Omvendt kill-filter ?
Fra : ab

Dato : 22-06-03 13:07

Kender nogen til mail- / newsprogrammer der kan opsættes med omvendte
kill-filtre ?

- Således at man skal give tilladelse til de afsendere, der skal have lov
til at slippe igennem.

ab

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 22-06-03 13:32

ab wrote:

> [...]
> kill-filtre ?
>
> - Således at man skal give tilladelse til de afsendere, der skal have lov

Jeg har i kmail et filter der putter alt andet end de adresser jeg har
godkendt i en SPAM mappe.

http://kmail.kde.org/

--
Magnus Pedersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-03 13:43

ab wrote:

> Kender nogen til mail- / newsprogrammer der kan opsættes med omvendte
> kill-filtre ?
>
> - Således at man skal give tilladelse til de afsendere, der skal have lov
> til at slippe igennem.

Hvis du også bruger Outlook Express som mailklient, kan du benytte den
indbyggede filterfunktion, så for eksempel mail fra adresser, som ikke
findes i dit adressekartotek, slettes eller smides i en speciel
spam-mappe.

Du kan oprette filtre ved at klikke på "Funktioner",
"Meddelelsesregler", og så vælge "Post".

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rosch

Dato : 22-06-03 14:52

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> spam-mappe.
>
> Du kan oprette filtre ved at klikke på "Funktioner",
> "Meddelelsesregler", og så vælge "Post".

Jeg kan godt finde at oprette ny regel - post, men jeg kan ikke finde
muligheden for at slette alle mail fra adresser som ikke står i
adressekartoteket ved blot at oprette en regel.

Hvordan gør du det?

Jeg bruger OE 6.00.2800.1123

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-03 16:14

Rosch wrote:

> Jeg kan godt finde at oprette ny regel - post, men jeg kan ikke finde
> muligheden for at slette alle mail fra adresser som ikke står i
> adressekartoteket ved blot at oprette en regel.

Opret først en ny undermappe til indbakken, og kald den evt. "Spam".
Åbn vinduet til meddelelsesfiltre ("Funktioner" -> "Meddelelsesregler"
-> "Post"). Sæt flueben ud for "Hvor linjen Fra indeholder personer",
sæt flueben ud for "Kopier til den angivne mappe".

Under punkt 3. skal du klikke på linket "angivne". Marker den ønskede
mappe, og klik på OK. Klik på linket "indeholder personer". Klik på
"Adressekartotek", marker alle adresserne og klik på "Fra ->". "Klik på
OK".

Klik på "Indstillinger". Sæt mærke ud for "Meddelelser ikke indeholder
personerne nedenfor". Og klik på OK, indtil du er ude af
meddelelsesfiltrene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rosch

Dato : 22-06-03 16:55

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
>
> Klik på "Indstillinger". Sæt mærke ud for "Meddelelser ikke indeholder
> personerne nedenfor". Og klik på OK, indtil du er ude af

Tak det vil jeg straks prøve

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-06-03 17:50

Rosch wrote:

> Tak det vil jeg straks prøve
>
> --
> Med venlig hilsen
> Rosch
> Fjern IKKE no spam i mailadresse

Med det filter du har i tankerne er det vist ret ligegyldigt om vi
fjerner no spam eller ej..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Rosch

Dato : 22-06-03 17:53

Thomas Strandtoft wrote:

> Med det filter du har i tankerne er det vist ret ligegyldigt om vi
> fjerner no spam eller ej..

???????????????????????

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-06-03 18:19

Rosch wrote:

> ???????????????????????

Hvis du laver et filter baseret på, om du har afsenderen i din
adressebog, vil de mails, vi andre sender til dig, havne i spam-mappen.
Det er forøvrigt netop derfor, jeg foreslog dig at lave en spam-mappe
frem for at vælge at få slettet de frasorterede mails på serveren. Du
har så mulgihed for at gennemgå spam-mappen med jævne mellemrum og se,
om der skulle være kommet en mail som du gerne ville have haft.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rosch

Dato : 22-06-03 18:34

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> på serveren. Du har så mulgihed for at gennemgå spam-mappen med jævne
> mellemrum og se, om der skulle være kommet en mail som du gerne ville

Så er jeg med *og helt enig*

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 22-06-03 18:21

"Rosch" <brsf.nospam@os.dk> writes:

> ???????????????????????

Ja, hvis du smider alt post væk der ikke kommer fra bestemte personer,
så kan os der kun kender dig fra nyhedsgruppen jo ikke sende dig post
alligevel. Så kan vi vel lade nospam stå eller ej som vi lyster, du
får ikke posten

Hilsen
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 22-06-03 14:42

ab wrote:
> Kender nogen til mail- / newsprogrammer der kan opsættes med omvendte
> kill-filtre ?

Ja - se Active Spam Killer:

http://a-s-k.sf.net/

Hilsen,

Lars.

