Sonofons hjemmeside er vist nede eller er ~
Fra : Stephen Møller

Dato : 22-06-03 18:54

Sonofons hjemmeside er vist nede eller er det bare mig

http://www.sonofon.dk/

Fra : HappyHenrik

Dato : 22-06-03 19:06

"Stephen Møller" <steph@get2net.dk> wrote in message
> Sonofons hjemmeside er vist nede eller er det bare mig
>
> http://www.sonofon.dk/

den er vist helt død....

Fra : kristian

Dato : 22-06-03 19:17

TOTALT DØD

Fra : Maze

Dato : 22-06-03 19:34

Stephen Møller wrote:
> Sonofons hjemmeside er vist nede eller er det bare mig
>
> http://www.sonofon.dk/

Hvis du kører en tracert ser det ud til det er en af sonofons egne
servere der er nede.

--
/Maze
"Of all the things I've lost, I miss my brain the most" Ozzy Osbourne

P.S.: Hvis du vil sende en mail, så fjern triple-x..

Fra : Anders Sabroe

Dato : 25-06-03 15:34

"Stephen Møller" <steph@get2net.dk> wrote in message news:<3ef5ed3d$0$83054$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Sonofons hjemmeside er vist nede eller er det bare mig
>
> http://www.sonofon.dk/

Siden er oppe igen nu, men Sonofons hjemmeside er til grin. Den er
*meget* ofte nede - ikke mindst deres "internetbutik".

Hvis man besøger dem med Opera-browseren, får man denne meddelelse:

-----
Opera/7.02 (Windows NT 5.1; U) [en] SONOFON.dk er ikke testet i din
browser
Din browser ser ikke ud til at være Netscape eller Internet Explorer
version 4.0 eller bedre.
SONOFON sitet er testet i Netscape og Internet Explorer fra version
4.0 og op efter. Dette dækker ca. 98 % af de normale besøgende hos
SONOFON.
Da sitet ikke er testet på din browser version, kan siderne se
forkerte ud, eller slet ikke virke.
Hvis du alligevel gerne vil fortsætte kan du trykke her.
Vi anbefaler at du opgradere din browser til enten Microsoft Internet
Explorer eller Netscape Communicator.
Du kan hente den nyeste version af browseren her:
Microsoft Internet Explorer
Netscape Communicator
-----

Hvis man vælger at fortsætte besøget, kommer der kun en menu-bjælke
frem.

Det kan godt være at de fleste af deres besøgende bruger Internet
Explorer, man man bør stadig basere sine websider på de eksisterende
standarder. Sonofons politik svarer til at man kun kan ringe til en
Nokia-telefon fra en Nokia-telefon med den begrundelse at Nokia er den
mest anvendte.

- Anders

Fra : John K

Dato : 25-06-03 17:50

"Anders Sabroe" <sabroe@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

*SNIP*

> [...]
> standarder. Sonofons politik svarer til at man kun kan ringe til en
> Nokia-telefon fra en Nokia-telefon med den begrundelse at Nokia er den

Jubii har samme holdning til det med at overholde standarderne :(

Mvh

John

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-06-03 02:32

"Anders Sabroe" <sabroe@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> "Stephen Møller" <steph@get2net.dk> wrote in message
..
> [...]
> Explorer eller Netscape Communicator.
> Du kan hente den nyeste version af browseren her:

hehe. opgradering LOL det skrev de bare ikke.

hehehehehehehe.

Efter min bedste mening er Internet Explorer en stor nedgradering i forholdt
til sikkerhedsproblemer.
Og ja jeg bruger også IE men jeg vil holde på at det er en sikkerhedsmæssig
nedgradering.
Imidlertid fungerer de fleste sider bedst i IE da det er det web-designerne
går ud fra at "man bruger" og derfor
tester og basere deres sider på denne platform. Desuden er vbscript efter
min mening den største fejltagelse
der er begået. Hvorfor skulle man dog bruge dette sprog når man fint kan
klare sig med Jscript og hvis ikke man kan det
så må man jo lave en ActiveX-applet eller sådan noget.

Men Sonofons side er i mange henseender en stor faliterklæring især hvis man
har gjort brug af andet end standarden uden at give brugeren mulighde for
enten inaktivt eller aktivt at vælge dette. Enhver webdesigner med en smule
respekt for sig selv burde sørge for at hvis browseren ikke er af en gængs
type at man så i det mindste automatisk bliver sendt vidre til en ændret
version af siden som alle browsere ville kunne vise. Det kan gøres
serverside ved jeg af egen erfaring. Det kan så godt være at man ikke kan
lave en sådan reserveside lige så flot men det er så en anden ting.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.