Formulardesign i summerumerum hvem kan?
Fra : Per H

Dato : 22-06-03 15:08

Hej alle.
Jeg er ude på at skifte / prøve fra Stella office til summersumarum,
men har store problemer med formulardesign.
Jeg er ude efter at der skal være et feldt der kan udfyldes med
Rekvisionsnummer som jeg ønsker opsat øverst omkring dato,
Det skal kunne styres så jeg kan benytte tab tasten.

Jeg har selv opgivet, men hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe,
vil jeg sende den fakturaformular jeg benytter i stella office, og som
jeg godt ville bibeholde.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Leif Jensen

Dato : 23-06-03 12:53

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har selv opgivet, men hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe,
> vil jeg sende den fakturaformular jeg benytter i stella office, og som

Har selv samme problem, og fik svar fra Stoneware om at dette ikke
umiddelbart kan
gøres. De foreslog at skrive rekv.nr. som en kommentar/tekst linie på selve
faktura'en,
hvilket jeg dog synes er et ret ulogisk sted.

Mvh
Leif Jensen

Fra : Per H

Dato : 23-06-03 15:53

On Mon, 23 Jun 2003 13:53:07 +0200, "Leif Jensen"
<leif@FJERNESadvicecom.dk> skrev:

> [...]
>faktura'en,
>hvilket jeg dog synes er et ret ulogisk sted.

Nå ja det var også det jeg fik af vide, så må de jo undvære os som
kunder.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Rasmus

Dato : 23-06-03 23:03

> [...]
> Rekvisionsnummer som jeg ønsker opsat øverst omkring dato,
> Det skal kunne styres så jeg kan benytte tab tasten.

Hvem bruger det gammeldags system som REKVISITIONSNUMMER er
Brug din kundes CVR-nr. istedet =

Fra : Per H

Dato : 24-06-03 05:34

On Tue, 24 Jun 2003 00:03:28 +0200, "Rasmus" <devnull@sunsite.dk>
skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Hvem bruger det gammeldags system som REKVISITIONSNUMMER er
>Brug din kundes CVR-nr. istedet =

Nu er det alså Bla. boligselskaber der kører med
rekvisitionsnummer. Og når en så stor kunde ønsker det påført på
fakturen, så er der en fornuftig mening med det.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 24-06-03 15:22

> Nu er det alså Bla. boligselskaber der kører med
> rekvisitionsnummer. Og når en så stor kunde ønsker det påført på
> fakturen, så er der en fornuftig mening med det.

Kunne du ikke bare når du skriver fakturaen, skrive addressen og rekv. nr i
Leverings addresse??, den kommer under selve kundens addresse.

Nielsen

Fra : Per H

Dato : 24-06-03 20:06

On Tue, 24 Jun 2003 16:21:55 +0200, "Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev:

>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Kunne du ikke bare når du skriver fakturaen, skrive addressen og rekv. nr i
>Leverings addresse??, den kommer under selve kundens addresse.

jo men der virker ret U pro.

ville hellere kunne skifte valutta ud med rekvisitionsnr. og kunne
påføre et nyt nummer hver gang.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 24-06-03 20:22

> jo men der virker ret U pro.
>
> ville hellere kunne skifte valutta ud med rekvisitionsnr. og kunne
> påføre et nyt nummer hver gang.

Hmm...jeg synes da ikke det virker U pro f.eks. at have

(Betaler)

AAB A/S
Hugobørgesvej 17
2200 København N

(Leveringsadresse)

AAB Afd. 47
Bimlebamlevej 17 1Tv
2500 København
Rekv. Nr 17508

Montering af fodlister bla bla bla bla

Nielsen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 24-06-03 20:53

"Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm...jeg synes da ikke det virker U pro f.eks. at have

> [...]

Det gør det da heller ikke, rekv. nr kan også med stor fordel skrives som en
del af selve fak. så ledes at man skriver "i flg aftale med hans hansen rekv
nr 12345"
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Per H

Dato : 24-06-03 21:02

On Tue, 24 Jun 2003 21:22:22 +0200, "Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev:

>(Leveringsadresse)
>
>AAB Afd. 47
>Bimlebamlevej 17 1Tv
>2500 København
>Rekv. Nr 17508
>
>Montering af fodlister bla bla bla bla

se i dk binaer,
jeg har lagt et skærmdump ind, så du kan se hvad mit ønske er.

formular.jpg.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 24-06-03 21:39

> se i dk binaer,
> jeg har lagt et skærmdump ind, så du kan se hvad mit ønske er.
>
> formular.jpg.

Jeg kan se hvad du mener, jeg tror ikke at det kan lade sig gi sig på anden
måde end det førnævnte

Nielsen

Fra : Per H

Dato : 26-06-03 17:10

On Tue, 24 Jun 2003 22:39:03 +0200, "Nielsen" <jtn@privat.dk> skrev:

Det gode ved summerum er b.la deres kartotek som man meget let kan
udskrive fra. kuverter osv...det kan man ikke i stella office som
jeg pt. benytter. >Slet ikke noget kartotek. til udskrifter.

og de forslår at man skal exportere det via officepakken, osv osv
Gaaab. Og så kalder de sku en for uviden og det der er værre.

Gu ve hvor mange bruger der er på summerum kontra stella office.

Mvh.
Per Hansen
icq 8212837

Fra : Nielsen

Dato : 26-06-03 20:24

> [...]
> Gaaab. Og så kalder de sku en for uviden og det der er værre.
>
> Gu ve hvor mange bruger der er på summerum kontra stella office.

Jeg bruger ikke andet, skal forøvrigt snart have Ver. 2, da den bl.a
indeholder varegrupper (har temmelig mange smådele)

Nielsen

Fra : Henrik Lerfeldt

Dato : 26-06-03 22:17

"Rasmus" <devnull@sunsite.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem bruger det gammeldags system som REKVISITIONSNUMMER er
> Brug din kundes CVR-nr. istedet =

Det gør faktisk alle større virksomheder, der selv bruger edb. Derved kan
der holdes styr på hvad virksomheden har bestilt hos sine leverandører, og
derved kan der bedre beregnes hvormange penge der skal udbetales til
leverandører inden for den nærmeste fremtid. Tro mig - ALLE store
virksomheder benytter rekvisitionssytemer - det er det eneste sikre
styringsværktøj til kortsigtet planlægning.

mvh
Henrik Lerfeldt (revisor)

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 28-06-03 12:20

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ude på at skifte / prøve fra Stella office til summersumarum,
> men har store problemer med formulardesign.

Hvis din version af summa er købt og batelt, kan du da bare sende en email
til Stones der laver programmet, og fortælle dem hvad du gerne vil have,
deres support er helt suveræn.