Grafikkort med DVI, hvilket og hvilke ford~
Fra : Rosch

Dato : 21-06-03 10:11

Jeg har købt ny skærm en Acer AL 922, som jeg er meget glad for. Jeg er dog
blevet rådet til at købe et nyt grafikkort med DVI udgang og benytte denne
til den ny skærm for det skulle give et flottere billede.

Jeg aner intet om grafikkort og bruger min computer til alt muligt, men mest
til 2D billedbehandling i Adobe Photoshop 7.01 dansk. Meget meget sjældent
til spil, men af og til også til visning af billeder i 3D.

Computeren er en Dell Dimension 8100 1,3gh nu med det standard leverede
GeForce 2 grafikkort med 32 MB DDR ram, som har meget svært ved at følge med
når jeg har flere foto åbne på en gang. Jeg arbejder meget med .nef filer
fra mit digitalkamera Nikon D 1.

Ellers er mit styresystem Win XP PRO DK dansk.

Nu håber jeg I vil give gode råd om hvilket kort jeg skal købe og fortælle
lidt om hvilke forskelle der er ved at bruge den traditionelle skærm
forbindelse og DVI gerne med evt. henvisning til hvor jeg kan læse mere om
hvad DVI giver af fordele, men helst til danske sider, for jeg har kun
kunnet finde engelsksprogede og det har jeg meget svært ved at forstå.

God weekend

Rosch
Fjern IKKE no spam i mailadresse

Fra : TBC

Dato : 20-08-03 18:56

On Sat, 21 Jun 2003 11:11:24 +0200, "Rosch" <brsf.nospam@os.dk> wrote:

> [...]
>hvad DVI giver af fordele, men helst til danske sider, for jeg har kun
>kunnet finde engelsksprogede og det har jeg meget svært ved at forstå.

Jeg ville forslå enten et Radeon 9600/9800 Pro, eller et Geforce FX
5900

Hvad angår fordelene ved DVI, kan du læse mere om det her (omend det
er i en lidt ældre artikel)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1577

TBC