Unibanks netbank
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-11-00 11:06

Unibank tester p.t. deres såkaldte 'netbank' - som planlægges lanceret
'inden årets udgang'(?)
Den resterende prøveperiode løber kun til 6. dec., men jeg vil alligevel
foreslå de af jer, der er kunder i Unibank (+ evt. andre interesserede)
at afprøve systemet!

Lad det straks være sagt: Det forudsætter, at man har (adgang til) en PC
- ØV!

Når jeg alligevel skriver det her, er det fordi testningen frembyder en
enestående lejlighed til at 'tæppebombe' banken med kritik af
(overhovedet at tænke på) at markedsføre en 'netbank', der *ikke*
understøtter Mac!!

Jeg vil i hvert tilfælde give den alt, hvad den kan trække på det punkt!
:-/

--
med venlig hilsen,
Hans

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-11-00 13:27

In article <1eknfir.ai4akl1uw742N%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> [...]
> enestående lejlighed til at 'tæppebombe' banken med kritik af
> (overhovedet at tænke på) at markedsføre en 'netbank', der *ikke*

Ikke det igen.

I klassisk Mac OS er java en jævnt hen lunken affære, hvor hastighed og
funktioner er en joke. Ser man på mængden af brugere vil det formentlig
være mere relevant med en Playstation udgave eller tænke frem og teste
med Mac OS X.

//Peter

Fra : Gunnar Holse

Dato : 25-11-00 14:15

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> understøtter Mac!!
>
> Jeg vil i hvert tilfælde give den alt, hvad den kan trække på det punkt!

Held og lykke. Sidste gang Politiken blev mødt med lignende angreb
resulterede det i en officiel ligegyldighedserklæring.

/GH

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 25-11-00 14:37

Hejsa,

Jeg kan ikke finde info om en ny netban på unibanks sider. Måske du har en
link ?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-11-00 01:05

"Hans H.V. Hansen" wrote:

> [...]
> enestående lejlighed til at 'tæppebombe' banken med kritik af
> (overhovedet at tænke på) at markedsføre en 'netbank', der *ikke*

Det vil da være mere relevant, at man blot skifter bank, en stribe af de
mindre banker har i et samarbejde fået udviklet et web-baseret system,
der kan bruges fra alle platforme med de fleste web-browsere.

Jeg er selv kunde i Lokalbanken Nordsjælland, og deres Internetbank
fungerer upåklagligt med Netscape på Mac, Jydske bank har også et
system, der kan bruges med Mac.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 26-11-00 17:50

Jydske bank har også et

--
The Lord in His wisdom made the fly
And then forgot to tell us why.

OGDEN NASH

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 26-11-00 17:50

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jydske bank har også et
> system, der kan bruges med Mac.

og der virker fortrinligt

MVH

Jakob H K

Fra : Søren Straszek

Dato : 26-11-00 17:57

Jakob Højer Kristensen <n94jhk@xxxnat.ou.dk> wrote:

> og der virker fortrinligt
>
> MVH
>
> Jakob H K

ja det virker fint - dog får deres nye mulighed for værdipapirhandel
netscape 4.74 til at fryse på min imac 400 dv se. har andre oplevet det
samme problem??

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 27-11-00 11:03

Søren Straszek <straszek@mail1.stofanet.dk> wrote:

> ja det virker fint - dog får deres nye mulighed for værdipapirhandel
> netscape 4.74 til at fryse på min imac 400 dv se. har andre oplevet det
> samme problem??

Jeg har selv brugt Jyske Netbank i > 2år - og er meget tilfreds! Mit
eneste problem - sikkert hidrørende fra, at jeg kører på en aldrende
P6200? - synes at være, at jeg ikke kan gennemføre selv en ret simpel
transaktion på < 6-7 min. Jo, så irriterer det mig forresten også en
smule, at man skal igennem hele 'godkendelsesproceduren' fire gange,
hvis man f. eks. vil lave fire transaktioner i ét hug! Men det er jo
utvivlsomt et sikkerhedsspørgsmål?

I øvrigt forsøgte jeg for længe siden at bruge IE 4 til Jyske Netbank,
men det ville ikke fungere? Siden da har jeg uden problemer brugt
Netscape.

Jeg har også benyttet systemet, efter at de har indført værdipapirhandel
- dog ikke til dette formål - og jeg oplevede ingen problemer med de
'klassiske' rutiner!

--
med venlig hilsen,
Hans