problem med Html og Css
Fra : rasmus l.

Dato : 22-06-03 19:42

jeg har et lille problem, jeg kan ikke lige finde ud af at sætte
baggrundsfarven i alle html dokumenter, jeg gider ikke at sætte
farven manuelt??? hvordan er det man laver det i css??

mvh Rasmus.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 22-06-03 19:52

Davs du
rasmus l. <rkl4220@hotmail.com> skrev bla:
> jeg har et lille problem, jeg kan ikke lige finde ud af at sætte
> baggrundsfarven i alle html dokumenter, jeg gider ikke at sætte
> farven manuelt??? hvordan er det man laver det i css??

body {
background-color: green;
}

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-03 20:15

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev :

>Davs du

>body {
> background-color: green;
> }

Så skal det jo stadig sættes manuelt på hver side. løsningen er
jo at linke til et eksternt cssark.

Og når Rasmus nu bruger html.dk, så er det jo nærliggende at
kigge på deres csstutorial, http://www.html.dk/tutorials/css/ og
så specifikt, hvordan man linker til et eksternt cssark på
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion2.asp, metode 3.
--
Knud

Fra : jopa

Dato : 22-06-03 20:19

Davs du
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev bla:

> Så skal det jo stadig sættes manuelt på hver side. løsningen er
> jo at linke til et eksternt cssark.

Og så til at smide i det eksterne CSS

body {
background-color: green;
}

Fra : rasmus l.

Dato : 23-06-03 19:58

men skal jeg ikke indsætte linket til CSS filen i alle dokomenterne?

mvh rasmus l.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 23-06-03 20:21

rasmus l. wrote:
> men skal jeg ikke indsætte linket til CSS filen i alle dokomenterne?

jow, men hvis du vil ændre baggrundsfarven skal den jo kun skiftes i den
eksterne css-fil, det kan vist ikke gøres lettere.

du kan finde software som kan lave søg-og-erstat i flere filer på en gang.
så kunne du vælge at søge på:
</head>

og erstatte med:
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='style.css' title='stylesheet'>
</head>

så har du linket til en css-fil (style.css) som ligger i samme mappe som
dine htlm-filer.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/