Skærme
Fijala 3554
AOC LM919 til spil?
Fra : Matrix

Dato : 21-06-03 18:19

Hej NG,

Jeg skal ud og købe ny skærm (og grafikkort ATI 9700Pro). Jeg har kig på en
AOC LM919 Slim 19" (http://www.aoc-europe.com/monitors_lm919.html ). Jeg har
i forvejen en SONY 420GS 19", og jeg vil have en større skærm. Derfor vil
jeg ikke købe en 17" TFT.

Jeg skal bruge den til at spille en del på, så det plager mig lidt at den er
opgivet til en response tid på 25ms. Er der nogen, som ved om dette er et
problem, når der skal spilles meget FPS spil?

Ydermere har jeg læst en del om "døde" pixels; så jeg har tænkt mig at få
skærmen testet i butikken. Kan man hente et program, som hurtigt afslører
"døde" pixels i butikken?

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-03 19:44

>Jeg skal bruge den til at spille en del på, så det plager mig lidt at den er
>opgivet til en response tid på 25ms. Er der nogen, som ved om dette er et
>problem, når der skal spilles meget FPS spil?
Ikke lige en det mærke, men en Medion 18.1'' og der er ingen problemer i
3D games, er flot og flyende. Men de 2 mærker er nok ikke helt uens.

>Ydermere har jeg læst en del om "døde" pixels; så jeg har tænkt mig at få
>skærmen testet i butikken. Kan man hente et program, som hurtigt afslører
>"døde" pixels i butikken?

Det vil jeg også gerne vide, men mon ikke det er nemmest at starte et tegne
program, og vælge ensartet baggrunds farve og skifte mellen farverne, så
bør en pixel da træde frem.

Jeg kan ikke se nogen på min ,måske har man bare været heldig.

Fra : Erik W.

Dato : 21-06-03 22:54

<Thf> skrev i en meddelelse news:3ef6a682.89021671@dtext.news.tele.dk...

> Det vil jeg også gerne vide, men mon ikke det er nemmest at starte et
tegne
> program, og vælge ensartet baggrunds farve og skifte mellen farverne, så
> bør en pixel da træde frem.

Det her program brugte jeg da jeg testede min AL732 på disken hos SHG efter
Jakob Friis' gode råd.
http://passmark.swmirror.com/montest.exe
Jeg havde det installret på min bærbare og testede TFT skærmen via den
bærbares VGA-udgang. Det virker godt og smertefrit. Man kan også have
programmet på en floppy. Det fylder kun 600KB.
Mvh Erik