Dosering af mynte frisk/tørret
Fra : Agelby

Dato : 21-06-03 10:46

Hej Gruppe,

Jeg skal lave græske frikadeller i aften (se opskriften i bunden, hvis nogen
skulle være interesserede).

Jeg har desværre ikke kunnet opdrive frisk mynte, og har derfor været nødt
til at købe tørret mynte.

I opskriften skal jeg anvende 1 spsk. hakket mynte.....hvorledes doserer
jeg, når jeg kun har det tørrede....er det ikke korrekt, at jeg skal bruge
mindre?

V.h.

Henrik Agelby

Græske frikadeller

4 personer

500 gram magert hakket okse- eller lammekød
3 æggehvider
1 dl rasp
1 revet løg
2 spsk. hakket persille
1 spsk. hakket mynte
2 fed hvidløg
½ tsk. kanel
salt og peber
olie

Alle ingredienser blandes, og farsen smages til med salt og peber.

Farsen kan evt. tilsættes lidt skummetmælk, hvis den virker for fast.

Lad farsen trække i ca. 30 minutter.

Form farsen til frikadeller og læg dem i et ildfast fad, der er penslet med
lidt olie.

Steges i ovnen ved 175 grader i ca. 45 minutter.