Validering
Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-06-03 11:51

Hej derude...

Jeg er ved at validere www.lassejensen.1go.dk/forside2.html, men
der er lige en enkelt fejl, jeg ikke kan løse.

Fejlen er:

Line 155, character 223:
^Error: element P not allowed
here; possible cause is an inline element containing a
block-level element

Hvad er fejlen?

På forhånd tak

Lasse Jensen
www.discoworrior.subnet.dk
www.lassejensen.1go.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-03 13:15

Lasse Jensen skrev:

> ..
> ^Error: element P not allowed
> here; possible cause is an inline element containing a
> block-level element

A-elementet er et inline-element - det må ikke indeholde p-
elementet (som er et blok-element).

Du har fx

       <center>
       <a [...]>
           <b>Validering af CSS:</b>
       </a>
       </center>

([snip] markerer parametre og tekststumper der er irrelevante for
sammenhængen).

Ret det til:

       <center>
       <a [snip]>
           <b>Validering af CSS:</b>
       </a>
       </center>

Her er der kun link på den fremhævede tekst. Hvis du også vil have
link på den efterfølgende tekst, kan du fx undvære p-elementet og i
stedet bruge <br> til at lave linjeskift. Du kan også beholde p-
elementet - i så fald skal du bare lave dit link to gange:

       <center>
       <a [...]>
           <b>Validering af CSS:</b>
       </a>
        <a [snip]>
           [snip]
        </a>
       </center>

NB: Center kan "indbygges" i td-elementet ved hjælp af css eller
med align-parameteren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-06-03 16:18

Hej Jens.

Tak skal du have. Det virkede

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-06-03 16:58

Lasse Jensen skrev:

> Tak skal du have. Det virkede

Velbekomme.

> ---------------------------
> Lasse Jensen
> www.discoworrior.subnet.dk
> www.lassejensen.1go.dk
> ---------------------------

Ovenstående ville være en fin signatur[1] - hvis ikke lige det var fordi
du allerede havde en (html.dk's standardsignatur). Hvis du vil have en
personlig signatur bør du benytte noget andet end html.dk til usenet.

Se retningslinjerne for signaturer her:
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>

Noter:
======

[1] Jeg ved godt at der mangler en sig-separator, men det kan laves med
et ordentligt newsprogram - også OE, hvis det bare er en ny udgave
--
Jens Gyldenkærne Clausen