Komm. med C
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-06-03 11:58

Hej

Jeg har fået fingre i noget software, som indeholder et C / C++ kodet DLL.

Disse DLL indeholder funktioner, som jeg kan kalde.

Kan jeg umiddelbart indefra Delphi 5 kalde sådan rutiner og får svar tilbage
?

Michael

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-06-03 12:34

"Michael Vilhelmsen" <smom22@hotmail.com> wrote in message
> Kan jeg umiddelbart indefra Delphi 5 kalde sådan rutiner og får svar
tilbage

Generelt ja, men du skal have fat i en header fil til DLL'en. Den findes
nok kun til C / C++ og så skal du oversætte den til en tilsvarende
pascal header.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-06-03 14:23

Jeg har både DLL filen og den tilsvarende header fil.

Så i korte træk, skal jeg få "oversat" headeren til Pascal kode, også burde
det virke ?

Michael

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-06-03 15:00

> Jeg har både DLL filen og den tilsvarende header fil.
>
> Så i korte træk, skal jeg få "oversat" headeren til Pascal kode, også
burde
> det virke ?

Ja, men det er ikke nødvendigvis helt enkelt. Læs mere her:
http://www.drbob42.com/headconv/index.htm

Fra : Christian Iversen

Dato : 23-06-03 13:07

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
>
> Disse DLL indeholder funktioner, som jeg kan kalde.
>
> Kan jeg umiddelbart indefra Delphi 5 kalde sådan rutiner og får svar

Hvilken DLL-fil drejer det sig om? Mange har allerede delphi-headerfiler fra
frivillige rundt omkring på nettet. I særdeleshed <www.delphi-jedi.org>.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 23-06-03 14:24

Jeg tvivler på, at der findes noget om præcist min DLL, da den er udviklet
til brug af virksomheder alene i danmark, og til meget få mennesker.

Og de giver ikke meget information fra sig.

Michael