Vandskuring af malet gasbeton?
Fra : Dan Stanley

Dato : 22-06-03 14:09

Jeg har et hus i gasbeton. Det er malet med en meget god hvid maling.
Enkelte steder er den dog pga. af revner/frostsprægning begyndt at gå af.
Ellers er malingen blevet en del af selv gasbetonen, dvs. den sidder rigtig
godt fast.

Jeg fjerner med højtryksspuler det lystsiddende maling, kan man så vandskure
oven på det resterende maling ?

Mvh

Dan Stanley

stanley@REMOVEcmd-media.dk

Fra : Calle.

Dato : 22-06-03 18:23

Dan Stanley wrote:
> [...]
> sidder rigtig godt fast.
>
> Jeg fjerner med højtryksspuler det lystsiddende maling, kan man så
> vandskure oven på det resterende maling ?

Nej det vil skalle af, du skal nok sandblæse huset hvis det skal holde,
men pas på gasbeton er blødt, så du skal ikke have meget tryk på

--
Calle

Fra : John Vedsegaard

Dato : 23-06-03 00:50

"Dan Stanley" <mail@cmd-media.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Enkelte steder er den dog pga. af revner/frostsprægning begyndt at gå af.
> Ellers er malingen blevet en del af selv gasbetonen, dvs. den sidder
Hvis du bruger et produkt som "husfix" kan det godt lade sig gøre, men det
er dyrt og har ikke samme farve som vandskuring, men hvis det skal males
bagefter...
Endvidere vil gasbeton altid revne i samlingerne, og vandskuring kommer ikke
til at ligne tilsvarende behandling på mursten.

> Jeg fjerner med højtryksspuler det lystsiddende maling, kan man så
> [...]

---