trykimprægneret hegn
Fra : Hanne Jensen

Dato : 23-06-03 09:18

Hvad er bedst at bruge til et nyopsat trykimprægneret hegn, nogle foreslår
motorolie med terpentin, men er det lige så godt, som det man køber og som
er beregnet til det?
M.V.H.
Hanne Jensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-06-03 09:47

"Hanne Jensen" <pollo_sletmig@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorolie med terpentin, men er det lige så godt, som det man køber og som

Det forurener bedre end det man kan købe og det er nok også mere giftigt.
Du kan købe træolie i jem og fix: 39,95 for 2½L. Det er nok bedre at bruge
tingene til det de er beregnet til -motorolie til motorer og træolie til træ

Men hvorfor skal du behandle et nyt trykimprægneret hegn? Fidusen ved
trykimprægneringen er vel at træet er behandlet? Men skal du male det er det
bedst at vente til regnen og solen har trukket den overskydende imprægnering
ud.

Mvh
Thomas Nørgaard
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Hanne Jensen

Dato : 23-06-03 18:21

Grunden til at jeg vil give det olie er, at jeg syntes det hurtigt kommer
til at se kedeligt og gråt ud, hvis man ikke gør noget ved det. Det skal
ikke males.
M.V.H.
Hanne Jensen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 24-06-03 04:11

> [...]
> til at se kedeligt og gråt ud, hvis man ikke gør noget ved det. Det skal

Jeg ville vælge en klar træolie, det er billigt og "godkendt" til
formålet...

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus