husqarna m.fl. er helt ens at se på
i teknikken - ned til mindste møtrik. Jeg købte en McCulloch, og på den
sidder en lille mærkat hvorpå der står Electrolux. På min almindelige
Craftsman rotorklipper står der også diskret Electrolux. Gad vist om ikke
Electrolux står bag 90% af alle plæneklippere!

Stiga er sig selv, men Klippo er efter min opfattelse en identisk klon
heraf.

I starten havde vi en Stiga rotorklipper, men den var faktisk ikke særlig
god. Så fik vi den nuværende Craftsman, og den virker mere gennemført. De
var begge i prisklassen 2.500-3.000,-

Jeg var også omkring ridere, og her virker Stiga/Klippo som en sær Georg
Gearløs konstruktion sammenlignet med Jonsered/Husqarna. Min opfattelse er,
at Stiga er for opreklameret - men jeg har dog ikke praktiske erfaringer med
andet end en af deres rotorklippere.

/ Erik Rudbeck

Fra : olle

Dato : 24-06-03 11:16

Jeg har selv købt denne maskine. Det er en kraftfuld maskine, som bare køre
igennem alt. Jeg har kun ros tilovers.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 24-06-03 18:40

"olle" <olle@ej-email.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har selv købt denne maskine. Det er en kraftfuld maskine, som bare
køre
> igennem alt. Jeg har kun ros tilovers.

Hvor meget måtte du slippe for den ?

Jeg har fundet den online i en biks i Jylland (det var så også i første
forsøg) men det skulle koste lige knap 4.000,-. Hertil kommer så noget fragt
til Sjælland.

mvh
Bendt

Fra : olle

Dato : 26-06-03 07:07

> [...]
>
> Jeg har fundet den online i en biks i Jylland (det var så også i
> første forsøg) men det skulle koste lige knap 4.000,-. Hertil kommer

3995,- i Nordjylland. Det er katalog prisen, så det må du da også kunne
få den til over på øen.

Olle.

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 26-06-03 18:56

> "Bendt Rasmussen" <razz2@post.tele.dk> wrote in

> 3995,- i Nordjylland. Det er katalog prisen, så det må du da også kunne
> få den til over på øen.

Det fandt jeg ud af efterfølgende, så nu skal jeg bare finde en forhandler i
storkøbenhavn.

mvh
Bendt