Dykkerlygte
Fra : Carsten Suhr

Dato : 22-06-03 17:41

Er blevet færdig med min dykkerlygte, og har lagt nogle billeder af
resultatet i dk.binaer.

Lygte data.

batterier 2 stk. 12v 6.5Ah bly
Pære 35w osram IRC
3 power levels. 100%, 60% og 35%. Softstart. Styret via microcontroller.
Tænd, sluk og dim via knap på lygtehoved. Styret via magnet og magnet
sensor.

Vil gerne høre jeres menninger, og hvis i har spørgsmål så sig til.

--
Venlig Hilsen

Carsten Suhr

Fra : Popeye

Dato : 22-06-03 18:07

> [...]
> sensor.
>
> Vil gerne høre jeres menninger, og hvis i har spørgsmål så sig til.

Der ser fin ud, hvad vejer den og hvad har den kostet at lave ?

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-06-03 18:34

Popeye wrote:

> Der ser fin ud, hvad vejer den og hvad har den kostet at lave ?

Har du en beskrivelse af hvordan du lavede den ?

Hilsen Søren Reinke

Fra : Søren Arnvig

Dato : 22-06-03 18:40

"Carsten Suhr" <suhr@FJERNDETTEpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er blevet færdig med min dykkerlygte, og har lagt nogle billeder af
> resultatet i dk.binaer.

der ligger en kæmpe dykkerlygte.exe
hvad er det ?

Søren Arnvig

Fra : Carsten Suhr

Dato : 22-06-03 20:04

> der ligger en kæmpe dykkerlygte.exe
> hvad er det ?

Det er en exe fil med billeder af lygten.

Mvh

Carsten Suhr

Fra : Søren Arnvig

Dato : 22-06-03 21:28

> Det er en exe fil med billeder af lygten.

hvad siger du til at dumpe et par almindelige JPG'er ?

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-06-03 18:55

> [...]
> 3 power levels. 100%, 60% og 35%. Softstart. Styret via microcontroller.
> Tænd, sluk og dim via knap på lygtehoved. Styret via magnet og magnet

Den virker god og solid og der er da batteri til et godt langt dyk. Pæren er
vel en færdig 51mm parabol med fastsidende stiftpære i. Hvad med en 50 W HLX
pære i stedet. Den giver et meget kraftigere og noget hvidere lys. Hvis man
tager en parabol og lægger den i vand, opløses "gipsen" der holder pæren.
HLX pæren er SVJH ca 5 mm længere og for at få pæren i focus i parabolen må
man slibe lidt ud i bunden af parabolen. Pæren fastgøres med f.eks gips der
når det er rigtigt tørt kan tåle varmen fra pæren ( brug ikke tandlægegips
da lygten bliver som sådan en "snevejrskugle" blot med lyserødt sne i )

Allan Hansen

Fra : Carsten Suhr

Dato : 22-06-03 20:02

Vægten er ca. 7.5 kg.
Prisen er lidt svær at sige, da de fleste af matrialerne har jeg fået eller
byttet mig til. Men batterierne har radio parts et 12v 6.5Ah for 140 excl.
moms. Elektronikken koster ca. 100 kr.
Alt aluminium har jeg fået via mit arbejde.
Men et slag ville være ca. 1200 kr komplet.

Lygten og batterihylster via dette link, nogle dele har jeg ændret på, så de
passer bedre efter min menning,

http://www.olemartin.no/dykking/dykkerlykt.asp

Elektronikken har jeg taget fra dette link, der er både diagram, source code
og hex fil til microprocessoren.

http://www.lightbrain.8m.com/home.html

Mvh

Carsten Suhr

Fra : Jack Nissen

Dato : 22-06-03 23:20

Et eller går galt når jeg prøver at installere exe-filen...
Hvad med at smide billederne på i jpeg-format ???

Jack N.

Fra : Søren Reinke

Dato : 23-06-03 06:04

Jack Nissen wrote:
> Et eller går galt når jeg prøver at installere exe-filen...
> Hvad med at smide billederne på i jpeg-format ???

Helt enig der findes folk der per definition ikke vil starte tilfælde .exe
filer fundet på nettet, eller slet ikke kan åbne dem da de ikke kører
windows

/Søren

Fra : jhyden

Dato : 23-06-03 08:05

Flot lygte!
Jeg er ret imponeret over, at nogle af jer kan lave så gode lygter så
billigt. Jeg har desværre ikke de håndværksmæssige færdigheder selv, men
kan evt. få hjælp.
Hvor skaffer I batterier?

http://www.kandu.dk/