AKUT hjælp behøves
Fra : Claus Vitting

Dato : 22-06-03 10:22

Hej NG

jeg står med min PGO Dr. Big skilt ad, fordi jeg ville skifte kilerem.

Jeg går du fra at en eller begge hjul skal afmonteres for at skifte
kileremmen ?

Hvis jeg skal have disse af, hvordan får jeg da "fikseret" det hjul, som jeg
vil skrue af - jeg har prøvet men jeg kan ikke "låse" hjulet ordentligt.

Mellem "remhuset" og skjoldet sidder en pakning, vil det være nødvendigt at
skifte denne ?

Håber på lidt hurtig hjælp !

På forhånd mange TAK

Med venlig hilsen

Claus Vitting

Fra : Hekto

Dato : 22-06-03 10:26

In article <3ef57584$0$15321$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, Claus
Vitting says...
> jeg står med min PGO Dr. Big skilt ad, fordi jeg ville skifte kilerem.

Ikke en PGO; men principperne er de samme. Se under service.

www.hekto.dk/speedfight
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : martinussen

Dato : 22-06-03 10:32

> jeg står med min PGO Dr. Big skilt ad, fordi jeg ville skifte kilerem.
Hvorfor vil du det? Hva' den gamle ikk' god nok?

> Jeg går du fra at en eller begge hjul skal afmonteres for at skifte
> kileremmen ?
Det ville jeg ikke mene.. Hvis jeg ved hvad en kilerem er så. Skulle det
ikke være nødvendigt. Men jeg kender hellere ikke så meget til Dr. Big.
Ved andre knallerter behøves det ikke. Man kan tage motorskjoldet af
indtil vario. Og fjerne de "yderste dele", derefter kan du presse ved
håndkraft koblingen sammen. Nu er der plads til du forsigtigt kan tage
den af, og sætte en anden på, husk og vend den rigtig, Der nemlig nogle
gange en pil der viser hvilken vej den skal kunne kører rundt..

> Mellem "remhuset" og skjoldet sidder en pakning, vil det være
nødvendigt at
> skifte denne ?
Det burde den ikke, hvis den er i rimelig stand.. Det kan du selv
vurdere..

> Håber på lidt hurtig hjælp !
Jeg skal prøve..

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Vitting

Dato : 22-06-03 10:39

Øh, den har vel kørt 22.000 km, og jeg har en fornemmelse af at det kan gå
meget galt hvis den sprænger. Den gamle er har jeg målt til 17 mm bredde på
det breddeste - den nye er 18 mm. I brugsanvisningen stod der netop, at man
ikke kan se på en kilerem om den trænger til udskiftning, men at måle den
kunne være en indikatior ...

Mvh.

Claus

Fra : Per Pedersen

Dato : 22-06-03 11:00

Hej Claus
Jeg har selv lavet min scooters kilrem og jeg har købt en sådanne et stykke
værktøj eller retterer en bolt der gør at man kan få vario af for ellers vil
denne bare køre rundt når du prøver at få den at den skal ned der hvor
tændrøret sidder og så er det bare på med en skraldenøgle og af med den og
af med kilrem på med en ny og så kører du igen!!!
Hilsen Per