Dansk Skoleindkøb - annoncesalg/chikane
Fra : Hans

Dato : 30-03-01 19:20

Jeg er klar over, at mit indlæg falder en smule udenfor emnet for denne
gruppe, men ved ikke helt, hvor jeg ellers skal poste det.

Mit spørgsmål er, om andre har haft ubehagelige oplevelser med henvendelser
fra annoncesælgere fra Dansk Skoleindkøb?

Mvh.

Hans

Fra : Hans

Dato : 30-03-01 23:13

Jeg finder det selv en anelse iøjnefaldende, at jeg har fået fire positive
svar fra folk, som kan nikke genkendende til opfattelsen,
i løbet af mindre end tre timer en fredag aften.

Det vil dog muligvis danne et bedre overblik at svare til gruppen end at
svare personligt. Men tak alligevel.

Mvh.

Hans

Fra : Steen

Dato : 31-03-01 08:31

On Sat, 31 Mar 2001 00:12:31 +0200, "Hans" <busser@post.com> wrote:

> [...]
> i løbet af mindre end tre timer en fredag aften.
>
>Det vil dog muligvis danne et bedre overblik at svare til gruppen end at

De græmmer sig vel ligesom mig over at hoppe på værdiløs og dyr
annoncering
/steen

Fra : Jesper Brock

Dato : 01-04-01 22:23

"Hans" <busser@post.com> wrote in message
> Jeg er klar over, at mit indlæg falder en smule udenfor emnet for denne
> gruppe, men ved ikke helt, hvor jeg ellers skal poste det.

Faktisk ikke. Det er yderst relevant med en debat om, hvordan man får mest
ud af sine annoncekroner.

> Mit spørgsmål er, om andre har haft ubehagelige oplevelser med
henvendelser
> fra annoncesælgere fra Dansk Skoleindkøb?

Jeg er heldigvis aldrig selv hoppet på den, men kender adskillige som har
græmmet sig over spildte annoncekroner....

--
/Jesper Brock
stud.merc.aud

SÅ ER JAGTEN GÅET IND
I anledning af vores 10-års jubilæum
eftersøger vi den gamle HH2C-klasse fra
Fredericia-Middelfart Handelsskoles årgang 1991.
Kan du hjælpe med at finde dem?

Fra : Azriel

Dato : 04-04-01 08:04

Min oplevelse:

Jeg havde et vikarservice og blev ringet op af en sælger fra Dansk
Skoleindkøb om jeg ville optages på deres CD-ROM for en eller anden pris.
Jeg ville blive optaget i tre amter. Jeg bad om yderligere information på
email og fik det da også meget hurtigt efter.
Næste dag blev jeg ringet op og spurgt om det var noget for mig, det kostede
vist omkring 1700,- kr at blive optaget, så jeg sagde det lød da meget
fornuftigt. Han ville så sende mig en email, jeg skulle printe ud,
underskrive og sende ind til ham.
For at gøre en lang historie kort... Så endte det med at jeg aldrig sendte
noget tilbage til dem. At prisen var tre gange så høj som sælgeren havde
sagt i telefonen. At de påstod de havde min underskrift på trods af jeg
aldrig havde printet nogen email ud fra dem. At de truede med incasso hvis
ikke jeg betalte!!!
Jeg skev et brev til direktøren og hørte aldrig mere fra dem.

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 04-04-01 19:28

Wed, 4 Apr 2001 09:03:41 +0200, skrev "Azriel"
<amplucifer@hotmail.com> :

>Min oplevelse:
[snippet endnu en ubehagelig oplevelse med dansk Skoleindkøb]

Så blev det min tur til at have fornøjelsen af et opkald fra Dansk
Skoleindkøb i går formiddags.
Jeg havde netop læst indlæggene i nyhedgruppen her igennem, så DS's
navn lå lige i første række i hukommelsen.