--
Dybdahl Engineering
http://dybdahl.dk/

GnuPG nøgle: http://dybdahl.dk/lars/gpg/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 15:49

ab skrev:

>Kender nogen til mail- / newsprogrammer der kan opsættes med omvendte
>kill-filtre ?

Hvis man kan sætte et kill-filter, kan man sandsynligvis også
sætte et omvendt kill-filter.

I Agent kan jeg i hvert fald lave et filter der slagter alle
mails. Så skal jeg bare lave positive filtre med højere prioritet
til de mails jeg godt vil modtage.

--
Bertel

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-06-03 18:57

On Sun, 22 Jun 2003 14:07:23 +0200, "ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>kill-filtre ?
>
>- Således at man skal give tilladelse til de afsendere, der skal have lov

Tag et kig på www.mailcircuit.com

Det er en mail adresse hvor du kan hente post fra en POP3 konto,
mailene bliver filtreret ud fra dels spam lister dels positiv lister.
Hver eneste der sender til adressen vil få en email hvori der er et
link der skal klikkes på først derefter godkendes afsender. Du kan dog
ltid selv godkende afsendere.

Når mails er filtreret kan de hentes med din sædvanlig mail client.

Jeg gør eksempelvis følgende. Den mail konto jeg poster med her hentes
automatisk fra Mailcircuit og filtreres. Med min email client henter
jeg posten på min NYE email adresse på mailcircuit. På denne måde
filtreres ALT spam fra, kun mail jeg selv accepterer kommer igennem.

Det er godt nok ikke gratis men det er heller ikke dyrt, jeg mener jeg
gav $20 for et år.

MVH Tommy

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 19:23

Tommy Jensen skrev:

>Det er en mail adresse hvor du kan hente post fra en POP3 konto,
>mailene bliver filtreret ud fra dels spam lister dels positiv lister.

Mailwasher er et gratis program der kan det samme hvis det bliver
installeret på ens computer. Det skal bare aktiveres før man
henter mail.

--
Bertel

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-06-03 15:12

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Mailwasher er et gratis program der kan det samme hvis det bliver
> installeret på ens computer. Det skal bare aktiveres før man
> henter mail.

Jeg bruger også Mailwasher og er ganske godt tilfreds. Jeg checker hvad der
ligger af post hos min ISP's POP server, min Hotmail konto og min datters
Hotmail konto på en gang. Jeg kan så blackliste, bounce og delete uønsket
post uden at behøve at downloade først.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-06-03 16:03

Per Nielsen skrev:

>Hotmail konto på en gang. Jeg kan så blackliste, bounce og delete uønsket
>post uden at behøve at downloade først.

Jeg ville ikke bruge bounce sådan som situationen er i dag.
Chancen for at man rammer en sagesløs modtager, er for stor.

--
Bertel

Fra : Per Nielsen

Dato : 24-06-03 16:21

> Jeg ville ikke bruge bounce sådan som situationen er i dag.
> Chancen for at man rammer en sagesløs modtager, er for stor.

Hm, det havde jeg egentlig ikke lige tænkt over. Men det vil jeg så lige
overveje om jeg skal undlade fremover .

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-06-03 20:15

Tommy Jensen wrote:

> [...]
> Hver eneste der sender til adressen vil få en email hvori der er et
> link der skal klikkes på først derefter godkendes afsender. Du kan dog

Smart måde at høste gyldige emailadresser på, hvis nu de der
mailcircuit folk ikke helt kan få tingene til at løbe rundt..

Overvej lige den her:

1) Du modtager en masse spam og tilmelder dig mailcircuit.
2) Alle dine venner registerer med tiden deres emailadresser i din
whitelist, hvis ikke du da selv indtaster deres emails i listen
for dem på forhånd.
3) Mailcircuit sælger listen over gyldige emails til nogle
spammere og scorer en nydelig biindtægt.
4) Du modtager ikke mails fra spammerne da de ikke er i din
whitelist og derfor ikke kommer igennem, men alle dine venner får
en masse spam.
5) Du fortæller dine venner om mailcircuit og at du er fri for
spam og mailcircuit scorer dine venner som nye kunder..

Det skal lige siges at jeg ikke kender mailcircuit og deres
forretningsmetoder, de kan sagtens være hæderlige mennesker, jeg
skitserer blot deres mulighed for at tjene penge på at skaffe
flere kunder..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-06-03 20:25

On Sun, 22 Jun 2003 21:15:00 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas.strandtoft@anderledes.dk> wrote:

> [...]
>forretningsmetoder, de kan sagtens være hæderlige mennesker, jeg
>skitserer blot deres mulighed for at tjene penge på at skaffe

tsk tsk. Ja det samme kan siges om samtlige ISP udbydere !

