ADSL uden fastnet ???
Fra : Rene´

Dato : 22-06-03 16:42

Kan man have ADSL forbindelse uden at have en fastnet telefon ???

Fra : GiWeo

Dato : 22-06-03 17:08

Hejsa

>Kan man have ADSL forbindelse uden at have en fastnet telefon ???

Ja, men ikke alle udbydere tillader dette - fx. ikke hos TDC

Lars Engelhardt - webmaster@lars-engelhardt.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : Rene´

Dato : 22-06-03 17:11

Vil det sige hvis jeg opsiger mit fastnet hos TDC kan jeg bare have adsl hos
tele2 og en mobil fra telmore ??

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-03 18:06

"Rene´" <virker@ikke.mars> wrote in message
> Vil det sige hvis jeg opsiger mit fastnet hos TDC kan jeg bare have adsl
hos
> tele2 og en mobil fra telmore ??

Nej, det han ikke noget om.... Tele2 skal man også have telefonabonnent...

Med Tiscali bredbånd plus, og hos cybercity behøver man ikke
telefonabonnement

Fra : Ohan

Dato : 25-06-03 01:35

> Kan man have ADSL forbindelse uden at have en fastnet telefon ???

modsatte. Han er ikke godt nok orienteret. Cybercity kræver heller ikke
fastnet ej helle Tiscali. Jeg ville dog foretrække ADSL hos TDC.

vh
Ole H

Fra : Georg

Dato : 25-06-03 05:00

Man skal dog betale for fastnettelefon forbindelsen hos TDC, så man kan jo
ligesågodt bruge den. Eller med andre ord: For at kunne have ADSL hos TDC
skal der være en bærelinie (fastnet) men den kan man jo have ved Telia,
eller andre. Selv foretrækker jeg en samlet løsning fra TDC.

Georg

Fra : Ohan

Dato : 25-06-03 19:25

Øhhh - hvor har du det det fra, at man skal betale abonnement for fastnet
telefoni, hvis man kun ønsker adsl hos TDC.
Du betaler da kun abonnement for adsl forbindelsen og kan ikke telefonere
fra disse bærelinier grundet de ikke er opkoblet på centralen.

vh
Ole Hansen

-------------------------------------snip

Fra : Pongo

Dato : 25-06-03 19:58

Ohan wrote:
> [...]
> Du betaler da kun abonnement for adsl forbindelsen og kan ikke
> telefonere fra disse bærelinier grundet de ikke er opkoblet på

Citat fra:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris
Bemærk du skal have fastnet hos en teleudbyder for at kunne få bredbånd.

Der skal selvfølgelig være et trådpar til TDC's lokalitet. Her vil man,
ligesom i skillefilteret hos kunden, adskille de laveste frekvenser
(PSTN) og de højere (ADSL). Jeg ved ikke om der er tekniske
årsager/administrative til at fastnet-abonnementet skal være aktivt. Man
kunne godt få den tanke, at det var for at få økonomien til at hænge
sammen. Telefonabonnementet betaler vedligeholdelsen af trådparret, mens
bredbånds-abonnementet var til dækning af trafikafgifterne.
/Klaus

Fra : Ohan

Dato : 26-06-03 17:43

For at præcisere:
TDC opretter gerne en adsl UDEN mulighed for telefoni - dvs. en adsl
bærelinie som det kaldes.
Besynderligt nok koster linien det samme, som en adsl MED telefoni på, altså
ingen prisnedslag.
Bærelinierne oprettes til kunder som, af en eller anden grund, ønsker adsl
uden telefoni (måske et spørgsmål om beskatning)

vh
Ole Hansen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-07-03 07:15

"Ohan" <nn@zzx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bærelinierne oprettes til kunder som, af en eller anden grund, ønsker adsl
> uden telefoni (måske et spørgsmål om beskatning)

Ja, de er dygtige hos TDC. Det er ikke uden grund at firmaet blandt venner
kaldes "Stjæle Danmark".

Claus

Fra : Ohan

Dato : 12-07-03 10:15

Øhhhhhhh Jeg er ikke rigtigt med. Denne udtalelse må absolut stå for din
egen regning.
Jeg selv og ingen jeg kender har brugt det udtryk om TDC og jeg har faktisk
aldrig hørt det før nu.

Hvad du ligger i det er din egen sag og jeg skal også kun indskyde, at TDC
efter min mening udbyder mange rigtig gode produkter.
Om prisen så er den rigtige, efter os forbrugeres side, kan diskuteres i al
evighed.

Jeg er tilfreds med TDC og de produkter som jeg betaler til og har deraf
valgt at give prisen for disse - men jeg kunne jo bare vælge andre
udbydere - der er masser af billige selskaber ex. Tele2. Og en lille fodnote
om Tele2. Hvad mon du kalder dette selskab, hvis du har fulgt med i
medieomtalen om selskabet ??

vh
Ole Hansen