Pigen i telefonen præsenterede sig pænt og fortalte, at hun ringede
fra Dansk Skoleindkøb og spurgte derpå venligt, "...om jeg kendte
noget til dem ??"
Med de nys læste indlæg om DS i baghovedet, fløj det bare ud af mig:
"Ja, jeg har faktisk hørt nogle skrækkelige historier om jer !!"
Det var pigen da ked af at høre, og ville da gerne vide, hvad de
historier gik ud på.
Jeg svarede, at jeg bl.a. havde hørt nogle mindre pæne ting om deres
markedsføringsmetoder. Hertil svarede hun, at det var hun da ked af at
høre og så måtte jeg da meget undskylde forstyrrelsen, hvorpå hun
sagde farvel og lagde røret på.
Jeg blev ærlig talt noget forbløffet, da hun så hurtigt trak sig
tilbage - hun ville åbenbart ikke bruge energi på at overbevise mig
om, at de historier, jeg har hørt har været usande !!??

--
Gitte Sørensen gitte@superbruger.dk

Besøg min hjemmeside med galleri (tegning & akvarel), fotos,
rejser og madopskrifter http://home.worldonline.dk/~cgsorens

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 05-04-01 17:26

> Mit spørgsmål er, om andre har haft ubehagelige oplevelser med henvendelser
> fra annoncesælgere fra Dansk Skoleindkøb?

Jeg har haft en henvendelse fra dem - men de accepterede pænt da jeg
afviste tilbuddet. Derimod chikanerede en sælger fra Dansk Detail mig i
flere dage...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Thomas Kjærgaard

Dato : 01-05-01 00:51

> Mit spørgsmål er, om andre har haft ubehagelige oplevelser med
henvendelser
> fra annoncesælgere fra Dansk Skoleindkøb?

De er et af de mange katalog firmaer som kontakter nyopstartede firmaer for
at få dem til at købe annonceplads i deres katalog.

Jeg har selv startet 2 virksomheder op indtil videre. Og begge gange er jeg
blevet ringet op i starten af firmaer som er ret påtrængende.

Det holder op ca. en måned efter registrering.

Thomas Kjærgaard, Laptop4u
- Get your laptop @ www.Laptop4u.dk

Fra : jay_jay

Dato : 28-02-03 18:54

Vores erfaringer med Dansk Skoleindkøb er lidt a’ la det samme som jer
andre, men alligevel ikke.

Vi kan jo tage det fra starten.

Vi havde få måneder før, vi i juni 2002 blev kontaktet af en bekendt
(Michael Dam)som arbejdede i Dansk skoleindkøb, åbnet et grafisk/reklame
bureau. Michael Dam (som vi havde mødt igennem fester og fælles venner)
fortalte os, at han havde kontakt til en skole-gruppe som netop stod og
skulle bruge et grafisk/reklame bureau, til at lave hjemmesider og
foldere til i alt 11 skoler, med et budget på 1.300.000.-. Og som han
sagde ”Så var det jo jeg kom til at ’tænke’ på jer”. Han fortalte, at vi
kunne få eneret på de skoler og tjene de 1.300.000.-. Der var dog en
betingelse. For at han ligesom også fik noget ud af at skabe kontakten,
så skulle vi registrere os i Dansk Skoleindkøb (Arbejdsområde: Hele
Danmark), pris DKK 30.000.- ex moms (37.000.- i alt). Tager man 37.500.-
kontra 1.300.000.-, så er det sQ en god handel.

Det næste var så, at den kontrakt med Dansk Skoleindkøb skulle
underskrives lynhurtigt, da de stod og skulle udgive en ny cd og den
bekendte ville godt have, at vi kom med på den cd. ”Naiv & Godtroende”
som man er, underskrev vi kontrakten, som band os for 37.500.- og som
skulle betales d. 31/12-02

Vi blev så lovet, at vi indenfor en uges tid ville få kontakten med
skole-gruppen og at hvis det ikke blev til noget, så ville kontrakten
med Dansk Skoleindkøb blive annulleret.

