/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
intet optræk i monza
Fra : Paseo


Dato : 22-06-03 12:47

Hej jeg har en Puch monza (2gear). Når den står i frigear og man giver den
gas lyder den som om den kan køre 1500km/t, men når man så sætter den i gear
kan man gå fra den og det syntes jeg jo ikek er særlig sjovt...
Lige nu køre den med 38mm std, cylender (skifter til 40mm...) topstykket er
let planet; den er bore og hakket...
Foran køre den med 11tands og bag køre den med 37(mener det er std.)
også er der tun udstødning på...
Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...

På forhånd tak...
MVH Jeppe



 
 
Brian Axelgaard (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 23-06-03 12:23

Paseo wrote:
> Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...

Defekt membran og/eller forkert indstillet tænding.



Paseo (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Paseo


Dato : 23-06-03 14:14


"Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3ef6e2e3$0$7081$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Paseo wrote:
> > Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...
>
> Defekt membran og/eller forkert indstillet tænding.

Syntes selv at tændingen er stort set perfekt indstillet men kan ikke finde
membranen... hvor sidder den ?? hvordan ser den ud ??



Brian Axelgaard (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 23-06-03 14:29

Paseo wrote:
> "Brian Axelgaard" <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ef6e2e3$0$7081$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>> Paseo wrote:
>>> Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...
>>
>> Defekt membran og/eller forkert indstillet tænding.
>
> Syntes selv at tændingen er stort set perfekt indstillet men kan ikke
> finde membranen... hvor sidder den ?? hvordan ser den ud ??

Hvis der er en så sidder den i enden af studsen, altså mellem cylinder og
karburator...



Hans Joergensen (23-06-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 23-06-03 15:50

Brian Axelgaard wrote:
>> Syntes selv at tændingen er stort set perfekt indstillet men kan ikke
>> finde membranen... hvor sidder den ?? hvordan ser den ud ??
> Hvis der er en så sidder den i enden af studsen, altså mellem cylinder og
> karburator...

Den slags bruger man ikke på en Puch, det er normal stempelstyret
indsugning..

// Hans, med 2 membraner på den gamle Yamahakker.. ;)
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Pcman (25-06-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 25-06-03 16:55

"Paseo" <webmaster@NULSPAMjeppedb.dk> wrote in message
news:3ef59767$0$24695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej jeg har en Puch monza (2gear). Når den står i frigear og man giver den
> gas lyder den som om den kan køre 1500km/t, men når man så sætter den i
gear
> kan man gå fra den og det syntes jeg jo ikek er særlig sjovt...
> Lige nu køre den med 38mm std, cylender (skifter til 40mm...) topstykket
er
> let planet; den er bore og hakket...
> Foran køre den med 11tands og bag køre den med 37(mener det er std.)
> også er der tun udstødning på...
> Håber i kan/vil hjælpe med hvad der kan gøres...

Hej Paeso.
Nu er der jo flere ting der gør sig gældende, for at en totakter kører godt.
Da din Monza er modificeret (tunet), skal du sikre dig at du kører med de
rigtigte luft/benzinblanding. Dette justeres på dysen. Så vidt jeg husker er
en standard dyse på Monzaen omkring str. 60. Du skal altså have en større
dyse. Ca mellem 80 og 110. Derefter skal din tænding være indstillet, så
afstanden mellem platinerne skal være 0,35 mm, når de er mest åbnet. Så
drejer du svinghjulet ca 5 cm tilbage og begynder at dreje det i motorens
bevægelsesretning. Derefter skal platinerne begynde at åbne, når stemplet
befinder sig i positionen nøjagtig 2 mm før toppunkt (før øverste dødpunkt -
FøD). Når du har gjort det, skal tilpasse din dyse, så knallerten kører rent
uden at firtakte, men så den også kan trække fra lave omdrejninger og op.
God fornøjelse :)

--
Maico 250 B 1960 - 2takt der har fået ovennævnte tur, blot med andre 0,mm
Honda CB 550 F 1979
Honda CB 350 T 1972
www.pcman.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste