Kapitalpensions beskatning
Fra : Per Eriksen

Dato : 21-06-03 14:00

Hej
jeg har lige et spørgsmål, omkring beskatning af kapitalpensioner. Jeg ved
at man skal betale 15% af fortjenesten på aktier, men hvordan er det så når
man har haft en negativ vækst på sin kapitalpension, er det så
fradragsberettiget? og hvordan fungerer det?

Mvh Per

Fra : Poul Christensen

Dato : 21-06-03 14:14

"Per Eriksen" <per-e@post3.tele.dk> wrote in

> [...]
> det så når man har haft en negativ vækst på sin kapitalpension, er det
> så fradragsberettiget? og hvordan fungerer det?

Der beregnes en negativ skat som fremføres til modregning i positiv skat i
senere år (§ 18 i pensonsafkastbeskatningsloven)

Poul C
poulc@ofir.dk