Matrox TVOut på Ældre Philips TV
Fra : Martin Jakob Larsen

Dato : 22-06-03 22:06

Hej,
Jeg har problemer med at få TV-out på et ældre philips TV via SCART stik
(composite)

TV'et kan fint vise alm. video fra en alm. VHS video-maskine. Men der kommer
intet billede (kun en svag brummen) når jeg sætter den til TV-out stikket i
mit Matrox G400 dualhead grafikkort.

Jeg forestiller mig at det har noget med "format" / måden at sende billedet
på der er problemmer med.

Mvh.
Martin Larsen
e-mail: mjl@mjl.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 23-06-03 07:24

> [...]
> mit Matrox G400 dualhead grafikkort.
>
> Jeg forestiller mig at det har noget med "format" / måden at sende

Tjah, det skal jo være PAL for det første. For det andet skal du nok anvende
både S-video og composite stikket samtidig. Det virkede i al fald på mit
Philips 25" fra 1997-98. Med S-video alene var der intet billede og med
composite alene var der ingen farver. Med begge dele virkede skidtet fint.
Man skal dog vist stadig vælge output til at være composite svjh.

Hvis der er noget andet må du spørge lidt mere specifikt. Det er længe siden
jeg har haft Matrox kort.