css-koder i ie 6 og horisontal scrollbar
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 22-06-03 14:50

Kan det passe at explorer ver. 6 har problemer med css koder? Jeg
har problemer med at siderne overskriver hinanden. Og så laver
den en horisontal scrollbar, hvordan kan man undgå den?

:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-03 15:24

Lisbeth Schillig skrev:

> Kan det passe at explorer ver. 6 har problemer med css koder?

Tja - der er en del koder den ikke forstår. Der er også to
forskellige måder den kan vise samme koder på (doctype switching).

> Jeg har problemer med at siderne overskriver hinanden. Og så
> laver den en horisontal scrollbar, hvordan kan man undgå den?

Hvis du vil have hjælp, skal vi kunne se siden. Prøv at læse Lasse
Reichstein Nielsens råd om at skrive spørgsmål i gruppen her:
<http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 22-06-03 17:37

> Tja - der er en del koder den ikke forstår. Der er også to
> forskellige måder den kan vise samme koder på (doctype switching).

Ehh... jeg forstår ikke helt?

> Hvis du vil have hjælp, skal vi kunne se siden.

Jow, her er linket:
http://hjem.get2net.dk/swingdesign/walz/

Jeg ville gerne have et baggrundsbillede ind på indholdssiderne
(no-repeat og fixed possision) vha. css, men det bevirkede
overskrivninger af teksten.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-03 18:49

Lisbeth Schillig skrev:

> [...]

position: fixed; min-width, max-width, :hover på andet end
links, :first-child, child-selector (a>b) m.fl.

Se fx <http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html>,
<http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie60/html/cssenhancements.asp>
og <http://www.html.dk/artikler/00036/>

> Ehh... jeg forstår ikke helt?

Jeg håber ovenstående uddyber det lidt.

> Jow, her er linket:
> http://hjem.get2net.dk/swingdesign/walz/

Jeg kan godt huske at have set siden hvor IE lavede ged i
præsentationen. Men det vises fint nu.

> Jeg ville gerne have et baggrundsbillede ind på
> indholdssiderne (no-repeat og fixed possision) vha. css, men
> det bevirkede overskrivninger af teksten.

Hvilken kode brugte du?

Det burde virke at skrive:

din main-ramme.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 23-06-03 11:16

> Hvilken kode brugte du?

Ingen endnu,jeg slettede blot baggrundsbilledet, men nu vil jeg prøve med

Ved du hvordan man fjerner den horisontale scrollbar, men beholder den
vertikale?

Tak for din hjælp.