GRATIS mobil fra nokia ??
Fra : *gavtyven*

Dato : 21-06-03 23:32

Hej
Der florer mails om at hvis man sender en mail vidre til 8 andre vil man
inden 2 uger modtage en "gratis" mobil fra nokia ?????

Er det ikke "Fake" ??? Og bare en mulighed for at score mail-add til at
sende Spam Mails til ??

------------------------
Tekst :
Hei alle sammen!

Henrik Olesen
Randers

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 21-06-03 23:39

Det er noget svindel!
Prøv at kigge på www.nokia.dk der står at Nokia har intet med sagen at
gøre...
(Nederst venstre hjørne)

Fra : HappyHenrik

Dato : 21-06-03 23:39

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> inden 2 uger modtage en "gratis" mobil fra nokia ?????
>
> Er det ikke "Fake" ??? Og bare en mulighed for at score mail-add til at

Hvis man tænker sig lidt om, så har man svaret.... prøv lige at forestille
dig hvor mange telefoner det ville dreje sig om....

http://www.f-secure.com/hoaxes/nokiagiv.shtml

Fra : *gavtyven*

Dato : 21-06-03 23:47

Jeg er ikke selv hoppet på den.... Men har modtaget den

Og når man kikker igennem alle dem der har modtaget den. Er ALLE mail add nu
synlige---- så de modtager nok spam mail fremover..

Fra : John Hinge

Dato : 22-06-03 12:24

On 22 jun 2003 *gavtyven* was heard to say:

(om Nokia mailhoax)
> Jeg er ikke selv hoppet på den.... Men har modtaget den
>
> Og når man kikker igennem alle dem der har modtaget den. Er ALLE
> mail add nu synlige---- så de modtager nok spam mail fremover..

Og husk på, de andre i samme trin som dig, har også fået din adresse..
Og de andre sender den måske videre....
Man bør altid opdrage sin omgangskreds til ikke at vidersende den
slags uorden.

Hmm det her er vidst off topic for mobil telefoni, jeg sætter
en fut til dk.admin netmisbrug, det vil sige at svar på dette
indlæg i stedet postes i ovennævnte gruppe

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-06-03 00:13

> [...]

> vil man inden 2 uger modtage en "gratis" mobil fra nokia ?????
>
> Er det ikke "Fake" ??? Og bare en mulighed for at score

Det er (selvfølgelig) en hoax, den opfylder i hvert fald kravene for
at den med rimelig sikkerhed er fake:

1. Den lover en gave (penge, telefon eller lign.)
2. Den referer til et stort firma (Nokia, Ericcson, IBM, Microsoft
osv.)
3. Den skal sendes videre til *alle* dine venner
3.a Mailen kan spores af afsender firmaet så du skal nok få din gave
3.b Mailen skal sendes til en ansat hos firmaet

Mht. 3.b - det var sjovt nok samme navn der blev brugt da det var
Ericsson det gik ud over.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)