Attachment i mailto:
Fra : Lasse Eskildsen

Dato : 20-06-03 20:47

Hej,

Er det muligt, via mailto: at vedhæfte en fil, ligesom man f.eks. kan
bestemme emnet med ?subject?

Håber der er en der kan hjælpe!

--
Lasse

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-06-03 21:02

Lasse Eskildsen skrev:

> Er det muligt, via mailto: at vedhæfte en fil, ligesom man
> f.eks. kan bestemme emnet med ?subject?

Nej. Vedhæftede filer kan kun komme fra klienten - og du (det vil
sige din webside) har ikke lov til at pille ved filer på
klientsiden. Det ville være et kæmpe sikkerhedshul hvis man kunne
vedhæfte en vilkårlig fil fra brugerens computer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-06-03 11:14

Lasse Eskildsen wrote:
> Er det muligt, via mailto: at vedhæfte en fil, ligesom
> man f.eks. kan bestemme emnet med ?subject?

Nej, men du kan lave en form mail og derved en
knap der kan vælge en fil at vedhæfte fra brugerens
pc.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-06-03 13:23

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Nej, men du kan lave en form mail og derved en
> knap der kan vælge en fil at vedhæfte fra brugerens
> pc.

Ja. Man skal i den forbindelse vide at det ikke er muligt at
bestemme hvilken fil der vælges i filfeltet - endsige at bestemme
hvilket bibliotek fildialogen åbner i. Begge dele af hensyn til
brugerens sikkerhed.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-06-03 13:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> bestemme hvilken fil der vælges i filfeltet - endsige at bestemme
> hvilket bibliotek fildialogen åbner i. Begge dele af hensyn til

Ups, min idé kræver vist et serverside script.
Ideen var såmænd også bare en mailformular
med mulighed for at brugeren selv vælger og
vedhæfter en fil.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Gert Knold

Dato : 22-06-03 13:23

Hej Lasse

Det er nok ikke muligt i HTML. Men prøv CDO i asp, det bruger jeg selv. Jeg
vil forslå dig at gå på www.asp101.com og kigge under samples.
Håber du kan bruge det..

Hilsen Gert