favicon
Fra : Rikke

Dato : 23-06-03 16:45

Nu har jeg endelig fået favicon til at virke når man tilføjer et links til
foretrukne, men kan man ikke få ens ikon vist oppe i adresselinjen også???

- Rikke =)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-06-03 17:19

"Rikke" <RikkeBendlinNoSpam@mail.dk> skrev :

>Nu har jeg endelig fået favicon til at virke når man tilføjer et links til
>foretrukne, men kan man ikke få ens ikon vist oppe i adresselinjen også?

Det gør den da også normalt

Hvis man altså bruger en anden browser end IE, så i IE kan det
ikke lade sig gøre.
--
Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 23-06-03 20:43

> Hvis man altså bruger en anden browser end IE, så i IE kan det
> ikke lade sig gøre.

Altså i min IE er ikonet med, man skal bare skrive hele adressen,
http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/index.htm

Venligst Jesper c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-06-03 21:39

"Jesper Hansen" <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev :

>Altså i min IE er ikonet med, man skal bare skrive hele adressen,

Ja, men først når du har bogmærket siden eller lavet en genvej
til siden.

Eller man laver tricket med at trække IEs eget ikon ned på siden
et par gange.

Mozilla og Opera finder ikke dit icon, måske fordi det ikke er i
16*16, her ser man ellers normalt iconet med det samme.
--
Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 24-06-03 17:50

> Mozilla og Opera finder ikke dit icon, måske fordi det ikke er i
> 16*16, her ser man ellers normalt iconet med det samme.
> --
Du har ret det er ikke 16 * 16, jeg blev lært at det skulle være 32 * 32,
men vil da overveje at lave det mindre.

Hygge herfra
Jesper c",)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-06-03 19:06

"Jesper Hansen" <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev :

>Du har ret det er ikke 16 * 16, jeg blev lært at det skulle være 32 * 32,
>men vil da overveje at lave det mindre.

32*32 skulle også sagtens kunne bruges, men når jeg downloader
ikonet, så er det i et skævt format 55*50.

http://www.sydhavsoernesbowlingklub.dk/favicon.ico
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-06-03 22:34

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Mozilla og Opera finder ikke dit icon, måske fordi det ikke er i
> 16*16, her ser man ellers normalt iconet med det samme.

Hvilket program formår at lave ikoner i 16x16 px?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-06-03 00:11

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

>Hvilket program formår at lave ikoner i 16x16 px?

Mon ikke de fleste ikoneditorer gør det?

Og er det et af de mere avancerede, så kan ikonfilen indeholde
ikonet i flere størrelser.

Icon Forge skriver f.eks. på
http://www.cursorarts.com/ca_faqif.html#02

Also, to avoid having Windows trash your icon on some visitor's
machines, we suggest using a multi-resolution .ico (an icon which
contains several images). To do this, go to the "File" menu, then
click "New" and choose "Multi-Resolution Icon" from the list. For
a Favorites icon, we suggest including these resolutions:
16x16x16-colors, 16x16x256-colors, 32x32x16-colors,
32x32x256-colors. If you have an existing icon, you can open it
and add it to the multi-resolution icon's window by clicking the
green "+" button located under the Magnify slider.
--
Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-07-03 17:42

Mozilla og Opera finder ikke dit icon, måske fordi det ikke er i
> 16*16, her ser man ellers normalt iconet med det samme.

Hejsa Knud

Håber du læser dette, jeg har nu lavet mit ikon om så det gerne skulle være
i den rette størrelse, men kunne jeg lokke dig til at tjekke det for mig??

www.sydhavsoernesbowlingklub.dk

Venlig hilsen
Jesper c",)

PS. På forhånd tak.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-07-03 17:49

Jesper Hansen wrote:
> Mozilla og Opera finder ikke dit icon, måske fordi det ikke er i
>

> Hejsa Knud

jeg blander mig lige

> Håber du læser dette, jeg har nu lavet mit ikon om så det gerne
> skulle være i den rette størrelse, men kunne jeg lokke dig til at
> tjekke det for mig??
>
> www.sydhavsoernesbowlingklub.dk

Jeg kan godt se det i opera7.11 så det virker vist som det skal.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-03 18:28

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev :

>Jeg kan godt se det i opera7.11 så det virker vist som det skal.

Hmm, jeg kan ikke se det i Mozilla 1.3 og Opera 7.11 - kun i IE.
--
Knud

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-07-03 18:43

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hmm, jeg kan ikke se det i Mozilla 1.3 og Opera 7.11 - kun i IE.

mærkligt?
jeg ser et lille "gnidret" logo som er lidt lysere end logoet på siden.
har desværre ikke mulighed for at smide et screendump

kiggede lige i koden og jeg ser et "hul" på ca. 2280 linier?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-03 19:24

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev :

>jeg ser et lille "gnidret" logo som er lidt lysere end logoet på siden.
>har desværre ikke mulighed for at smide et screendump

Fy, du må ikke kigge i kildekoden opdager jeg nu, så jeg er
forsvundet fra denne tråd.

Forsøger ikke at hjælpe folk, der har en så tåbelig ting på sin
side.
--
Knud

Fra : Jesper Hansen

Dato : 02-07-03 16:20

> jeg ser et lille "gnidret" logo som er lidt lysere end logoet på siden.
> har desværre ikke mulighed for at smide et screendump
>
> kiggede lige i koden og jeg ser et "hul" på ca. 2280 linier?

Hejsa Søren

Jeg har ingen anelse om hvad det hul er ??
Men logoet er nok bare gnidret, men dem som kender det genkender det også og
det er vel fint nok, men er der en fejl vil jeg gerne rette det, men
hvordan??

Venlig hilsen
Jesper c",)