Hurtig opslag i documentation ...
Fra : Henrik

Dato : 20-06-03 12:01

Hej NG !

Som newbie java programmør har jeg ofte behov for at skulle checke et eller
andet i documentationen (API'ets). Desværre er det ikke lykkedes mig at
finde et godt med mulighed for søgning osv.

Findes dette overhovedet ?

/Henrik

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 20-06-03 12:09

> [...]
> andet i documentationen (API'ets). Desværre er det ikke lykkedes mig at
> finde et godt med mulighed for søgning osv.

Hvis du bruger JDeveloper stiller du bare musen i fx JPanel og trykker F1.
Så åbner den api'en med class beskrivelsen til JPanel.....

mvh
Jeppe Jensen

Fra : Henrik

Dato : 21-06-03 08:34

> Hvis du bruger JDeveloper stiller du bare musen i fx JPanel og trykker F1.
> Så åbner den api'en med class beskrivelsen til JPanel.....

Den er jeg med på. Problemet er, hvis der ikke er tale om en klasse, men
eks. metode. Da ville det være rart at se alle de steder en given metode
forekom. Et andet problem med Jdeveloper er, at hvis man ønsker at benytte
F1 - skal den akutelle kode være kompilerbar' - hvilket sjældent er
tilfældet - hvis man søger efter eks en metode.

/H

Fra : Michael

Dato : 21-06-03 08:46

Hvad med at bruge Windows Help i stedet for?
Du kan godt nok ikke bruge det inde fra IDE'et, men man har en masse
muligheder for søgning som man ellers ikke har med standard Java Doc.
Der er en gut der har lavet et program der konverterer Java Doc til Window
help files og som eksempel har han konvteret 1.4.1 dokumentationen som
ligger til download (30M), det kan hentes her:
http://www.htwsoft.com/download/J2SE_1_4_1.chm

Michael

Fra : Roar Gjøsæter

Dato : 20-06-03 13:13

Henrik wrote:

> [...]
> andet i documentationen (API'ets). Desværre er det ikke lykkedes mig at
> finde et godt med mulighed for søgning osv.

En løsning er å bruke din venn google, søk etter "Java api <ditt
søkeord>". Gir normalt rett treff som første resultat. Vil ofte gi Java
1.2 API, men det er bare til å skifte ut 1.2 med 1.4 i URL så har du
korrekt.

kanskje ikke akkurat det du ønsker, men allikevell ganske effektivt.

RAGgen
--
(...)det er en skam for en mann å ha langt hår.
1. Kor. 11:14

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-03 17:38

> Hvis du bruger JDeveloper stiller du bare musen i fx JPanel og trykker F1.
> Så åbner den api'en med class beskrivelsen til JPanel.....

Det samme gør sig gældende for JCreator (www.jcreator.com).
Den er glimragende =)

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

Fra : Lars Dam

Dato : 21-06-03 09:17

On Sat, 21 Jun 2003 09:34:18 +0200
"Henrik" <xs650@ofir.dk> wrote:

> [...]
> F1 - skal den akutelle kode være kompilerbar' - hvilket sjældent er
> tilfældet - hvis man søger efter eks en metode.

I idea, kan man ved tryk på forskellige hotkey få diverse hjælp:

ctrl-q = vis metode dok
ctrl-p = vis parameter liste/dok til metoden
shift-f1 = external javadoc

> /H

vh. ld

Fra : Claus L. Petersen

Dato : 21-07-03 13:54

"Henrik" <xs650@ofir.dk> wrote in message news:bcuphp$1ck$1@sunsite.dk...
> [...]
> andet i documentationen (API'ets). Desværre er det ikke lykkedes mig at
> finde et godt med mulighed for søgning osv.

Ja da...
Dette link http://www.confluent.fr/javadoc/indexe.htm linker til en
franskmand der har lavet et tool der konverterer Java docs om til windows
help filer, på siden er der også mulighed for at downloade disse help filer,
både java 1.4.1 og swing API'er og meget andet godt..

Claus Petersen

Fra : Thomas Saxtoft

Dato : 21-07-03 14:59

Hvad med http://search.java.sun.com/search/java/advanced.jsp og så