Excel: udvælge celler
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 20-06-03 22:51

Hej

Jeg har at regneark som ser ud som følger:

Navn Efternavn | tal1 | tal2
Navn1 Efternavn1 | tal3 | tal4
...... osv

Mit problem er nu at jeg gerne vil hente havnet på en person ud fra hvilket
tal der er størst / mindst over i et andet ark.

Dvs. Jeg vil have indholdet af celle A vist betinget af indholdet af andre
celler.

Kan det lade sig gøre?

Jesper

Fra : Claus Henriksen

Dato : 22-06-03 19:45

On Fri, 20 Jun 2003 23:51:16 +0200, "Jesper Davidsen" <jsprd@mail.dk>
wrote:

> [...]
>tal der er størst / mindst over i et andet ark.
>
>Dvs. Jeg vil have indholdet af celle A vist betinget af indholdet af andre

Med lidt fodarbejde kan det lade sig gøre.
Du skal bruge LOPSLAG. Det første problem med LOPSLAG er, at den søgte
værdi skal stå forrest i opslagsområdet. Det næste problem er, at hvis
der er mere en en celle med den søgte værdi returneres den første af
cellerne.

Ret D-kolonnen til, så den også indholder navnene fra A-kolonnen.
Brug så følgende formel på det andet ark:

=LOPSLAG(MAKS(Ark1!B:B);Ark1!B1:D24;3)

Her forudsættes, at du skal finde navnet med den største værdi.

Claus Henriksen