Blokering af netradio, video m.v.
Fra : ViP

Dato : 23-06-03 11:34

Hej NG,

Er det muligt at blokere for nogle porte (og hvilke) for at lukke for
netradio, video m.v.

Jeg har en Cisco PIX 515 ?

Eller er der andre gode bud på en løsning ???

--
/ViP

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 23-06-03 19:36

"ViP" <Viggo.P@n.o.s.p.a.m.mailme.dk> wrote in

> Er det muligt at blokere for nogle porte (og hvilke) for at lukke for
> netradio, video m.v.

Ja.

> Jeg har en Cisco PIX 515 ?

Den skal nok være i stand til det.

> Eller er der andre gode bud på en løsning ???

Det er svært at komme med et bud på en løsning når du ikke har sagt hvad
problemet er. Hvis problemet er at de ansatte sidder og dovner den foran
netradioen er løsningen lige for - sig til dem at de ikke må.

--
knud

Fra : ViP

Dato : 24-06-03 07:59

Hej Knud,

Tak for dit svar, men jeg kan ikke rigtig se nogle løsnings forslag?

Og nej det er ikke fordi de ansatte sidder og dovner den men for at
spare på den båndbredde vi har til rådighed.

Håber at der er nogle der kan komme med et bud på en løsning.

/Viggo

Fra : Bo Christensen

Dato : 24-06-03 09:47

hej,
netradio video, og især mv. bruger mange forskellige porte,
det nemmeste imho. vil være at lukke for alt trafik,
og derefter lave en proxy server til http, og så åbne for de ting der er
behov for.
alternativt vil en lappeløsning være at finde ud af hvilke servere dine
brugere mest
er på, og så blokere dem i firewallen,
hvis du stadigt ønsker at gå efter port-løsningen, så sæt en pakkesniffer på
og kig på
trafikken
mvh bo

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-06-03 13:19

In article <3ef81101$0$97249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Bo Christensen wrote:
> [...]
> det nemmeste imho. vil være at lukke for alt trafik,
> og derefter lave en proxy server til http, og så åbne for de ting der er

Netradioer over http bliver ikke forhindret.

> alternativt vil en lappeløsning være at finde ud af hvilke servere dine
> brugere mest
> er på, og så blokere dem i firewallen,

Den liste bliver med tiden størrer og størrer, men ja den er nok mest
effektiv, specielt hvis man bygger den ud fra mængden af data et site
sluger og hvor lange sessioner et site holder.

> hvis du stadigt ønsker at gå efter port-løsningen, så sæt en pakkesniffer på
> og kig på
> trafikken

http vil også skulle lukkes.

Det beste er og bliver at opdrage brugerne...eller fjerne lydkortet :)

Fra : morten

Dato : 27-06-03 12:36

Hej

Di kan evt kigge på www.allot.com

-M

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-06-03 02:19

morten skrev:

> Di kan evt kigge på www.allot.com

Hvis ViP ikke har den slags penge til rådighed, kunne han også se på
Dummynet: <URL: http://info.iet.unipi.it/~luigi/ip_dummynet/ >