Flytning af træer ( Mads Lie Jensen)
Fra : Mejdahl

Dato : 22-06-03 11:20

Hej jeg har lige et lille spørgsmål mere til Mads angående flytning af fyr
og gran træer.
Er det nok med et spadestik hele vejen rundt om træerne og hvor langt ca.
fra stammen skal man stikke.
VH. Jens

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-06-03 15:54

On Sun, 22 Jun 2003 12:20:13 +0200, "Mejdahl" <mejdahlxxx@mail.dk>
wrote:

> [...]
>og gran træer.
>Er det nok med et spadestik hele vejen rundt om træerne og hvor langt ca.

Det kommer an på hvor store træerne er. Ideen er at man får stukket
nogle rødder over, så du skal selvfølgelig ned hvor de er... Normalt er
et enkelt spadestik nok. Ellers kan man grave en rende om træet i et
spadestiks dybde, og i bunden af denne rende stikke spaden ned.

Hvor langt fra stammen kommer an på hvor stor en rodklump du tror du kan
flytte rundt med Når du senere skal grave træet 'rigtigt' op, så
skal du gerne en smule længere ud end der hvor du rodstak træerne.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mejdahl

Dato : 24-06-03 19:45

Mads skrev:
> [...]
> flytte rundt med Når du senere skal grave træet 'rigtigt' op, så
> skal du gerne en smule længere ud end der hvor du rodstak træerne.

Hej Mads!

Tak for oplysningerne, nu må jeg så i gang.

Jens Mejdahl - www.mejdahl.dk
http://home19.inet.tele.dk/westi/