Opsætning af Sonofon Gprs 2 go på Palm
Fra : TheDude

Dato : 22-06-03 09:24

Hejsa

Jeg har problemer med at sætte Gprs op på min Tungsten T. Jeg kan
sagtens "wappe" på min T68i, via GPRS. Men ikke via min Tungsten.

Er der nogen som det er lykkes for at sætte GPRS 2 GO op til brug fra
Tungsten?

Når jeg prøver at connecte, for jeg bare en meddelse tilbage hvor der
står. "forkert APN-navn" eller noget i den stil.

Hvis der skulle være nogen derude, som det er lykkes for. At sætte
Sonofon GPRS 2 GO op på Tungsten, så høre jeg gerne fra jer.

Venlig Hilsen

Torben Hansen

Fra : ASC

Dato : 22-06-03 23:18

Jeg kender ikke opsætningen af den terminal som du omtaler, men dit APN-navn
bør være "internet".
mvh
Aage

Fra : TheDude

Dato : 23-06-03 11:26

On Sun, 22 Jun 2003 23:17:34 +0100, "ASC"
<aage-schrader-nospam@adslhome.dk> wrote:

>Jeg kender ikke opsætningen af den terminal som du omtaler, men dit APN-navn
>bør være "internet".
>mvh
>Aage

Tungsten T er en Palm Pilot. Som jeg bruger til at hente mail's +
wappe + plus surfe lidt på nettet.

Men kan ikke få den til at virke sammen med GPRS 2 GO.
Kan som sagt sagtens wappe på min T68i via GPRS 2 GO, men ikke via min
Tungsten.

APN-navnet er sagt rigtigt op, ser det ud til.

Har spurgt i dk.edb.system.lomme-pc, men har ikke fået noget svar
endnu. Derfor spørger jeg i denne gruppe.

Håber der er en som har været ude for sammen problem.

Venlig hilsen
Torben Hansen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-06-03 21:09

TheDude skrev Mandag den 23. juni 2003 12:26 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Tungsten T er en Palm Pilot. Som jeg bruger til at hente mail's +
> wappe + plus surfe lidt på nettet.
> Men kan ikke få den til at virke sammen med GPRS 2 GO.

Du skal huske at være opmærksom på hvor stort dit forbrug er, om det
kan betale sig at have GPRS abonnement istædet for GRPS2GO, da du
betaler mere end 3 gange så meget pr kb data ved GPRS2GO.

Ivar Madsen

Fra : TheDude

Dato : 24-06-03 11:25

On Mon, 23 Jun 2003 22:08:49 +0200, Ivar Madsen <news-@milli.dk>
wrote:

>Du skal huske at være opmærksom på hvor stort dit forbrug er, om det
>kan betale sig at have GPRS abonnement istædet for GRPS2GO, da du
>betaler mere end 3 gange så meget pr kb data ved GPRS2GO.

Jeg er opmærksom på at GPRS 2 GO koster 60,- pr MB. Det er hammer
dyrt. Grunden til jeg vil ha' det sat op på min Palm Pilot, er
udelukkende for at prøve det.

Hvis jeg bestemmer mig til, at jeg ikke kan undvære det. Så skifter
jeg abbonoment.
Men indtil videre har jeg ikke fået det til at virke, på min palm
pilot.

Venlig Hilsen
Torben Hansen

Fra : ASC

Dato : 30-06-03 13:39

TheDude <dude_dk2003@yahoo.com> wrote in article
> [...]
>
> Hvis der skulle være nogen derude, som det er lykkes for. At sætte
> Sonofon GPRS 2 GO op på Tungsten, så høre jeg gerne fra jer.

Hej,

jeg har fået følgende opsætning tilsendt fra en, som har sat en Tungsten op
til at køre GPRS hos SONOFON:

It's really quite simple, in the Palm Tungsten|W open PREFS;

1. Choose Connection from the list
2. Choose option New, and name it Sonofon GPRS
3. Choose Edit, Choose Connect to: GPRS
4. Choose Details
5. Enter <internet> in APN name
6. Enter OK
Go to list in PREFS;
7. Choose Network in the list
8. Create a New Service; Call it Sonofon Service
9. Choose Connection: Sonofon GPRS
(10. Eventally choose Details; enter IP/DNS instead of Query DNS)
11. Enter OK
12. Enter Connect or open a Internet Application to connect

Jeg håber dette sætter dig i stand til at få det til at virke.

ASC