Sharm el Sheikh info søges !
Fra : Glenn

Dato : 21-06-03 21:12

Hej med jer !!

Vi står og vil afsted på ferie igen her sidst i August
var i Alanya midt i maj ( dejligt sted og vejr )

Så er jeg blevet lidt lun på at komme til Sham el Sheikh, efter at have fået
Atlantis Rejser´s katalog
og set hotellerne og vandet dernede.

Er der nogen som vil bidrage med lidt info derfra ??

Best Regards

Glenn

(º·.¸(¨*·.¸ ¸.·*¨)¸.·º)
«.·°·. G.S ·°·.»
(¸.·º(¸.·¨* *¨·.¸)º·.¸)

Fra : Stig Nielsen

Dato : 22-06-03 09:02

"Glenn" <Zhh@Zhh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Atlantis Rejser´s katalog
> og set hotellerne og vandet dernede.
>
> Er der nogen som vil bidrage med lidt info derfra ??

Hej Glenn

Lad mig sige det på den måde at du kan ikke vælge forkert med hensyn til
hoteller, og Sharm El Sheihk er også godt hvis man er til bade og
snorkelferie.
Hvis man er til den store kulturelle oplevelse så er det ikke stedet.

Jeg har været der to gange og skal derned igen, for der findes ikke noget
smukkere akvarie at hoppe i end dernede.

Jeg kan varmt anbefale Atlantis rejsers "dårligste" hotel, Hotel Mexicana.
Fordelen ved dette hotel er deres strand, som har eget koralrev og det kan
man ikke blive træt af, de har egen gratis shuttlebus dertil og standarden
på hotellet er i top. (hotellets anden strand som er sandstrand i den gamle
Sharm, kan ikke anbefales, den er skod og møgbeskidt, men koralstranden på
den første waughhhhh)
Bagdelen ved dette hotel er at det ligger 10 km uden for byen, ude i absolut
ingenting, men det synes jeg er en fordel eftersom man er væk fra alt det
cirkus der er inde i Naama Bay.
Det betyder ikke spor, da man bare tager taxier eller som vi gjorde hver
dag, de små ladvogne derind om aftenen (10 kamelpenge for ladvognene, max 2
personer og 15-20 penge for taxaerne max 7 !!)
En anden fordel er også at det ligger midt imellem Naama Bay (Det nye Sharm,
hvor alle turisterne er) og det originale Sharm El Sheikh hvor man virkelig
kan opleve lokalbefolkningen selvom der også har sneget sig et par turister
og en halv million souvenirbutikker derned. (5 kamelpenge for en ladvogn)
Her opleves dog alle de lokale grønthandlere, fjærkræbutikker hvor man køber
en pose levende høns o.s.v.
priserne er desuden en smule billigere end i Naama Bay.
Er du mere til sandstrand og virkelig luksushoteller, så tager du hotellerne
i Naama Bay (Mövenpick etc.), men det har jeg ikke prøvet, da jeg
prioriterer snorkling ret højt og dette kan du kun rigtig opleve hvis du
tager Mexicana eller modsat Pyramisa der også har eget rev, men så også
ligger rimeligt uden for byen og så vil jeg klart foretrække Mexicana.
Og du tager bare ikke derned hvis du ikke snorkler hver dag!
Er du "avanceret" dykker så ligger verdens bedste vrag uden for Sharm -
"Thistlegorm"
Udflugtsmæssig, hvis man orker en tur på 24 timer, så kan Cairo med
Pyramiderne anbefales, det er en udmattende lang (dyr) tur, men du får set
Cairo og alt dens mystik.
Snorklingmæssigt, så arranger selv en tur til Ras Mohammed som er det
flotteste koralrev jeg nogensinde har set i verden.
Du svømmer ud med 1 meter vand under dig og bang så går revet lodret ned til
800 meters dybde, det er for vildt og smukt.
Du kan komme dertil hvis du tager på Atlantis´ jeepsafari, men undersøg evt.
selv om du kan arrangere noget billigere selv.

God tur og skriv igen, hvis du vil vide mere.

Det kan være vi ses, jeg planlægger også at tage derned i september.

Stig