Sandkasse.
Fra : villumsen

Dato : 22-06-03 00:06

Hej gruppe.

Jeg SKAL altså have lavet en sandkasse til ungerne i vores "nye" have. Læs:
min mand skal lave....
Er der nogle der har gode ideer til udformning/materialevalg. (Det skal IKKE
være en færdigsamlet trykimprægneret 1.5 x 1.5 m fra byggemarkedet.) Den
skal heller ikke være så stor, at den ikke kan dækkes over med noget. (Har 3
katte + de løse) Måske 3 x 6 m. vil jeg tro.
Jeg har set nogle lavet af palisader. Det må gerne være
naturlegeplads-stilen. Vil nemlig også gerne have en klatretræstamme
liggende.
Kreative ideér ønskes.

Sommerhilsen
Bettina

Fra : zigge

Dato : 22-06-03 07:42

"villumsen" <michael-bettina@tdcadsl.dk> wrote in message
> Måske 3 x 6 m. vil jeg tro.

Ikke for at være lyseslukker, men er problemet ikke nærmere; hvordan laver
man et låg der er til at åbne uden en kran til så stor en sandkasse, når det
skal kunne holde til at ungerne går på det og der kommer sne om vinteren?

Og så det mere konstruktive forslag; Hvad med at lave en del af sandkassen
overdækket for vind og vejr, så ungerne kan lege selvom der kommer en byge?

Mvh
//zigge

Fra : villumsen

Dato : 23-06-03 10:32

Jeg havde tænkt mig at den skulle overdækkes med net eller pressening.
Din idé om delvis overdækning er god.

Betina

Fra : Musen

Dato : 23-06-03 09:47

> [...]
> Jeg har set nogle lavet af palisader. Det må gerne være
> naturlegeplads-stilen. Vil nemlig også gerne have en klatretræstamme

Hej Bettina
Min svigermor har lige lavet en til vores unger. Hun fik fat i nogle
trætsammer af fyr (ca. 3 meter lange) Dem skar hun nogle hakker i, så de
kunne passe ind i hinanden. Den er godt nok bare almindelig 4-kantet, men
det ser ret godt ud. Som låg fik hun fat i noget lærketræ som er fladt på
den ene side og rundt på den anden. Det har hun så sat sammen så det runde
vender opad, og så det kan knækkes tre steder. Så kan man lige folde det
sammen når det skal af.
Sandet fik hun i nærmeste grusgrav; 50,- for en hel trailer fuld af det
lækreste hvide strandsand
God fornøjelse med det
Venlig hilsen Musen