Skærme
Fijala 3554
acer skærm som fjernsyn?
Fra : Don Dandala

Dato : 22-06-03 10:49

Er det en god ide at købe en al732 skærm, istedet for et 15 tommer plasma
fjernsyn?

den kommer ikke til at sidde på en computer, er det nødvendigt?

hvordan skifter man kanal på den?

mvh
Don Dandala

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 22-06-03 10:56

"Don Dandala" <kmadsenRemove@tdcspace.dk> wrote in message
> Er det en god ide at købe en al732 skærm, istedet for et 15 tommer plasma
> fjernsyn?

Hvis du har en TV tuner er det da en mulighed.

> den kommer ikke til at sidde på en computer, er det nødvendigt?

Nej, se ovenstående.

> hvordan skifter man kanal på den?

Via en tuner, kan f.eks. være en gammel videomaskine.

Mvh.

Kim

Fra : WE

Dato : 22-06-03 12:21

Du kan købe en løs tv-tuner (så du slipper for pc og video).
En sådan tv-tuner med fjernbetjening og det hele koster omkring 800 kr. hos
Zitech (og måske mindre andre steder).

v.h.

Fra : Jacob Riis

Dato : 22-06-03 13:03

"WE" <pophaar@d.y> skrev i en meddelelse

> Du kan købe en løs tv-tuner (så du slipper for pc og video).
> En sådan tv-tuner med fjernbetjening og det hele koster omkring 800 kr.
> [...]

Man behøver ikke have Pc'en tændt for at se TV når du bruger en videomaskine
som tuner. Jeg har selv en Acer AL732 og har også sat min videomaaskine til
min skærm (den står i forvejen lige i nærheden) kvaliteten er ikke helt god
billedet er lidt grumset. I hvert fald er billedet langt bedre på mit
rigtige fjernsyn.

--
Jacob

Fra : Erik W.

Dato : 22-06-03 13:04

"Don Dandala" < skrev i en meddelelse
> Er det en god ide at købe en al732 skærm, istedet for et 15 tommer plasma
> fjernsyn?

Acer AL732 har komposit indgang så du kan sætte en VHS video med indbygget
TV-tuner direkte til den. Noname-VHS maskiner kan købes i Supermarkeder helt
ned til 600kr. så det er svært at konkurrere med prismæssigt. Måske kan du
endda finde en gammel udslidt VHS-Video gratis et eller andet sted. Hvis du
bare skal bruge tuneren gør det jo ikke noget at motorerne eller
Videohovederne er udbrændt.

En anden mulighed er at købe en billig Noname skærm og forsyne den med en
Viewsonic Tuner. N5'eren har den fordel, at den kan sættes til alle
computerskærme også selvom de ikke har Video-indgang. Det er desuden en
meget elegant løsning rent designmæssigt.
http://www.proconsult.dk/katalog/m_til/s_til-hifi/mm-div/mm-vs-n5e.html

Mvh Erik

Fra : Frank N

Dato : 23-06-03 09:08

> [...]
> computerskærme også selvom de ikke har Video-indgang. Det er desuden en
> meget elegant løsning rent designmæssigt.

Jeg overvejer meget netop ovenstående løsning til mit køkken.
Er der nogen der kan anbefale en billig 15" fladskærm m/højtalere og
vægbeslag?

Mvh Frank

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 02-07-03 14:22

"Frank N" <ask@me.dk> wrote in message news:<BzyJa.12$Vq1.9@news.get2net.dk>...

> Jeg overvejer meget netop ovenstående løsning til mit køkken.
> Er der nogen der kan anbefale en billig 15" fladskærm m/højtalere og
> vægbeslag?
>
> Mvh Frank

Jeg kan lige oplyse at man kan köbe en lignende box hos Thansn. Jeg
har dog ikke selv erfaringer med den.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=151842703&n=764301274&pn=839711271

mvh
Jakob