Dykning i Middelhavet, Spanien, dragtvalg?
Fra : Poul Kaasing

Dato : 23-06-03 10:53

Hej
Vi er en gruppe der skal til spanien i uge 29 og 30. Vi har aldrig prøvet at
dykke der før, og vil derfor gerne vide lidt mere om hvilke temperaturer vi
kan forvente dernede, og hvilke dragter der vil være velegnede. Gruppen er
hovedsagelig bestående af OWD og AOWD dykkere, med et par enkelte
instruktører, så det vil ikke være de vilde avancerede former for dykning vi
skal ud i. Maks dybde omkring de 30 mtr.
Vi skal dykke ud fra en by der hedder Estatit, som ligger i den nordlige del
af spanien.

Mvh

Poul

PS Hvis i skriver til min email skal i huske at fjerne nospam

Fra : Leif Halling

Dato : 23-06-03 12:03

Brug alm. våddragter (7 mm). På lavere og korterevarende dykninger kan I
nøjes med overdelen. Tørdragter er for varme.

I skal sikkert dykke på Medas øerne lidt uden for byen. Der er lidt huler
man kan kikke på.

Mvh. Leif Halling

Udklip:

Fra : Poul Kaasing

Dato : 23-06-03 12:24

Tak for det. Vi har ingen adgang til båd, kommer fra en skole, så vi dykker
bare fra kysten.

Mvh

Poul

Fra : Carsten \(2860\)

Dato : 23-06-03 20:56

Hej Poul - Var dernede i august 2001 og dykkede med Vicenq fra Aquatica
http://www.aquatica-sub.com/ - Kanon-fyr som kendte alle de "listige"
steder. Tag en snak med ham. Dykkercentret ligger ved en campingplads lige
når man kommer ind til byen.

Der ligger iøvrigt også en gammel jernbanefærge som sank i Barcelona havn -
Denne blev hævet og flyttet herop for at dykkerne har lidt at "lege på".
Også spændende huler

Rigtig god fornøjelse - Og ja, 7mm eller 5,5 er fint

Carsten