Dykning i Tyrkiet
Fra : Niels-Jørgen Poulsen

Dato : 20-06-03 07:11

Nu er Tyrkiet Eksperten begyndt at reklamere kraftigt for deres Liveabord
ture.
Er der nogen af jer der har været med på sådan en tur, og hvordan var det?
Er der noget at se på - hvad? Koraler? Vrag?
Hvordan er sigten?
Kan der dykkes om vinteren, ligesom der kan i rødehavet?

Niels-Jørgen

Fra : john lundsgaard

Dato : 20-06-03 12:54

"Niels-Jørgen Poulsen" <njp@cousteau.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer der har været med på sådan en tur, og hvordan var det?
> Er der noget at se på - hvad? Koraler? Vrag?
> Hvordan er sigten?
> Kan der dykkes om vinteren, ligesom der kan i rødehavet?

Hej

Jeg har ikke været på liveaboard i Tyrkiet, men for et par år siden var jeg
på efterårsferie i Tyrkiet (Kas) hvor jeg dykkede et par gange. Vandet var
der midt i oktober ca. 25 grader, og sigten var (i forhold til Lillebælt)
fænomonal!!. Der er ikke koraller, men ved Kas var der sænket en gammel
skude, så der var lidt at dykke efter, deruodvover klippekyst, og en del
pæne fisk.

I maj måned var jeg på Kreta. Samme oplevelse, flot sigt sjove fisk, men
slet ikke "Rødehavsniveau". Temperaturen var der ca. 17-18 grader, så med en
5 mm våddragt var det da OK.

Generelt bliver Middelhavet relativt koldt om vinteren 11- 12 grader, så
selvfølgelig kan der dykkes, med fornuftigt udstyr, men jeg har indtryk af,
at langt de fleste dykkercentre har lukket.

Hilsen John

Fra : Karsten Hansen

Dato : 20-06-03 13:04

Jeg har været i tyrkiet med Tyrkiet Eksperten

det var fedt, masser af liv flotte klipper både over og under vandet.
De gør det lidt anderledes end andre steder, man bord på en båd og dykker
med en anden.
Det betyder at man slipper og lange sejltur for mens man dykker så flytter
"bolig" båden sig til næste sted.

De har vrag men ikke på den tur jeg var på, det var "natur dyk" det hele.
Man kan se delfiner og skilpadder på de rette tidspunkter.

Det var en fed tur med rare mennesker og masse af oplevelser....

Karsten Hansen

Fra : Per Emborg

Dato : 20-06-03 17:57

Og man kan da også se hajer

Bemærk at alle områder i Tyrkiet er lukket hvis de ikke åbnet , dvs modsat
DK

--
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Søren Jensen

Dato : 21-06-03 11:41

Hello Gruppe,
Hvor bedst at tage hen hvis man ikke har mulighed for live-aboard?

mvh.
Søren Jensen
www.aquashots.dk