Mon ikke Mailcircuits forretningsunderlag hurtigt forsvinder hvis de
lavede den slags numre?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 22-06-03 21:05

Tommy Jensen wrote:

> tsk tsk. Ja det samme kan siges om samtlige ISP udbydere !
>
> Mon ikke Mailcircuits forretningsunderlag hurtigt forsvinder hvis de
> lavede den slags numre?

Nærmest tværtom, jo flere der for SPAM jo flere kunder til Mailcircuit

--
Magnus Pedersen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-06-03 21:05

On Sun, 22 Jun 2003 22:04:46 +0200, Magnus Pedersen
<mgpeder@hotmail.com> wrote:

>Nærmest tværtom, jo flere der for SPAM jo flere kunder til Mailcircuit

Nå, interessant at det skulle ske hvis kunderne FORSVINDER igen !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 21:55

Tommy Jensen skrev:

>Nå, interessant at det skulle ske hvis kunderne FORSVINDER igen !

Hvorfor skulle kunderne forsvinde? De opdager jo kun at deres
mail bliver filtreret.

--
Bertel

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-06-03 06:16

On Sun, 22 Jun 2003 22:54:47 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor skulle kunderne forsvinde? De opdager jo kun at deres
>mail bliver filtreret.

Tror du virklig ikke at det vil blive opdaget hvis de solgte
mailadresser til brug for SPAM?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-03 09:06

Tommy Jensen skrev:

>Tror du virklig ikke at det vil blive opdaget hvis de solgte
>mailadresser til brug for SPAM?

Jo, det ville nok gå op for en af deres kunder på et tidspunkt.
De vil jo være nødt til at reklamere for deres spamlister, og de
kan ikke sikre sig at reklamen vil blive set af en normal kunde.

Jeg tror heller ikke seriøst på scenariet.

--
Bertel

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-06-03 23:58

Tommy Jensen wrote:

> tsk tsk. Ja det samme kan siges om samtlige ISP udbydere !

Hvordan tjener en ISP penge på at fremme spam? Okay de tjener en
smule på at onlinekunder skal bruge et par sekunder mere på at
downloade spammails, men det er vist en indtægt der ikke står mål
med de serverudgifter de har for at klare spammængden..

> Mon ikke Mailcircuits forretningsunderlag hurtigt forsvinder hvis de
> lavede den slags numre?

Jo, hvis det bliver opdaget og "annonceret" så folk får øje på
det. Man kan selvfølgelig whiteliste en nyoprettet og unik
emailadresse og så efterfølgende holde øje med om der kommer spam
på den..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Tommy Jensen

Dato : 23-06-03 06:22

On Mon, 23 Jun 2003 00:57:46 +0200, Thomas Strandtoft

> [...]
>downloade spammails, men det er vist en indtægt der ikke står mål
>med de serverudgifter de har for at klare spammængden..

Hvorfor får de udgifter til ekstra serverkapacitet. De sælger
naturligvis ikke mailadresserne for deres egne kunder men kun
adresserne på de brugere hos andre ISP'er som deres kunder sender til!

Det er der selvfølgelig ingen ISP udbydere der gør så hvorfor skulle
mailcircuit så gøre det???

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-06-03 20:22

Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> writes:

> Tag et kig på www.mailcircuit.com

[....]

> Hver eneste der sender til adressen vil få en email hvori der er et
> link der skal klikkes på først derefter godkendes afsender. Du kan dog
> ltid selv godkende afsendere.

Man kan også bare sætte det op selv. Se på http://tmda.net/

Men sørg altid for at maillinglister man tilmelder sig altid ryger
direkte igennem og aldrig bede hjælp via mail. Den slags
spambekæmpelse er lige så irriterende som folk der bruger forskellige
nospam-tags i deres reply-to-headers.

--
Peter Makholm | I congratulate you. Happy goldfish bowl to you, to
peter@makholm.net | me, to everyone, and may each of you fry in hell

Fra : Tommy Jensen

Dato : 22-06-03 20:27

On Sun, 22 Jun 2003 21:22:23 +0200, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>[....]

>Man kan også bare sætte det op selv. Se på http://tmda.net/

Ja det kan man da selvfølgelig bare.... Ikke alle har en unix server
de kan rode med.

Fra : Thor Larholm

Dato : 23-06-03 12:41

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> Hver eneste der sender til adressen vil få en email hvori der er et
> link der skal klikkes på først derefter godkendes afsender. Du kan dog

Challenge/Response systemer er grundlæggende forfejlede og dødfødte, John
Levine opsummerer det meget fint i

http://www.politechbot.com/p-04746.html

Derudover er scenariet som Strandtoft foreslår med at spamme alle
tilmeldte/godkendte (og endda ikke-godkendte) addresser allerede set før,
f.eks. med SpamArrest.com:

http://www.google.com/search?q=spamarrest
http://static.samspade.org/spamarrest.html
http://www.toyz.org/SpamArrestSpams.html