Andet multimedie
Kan man hente flere tif'er ind i Acrobat p~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 22-06-03 22:25

Jeg har - stadig - 727 scannede tif-sider af en bog. Efterhånden har
jeg fundet ud af at smukkesere dem, så de bliver godt og vel brugelige
Tak for hjælpen!

Men nu har jeg et andet problem. Hver side ligger som en tif-fil for
sig. Jeg har i sinde at hæfte dem sammen som en stor pdf-fil. Som en
start hæfter jeg dem sammen i bundter på 10. Men hvordan gør man det
mest handy? Skal jeg virkelig i Acrobat (5.0) hente en side ind,
derefter insert a page bagefter den første, osv. osv. Uden mulighed
for at batche det?

Hvis jeg forsøger at hente et bundt ad gangen, bliver rækkefølgen ret
så tilfældig.

Hvordan gør jeg det nemmest?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 00:26

Kirsten Bjorneboe skrev:

> [...]
> virkelig i Acrobat (5.0) hente en side ind, derefter insert a page
> bagefter den første, osv. osv. Uden mulighed for at batche det?

Har Acrobat 5 ikke en File > Create PDF > From Multiple Files ?
Acrobat 6 har: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/acrobat/multiple.png>

Hvis du har den funktion, så kunne du lave en action i Photoshop
som gemmer en kopi af TIFF'erne i PDF som så samles med Create PDF >
From Multiple Files i Acrobat.

Madsen.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 23-06-03 07:25

On Mon, 23 Jun 2003 01:25:57 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

he det? >
>Har Acrobat 5 ikke en File > Create PDF > From Multiple Files ?
>Acrobat 6 har: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/acrobat/multiple.png>

Nej, den funktion har min 5'er ikke

Hvad er det for en Acrobat 6, du har? Standard eller Professionel?

Det ser ud, som om tiden er inde til en opgradering.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Madsen

Dato : 23-06-03 12:21

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Hvad er det for en Acrobat 6, du har? Standard eller Professionel?

Det er Pro, men jeg ved så ikke om Standard også har samme funktion.

> Det ser ud, som om tiden er inde til en opgradering.

Der er i hvert tilfælde sket en hel del i 6'eren.

Madsen.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 24-06-03 08:10

On Mon, 23 Jun 2003 13:21:06 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er Pro, men jeg ved så ikke om Standard også har samme funktion.

>Der er i hvert tilfælde sket en hel del i 6'eren.

Så er opgraderingen sket til ver. 6 pro. Og kære Madsen, du har frelst
mit liv, eller i hvert fald min musearm, for det var dog en herlig
feature! Jeg har 4 bøger på ca. 700 sider hver, så det var jo noget af
en opgave at hente dem ind en efter en. Men her stryger det jo bare
afsted.

Tak for tippet!

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Madsen

Dato : 24-06-03 12:25

Kirsten Bjorneboe skrev:

> Og kære Madsen, du har frelst mit liv, eller i hvert fald min
> musearm, for det var dog en herlig feature!

Ja, det synes jeg også. :)
Der er i øvrigt også nogle batchfunktioner i 6'eren som 5'eren mig
bekendt ikke havde. Prøv et kig i Advanced > Batch Processing...
Der er en del muligheder.

> Tak for tippet!

Velbekom.

Madsen.