Efter 2 uger, havde vi stadig ikke hørt noget fra ham, så vi ringede til
Dansk Skoleindkøb for at tale med Michael Dam, også var det det
begyndte.
Hver gang vi kontaktede dem, så var han optaget, ikke lige til stede,
havde ferie (i 4 uger i træk), var lige gået og så videre. Så kontaktede
vi Thomas Rasmussen (Direktøren), men han troede ikke på ”historien”,
hans ord var ”Sådan plejer vi nemlig ikke at gøre!”. Til sidst gav vi
simpelthen op.

Der skete så ikke mere der, indtil midten af januar 2003, da vi blev
ringet op at en fra Dansk Skoleindkøb, som ville påminde os om, at vi
stadig ikke havde betalt. Da vi fortalte hende, at vi var blevet lovet
annullering af kontrakt, troede hun heller ikke på os og Michael Dam var
desuden også blevet fyret i mellemtiden. Vi spurgte hende om hun selv
troede, at et NY startet enmandsfirma ville betale 37.500.- for et
stykke papir og en cd? Det svarede hun ikke på.

Efter et par timer ringede hun tilbage til os, for at sige at de kunne
gå ned til 15.000.- ex moms i stedet for. Vi fortsatte med at sige at
det var alt for meget, eftersom vi mente at vi ikke skulle betale noget
som helst. Der gik yderligere et par dage og regningen røg ned på
15.000.- inkl. moms, men vi stod fast. Yderligere et par dage og
Direktøren Thomas Rasmussen ringede og uden nogen form for diskussion,
sagde han at regningen ville blive sat ned til 2.500.- inkl. moms. Han
”tilbød” endda at komme hjem til os for at hente pengene og da vi sagde
at vi ikke havde 2.500.- der hjemme, sagde han at vi kunne køre i banken
sammen. Efter lidt diskussion blev det til, at vi skulle betale beløbet
inden en uge, ellers ville den falde tilbage til det oprindelige beløb.

Beløbet blev betalt efter vi havde talt med en advokat, og fået
bekræftet at kontrakten var lovlig.

Må indrømme at det er ”billigt” sluppet, men samtidig er en ”dyr”
lærestreg!

Efter har vi så kontaktet nogle skoler og kommuner for at se om de
overhovedet kender til cd’en. Nogle kendte til den men brugte den ikke,
andre anede ikke hvem de var. Esbjerg kommune fortalte os, at kommunerne
normalt stod for indkøb til de kommunale institutioner og at de havde
FASTE leverandører (Som de har haft igennem mange år). Han bekræftede
dog at de havde cd’en og at vores firma var registret på den.
Yderligere fortalte han, at de ikke havde nogen samarbejdsaftaler med
Dansk Skoleindkøb og at sådan nogle registrerings ”firmaer” altid sendte
materiale ud til dem. Men materialerne blev bare lagt på hylden eller
smidt ud.
Ifølge Dansk Skoleindkøb, så fortæller de jo, at de samarbejder med
skoler og uddannelses institutter landet rundt, LØGN! De kunne jo ligeså
godt sende et par gamle underbukser til skolerne, det har ligeså meget
interesse for dem.

Ved godt det er en lidt lang historie, men den kan næsten ikke gøre
kortere.

Vi har besluttet os for, at Dansk Skoleindkøb skal få lov til at arbejde
for de 2.500.- vi har betalt. De skal LUKKES og vi vil blive ved indtil
det sker. Der er INGEN hæmninger herfra.

M.v.h.
”De hæmningsløse”

http://www.kandu.dk/

Fra : complex@pc.dk

Dato : 28-02-03 19:37

Ja jeg har også fået en henvendelse fra dem, og andre af samme skuffe.
og altid svaret, som jeg gør ved den slags henvendelser:

"send noget skriftligt materiale om det, så jeg kan tale med mit
reklamebureau om det."

Så hører jeg ikke mere !!!!!

Det er de danske "Nigeria" breve.
Jeg er ked af måtte sige det, men udsigten til let tjente penge,
koster lærepenge.

Du slap billigt!
Lars (København nord)
complex@pc.dk