Skærme
Fijala 3554
Tilbagelevering til Electric City
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-03 18:24

Jeg købte en Blackview 17" skærm i Electric City i sidste uge, men jeg må
indrymme at jeg ikke er helt tilfreds med den... Jeg vil vende tilbage til
en almindelig CRT skærm. Der er billedet bare bedre (synes jeg).

I aftalevilkårerne hos Electric City står:

"Fortryder du et køb, kan du inden for 8 dage returnere varen, hvis den er i
samme stand, som da du købte den og i den originale emballage."

Er der nogle der ved hvad der menes med original emballage? Jeg har
selvfølgelig papkassen osv., men jeg har jo været nødt til at bryde mange
plastikposer for at få ledninger og andet ud. Er det nødvendigt at man
leverer de poser tilbage eller hvad?

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 21-06-03 19:05

Esben Kolind Laustrup wrote:
> [...]
> mange plastikposer for at få ledninger og andet ud. Er det nødvendigt
> at man leverer de poser tilbage eller hvad?

Du skal bare aflevere den tilbage i kassen og i så pæn stand som muligt. Jeg
har aldrig haft nogen problemer ved tilbagelevering af en vare (det er sket
2 gange hos Electric City). Derimod Electric Citys 125% prisgaranti den er
de ikke glade for at give... Og umiddelbart lader det mere til at være en
reklame end en kundegaranti.
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-06-03 19:23

"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> wrote in message

Derimod Electric Citys 125% prisgaranti den er
> de ikke glade for at give... Og umiddelbart lader det mere til at være en
> reklame end en kundegaranti.

Jeg købte idag en Acer 732 i EC på Fisketorvet, den stod til 4697,- jeg
spurgte hvad de sagde til prisgaranti, og hvis jeg kunne dokumentere at man
kunne få den billigere et andet sted hvor de havde den på lager, ville
prisgarantien gå ind.

Jeg hev et print fra edbpriser op af lommen, hvor Computercentrum har den
til 4402,- men på deres side kan man ikke se om de har varen på lager, det
kunne man til gengæld på multimediaworlds side, og der stod den til 4595,-.

Det viser sig så at sælgeren ikke regner prisgarantien, men det gør kassen,
så han skrev bare prisgaranti på bonnen, og ved kassen blev jeg spurgt
hvilken pirs jeg havde set den til, og jeg havde jo set den til 4402,-, så
det lavede hun en 125% prisgaranti på, så jeg slap med 4329,-

Det syntes jeg da var OK.

Mvh.

Kim

Fra : HC

Dato : 21-06-03 20:16

Ja, specielt når man tænker på at ingen af de pågældende firmaers priser
gælder ved køb i forretningen, men kun ved bestilling over internettet. EC
kræver jo ellers at der ikke er tale om postordre eller internethandel.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-06-03 20:28

"HC" <henrikca@image.dk> wrote in message
> [...]
> kræver jo ellers at der ikke er tale om postordre eller internethandel.

Niks, begge steder er rigtigt nok bestilling over internettet, men begge
steder kan man afhente i butikken den vare til den pris man har online
bestilt den til.

Mvh.

Kim

Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 21-06-03 20:16

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> jeg spurgt hvilken pirs jeg havde set den til, og jeg havde jo set
> den til 4402,-, så det lavede hun en 125% prisgaranti på, så jeg slap

Det lyder fornuftigt. Som du beretter om dine oplevelse, sådan burde det
være.
Jeg kan forestille mig, at det kommer meget an på hvilken sælger, man kommer
til at snakke med.
Jeg kan blot fortælle, at mine oplevelser med Electric City har været ganske
anderledes. Da jeg forsøgte sidst, var der 1000 ting, som stod i vejen for
at jeg kunne benytte mig af prisgarantien. Den værste forklaring var, at det
var i ond tro at jeg havde foretaget købet... Selvom jeg vidste, at den
kunne købes billigere et andet sted, hvordan kan jeg så være i ond tro, når
jeg vil benytte mig af en kundegaranti som de _udbyder_?